Praetorian |
20 augustus 2006 22:24 |
Bredense lijsttrekker Vlaams Belang stapt uit partij
Bredense lijsttrekker Vlaams Belang stapt uit partij
BREDENE - In Bredene trekt de lijsttrekker van het Vlaams Belang, Kristof Schottey, zich terug voor de komende gemeenteraadsverkiezingen omdat hij de standpunten van zijn partij inzake immigratie, multiculturele samenleving en minderheden te extreem vindt en er zich niet mee kan verzoenen. Dat heeft hij zondagavond zelf bekendgemaakt.
Het ontslag is opvallend omdat Kristof Schottey meer dan vijf jaar gemeenteraadslid was voor Vlaams Belang in Oostende en nu in Bredene lijsttrekker is. Hij was ook kandidaat voor de provincieraad.
,,Mijn ontslag komt er omdat ik belangrijke delen van het partijprogramma niet meer kan verdedigen. Het gaat om de standpunten inzake immigratie, multiculturele samenleving en minderheden. Ik heb ook problemen met het jeugd- en sociale luik van het partijprogramma. Dat stemt niet meer overeen met mijn eigen mening en ik kan het dus ook niet verkondigen in de gemeenteraad of provincieraad'', verklaarde Schottey die eerder zijn partij op de hoogte bracht.
In Bredene komt de plaats van lijsttrekker nu opnieuw vrij. Het Vlaams Belang moet ook op zoek naar een vervanger voor zijn 2e plaats op de provincieraadslijst in het kanton Oostende.
Bron: DS
Opnieuw een lokaal VB-kopstuk dat vertrekt, het lijkt bijna op een duiventil.
|