![]() |
verjaardag 11 september
Wanneer 11 september wordt gemeld dan denkt men meteen aan de 9/11 aanslagen van New York.
Maar op 11 september zijn ook een aantal bekende mensen bij ons jarig: Priester Luc Versteylen (Helaba), Koningin Paola, Bert Anciaux en Filip Dewinter. Bij de aankoniging van een "open gesprek" tussen Versteylen en Dewinter zeiden ze over 11 september: "Het hoeven niet altijd rampen te zijn die op die datum geschieden” . |
Tja de geboorte van Dewinter kan nu niet gezien worden als een goede zaak, hé... ;)
|
Dat is jouw mening. Ik vraag mij eerder af of de gebroote van Paola niet als ramp kan worden bestempeld. :-)
|
Ik wist niet dat 11 september de verjaardag was van zovele catastrofen!
|
Citaat:
Ik denk dat iedereen nog weet waar hij was toen hij het nieuws vernam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom is 11sept zoveel belangrijker dan de vele genocides die op dit moment in de wereld gebeuren? omdat het toch maar zwarten zijn die elkaar in de broesse uitmoorden?
|
Citaat:
Dat doet niets af aan de verschrikking van de massamoorden (ik zou ze niet als genocides bestempelen) die elders gepleegd worden. |
Op 11 september dit jaar gedenken we een andere, heuglijker gebeurtenis. Mijn geboorte, dan exact 20 jaar geleden. ;)
|
Priester Luc Versteylen (Helaba), Koningin Paola, Bert Anciaux, Filip Dewinter, Patriot!
:-P |
Citaat:
|
Citaat:
En inderdaad, hoe erg het ook mogen zijn, wij identificeren ons meer met de blanke yuppie in een WTC-toren dan met een mager anderskleurige in een armoedig hutje. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn natuurlijk nog veel meer redenen: USA niet langer onkwetsbaar, de schok dat zoiets mogelijk is etc. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn moeder, totaal onbewust van de impact van die gebeurtenissen, begon te zeuren van dat ik te lang voor de tv bleef hangen en dat ik nu eens moest gaan leren. |
Ik was toen vakantiewerk aan het doen op hetzelfde fabriek als ik nu zit (opnieuw vakantiewerk wel te verstaan). Ik heb dus alles eerst via de radio vernomen tijdens het werk (niet bepaald goed verstaanbaar, het was pas de derde keer dat ik hoorde wat er gebeurd was... ongeloof) en in de avond toen ik bij de lokale computerboer langsging heb ik de beelden effectief gezien.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be