![]() |
Benelux competities
wat vinden jullie er van als de Jupiler League & de Eredivisie & de Luxemburgse competitie worden afgeschaft , en vervangen word door een benelux competitie ???
de Eerste Divisie van Nederland en die Van België (De Mindere clubs dus) kunnen ook worden samengevoegd idee ?? |
Toen Van Basten het een paar maanden terug voorstelde werd hij nog net niet in z'n gezicht uitgelachen. Zowel aan de Nl als aan de B-zijde bestaat er niet echt animo, en van Luxemburg heb ik geen idee. Maar theoretisch gezien zou het een leuk idee zijn, de halve selectie van de Rode Duivels speelt toch al in de Eredivisie, dus...
|
Feyenoord - Anderlecht
Brugge - PSV Standaard - ajax genk - az zijn toch leukere affiches dan: anderlecht - roeselare brugge - brussels genk - lierse standaard - beveren om maar wat te zeggen ... |
En wat te denken van bijv. Genk-Roda JC of Beerschot-NAC? En in de lagere divisies is het helemal prijs met beide Limburgen en al die Kempische en Noord-Brabantse meuk.
Het heeft ook wel weer z'n nadelen: Feyenoord-Sparta en Anderlecht-Brussels o.i.d zijn wel weer leuker dan Feyenoord-Charleroi, om maar eens wat te noemen, maar dat blijf je toch houden. |
ben 100 % voor het BeNeliga idee
|
Bene liga all the way
|
de enige moeilijkheid is ... wat met degradaties...??
|
Lijkt me inderdaad een goed idee. Meer toeschouwers, meer interesse, meer topwedstrijden en dus meer inkomsten. Denk maar aan Antwerp-feyenoord, Antwerp-psv, Antwerp-ajax:twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als Anderlecht supporter zie ik matchen als A'lecht tegen..Ajax/Feyenoord/PSV/AZ, etc.....liever dan tegen Moeskroen, Bergen, of ..... Alleen zie ik ook enkele problemen zoals degradatie(like Maximus) en de CL-tickets of Uefa. Als men de garantie geeft dat Anderlecht sowieso een rechtstreeks CL-ticket heeft,....ben ik 100% voor:twisted: |
Citaat:
Maar dat hoeft idd geen struikelblok te vormen,........De CL-verdeling daarentegen:-) |
Citaat:
Ha! ;-) |
Citaat:
En met het elftal dat Anderlecht nu heeft, hoeven we zelfs geen titel-kampioenschap te spelen, da's zeker......geef'em gewoon aan ons:twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=Hertog van Gelre;1934727]Het probleem hierbij is natuurlijk dat na drie jaar voetballen alle belgische ploegen een divisie lager voetballen dan de nederlandse. Kan je weer opnieuw beginnen...
Uiteraard is de Nederlandse eredivisie sterker dan onze jupiler league, maar zo scherp zou ik het niet stellen. Genk, Brugge, Standard, Anderlecht, Brugge, ANTWERP:twisted: en nog enkele andere subtoppers kunnen zeker hun mannetje staan in een BeNeliga. |
Citaat:
|
[quote=1880;1935534]
Citaat:
|
Citaat:
En de CL; ja, dat wordt idd ingewikkelder. Hoe zit dat met bijv. Wales? De 'topclubs' van Wales spelen toch ook in de lagere Engelse divisies. Ik wil België nog niet direct met Wales vergelijken hoor, maar ik weet ff geen beter voorbeeld. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be