![]() |
Wat hebt u in feit tegen de Franstaligen?
We zien meer en meer agressie van de Vlamingen tegenover de Franstaligen op dit forum. Wat hebben de Franstaligen u gedaan dat u zoveel haat tegenover hen hebt?
|
wij haten de franstaligen helemaal niet. Ze moeten zich enkel aanpassen en respect tonen voor ons op ons grondgebied. Dit hebben verschillende mensen u hier al gezegd, maar blijkbaar blijf je maar doordrammen en wil je het gewoon niet lezen/horen
|
Citaat:
|
Citaat:
FRANSTALIGEN MOETEN ZICH NIET AANPASSEN IN VLAANDEREN. FRANSTALIGEN ZIJN THUIS IN VLAANDEREN. |
Citaat:
Wij haten de franstaligen niet. Hoe komt u daarbij? We eisen enkel dat ze zich aanpassen wanneer ze naar Vlaanderen komen, en dat ze het Nederlandse en tweetalige karakter van respectievelijk de Rand en Brussel respecteren. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat dit onderwerp betreft. Onze "haat" tegenover franstaligen wordt alleen door Belgicisten beschreven. Wij "haten" franstaligen helemaal niet, wij proberen ons enkel te beschermen tegen het franstalig imperialisme. Wij "haten" een instituut, geen individuën. |
Citaat:
En een échte Brusselaar is oorspronkelijk een Vlaming, dus mag deze Vlaanderen tot zijn grondgebied beschouwen. Ik haat de Walen niet, maar ik stoor me wel aan alle onaangepaste en enkel Frans sprekende Walen in Vlaanderen. Met Walen die enkel Frans spreken en in Wallonië wonen heb ik geen enkel probleem, hoewel ik het wel apprecieer als deze een klein beetje Nederlandstalige kennis hebben. |
Citaat:
2. Een nogal bizar onveiligheidsgevoel, wetende dat "men" god is en "de rest" ongeletterde keuterboerkes. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
![]() "Ik krijg ze allemaal te pakken..." |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Vlaamse rand maakt integraal deel uit van Vlaanderen waar Nederlands de voertaal is. In de faciliteitengemeenten is een speciale gunst voorzien om de Franstaligen de tijd en de gelegenheid te geven om zich aan te passen in Vlaanderen. Waar ze ondankbaar misbruik van maken. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kende hier in Brugge een aantal Franssprekenden. Er zijn ook behoorlijke mensen bij. Dank zij hen spreken wij nog soms accentloos Frans. Niet dat ik zoiets noodzakelijk vind, maar het kan ook geen kwaad. Ik heb helemaal geen minderwaardigheidscomplex als ik hun stuntelig Nederlands of Engels hoor. Dus laat ze maar wat Frans praten in hun kringetje als hen dat gelukkig maakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hopelijk komt daar nu verandering in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be