Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Het zijn trieste tijden voor belgicisten... (unizo) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54609)

Tantist 21 augustus 2006 12:51

Het zijn trieste tijden voor belgicisten... (unizo)

Na het Warandemanifest, de oproep van Carl Huybrechts, de schandalen van de PS, de positie van de parvenu die claimt kroonprins Filip te zijn, het aankaarten van de faciliteiten door Leterme, vraagt nu ook Unizo om een zelfstandiger Vlaanderen.

In deze tijden om Belgisch unitarisme vragen is nu wel duidelijk anachronistisch. Een status quo lijkt me nog het beste wat er te verdedigen valt voor de belgicisten...

vercetti 21 augustus 2006 12:57

Wie vandaag unitarist is, is alle voeling met de realiteit kwijt.

Jantje 21 augustus 2006 13:08

En dan nog, want iedere stilstaand is een achteruitgang.

Jong N-VA'er 21 augustus 2006 13:09

België krijgt harde klappen... Walen oogsten wat ze gezaaid hebben en dat zullen ze geweten hebben

Tavek 21 augustus 2006 13:11

En iedere Nederlandstalige die niks wilt weten van de Vlamingen moet maar emigreren.

Ik heb al lang geaccepteerd dat "Vlaams" het nieuwe modewoord wordt en heb me werk gezocht in holland ;) Kakvolk....

Knuppel 21 augustus 2006 13:24

Citaat:

In deze tijden om Belgisch unitarisme vragen is nu wel duidelijk anachronistisch.
Je ligt toch niet meer wakker van een paar onbenullen die een adelijke titel (en de bijbehorende loper) hoopten in de wacht te slepen?

Knuppel 21 augustus 2006 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 1881950)
En iedere Nederlandstalige die niks wilt weten van de Vlamingen moet maar emigreren.

Ik heb al lang geaccepteerd dat "Vlaams" het nieuwe modewoord wordt en heb me werk gezocht in holland ;) Kakvolk....

Waarom koos je eigenlijk niet voor het (kak)volk waar je ouders van wegliepen als je toch in het buitenland wilde werken?

Hans1 21 augustus 2006 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1881906)
Na het Warandemanifest, de oproep van Carl Huybrechts, de schandalen van de PS, de positie van de parvenu die claimt kroonprins Filip te zijn, het aankaarten van de faciliteiten door Leterme, vraagt nu ook Unizo om een zelfstandiger Vlaanderen.

In deze tijden om Belgisch unitarisme vragen is nu wel duidelijk anachronistisch. Een status quo lijkt me nog het beste wat er te verdedigen valt voor de belgicisten...

Ik laat me niet meeslepen door wat aftands Vlaams-nationaal geblaat.

Gisteren op de wei in Steenstrate kwamen jullie echter roots weer eens naar boven. Een onvervalste fascistische beweging vol egoïsten, die zelf te dom zijn om te werken. Ik mag ook eens verlagemenen zoals den Yves.:-D

Hans1 21 augustus 2006 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1881919)

En als die realiteit nu slecht is, mag je dan al niet meer dromen van verandering?

Breda 21 augustus 2006 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1881919)

nee een Unitarist is iemand die zijn pilleke is vergeten en denkt dat alles koek en ei is in zijn kabouterland België

Schavuit 21 augustus 2006 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1882157)

Gisteren op de wei in Steenstrate kwamen jullie echter roots weer eens naar boven. Een onvervalste fascistische beweging vol egoïsten, die zelf te dom zijn om te werken. Ik mag ook eens verlagemenen zoals den Yves.:-D

Was u daar aanwezig? Hoe staaft u uw mening dat de ijzerwake vol fascistische egoïsten zat? Ik heb niks gemerkt.

Pieke 21 augustus 2006 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit (Bericht 1882192)
Was u daar aanwezig? Hoe staaft u uw mening dat de ijzerwake vol fascistische egoïsten zat? Ik heb niks gemerkt.

Sshjt. Geen directe vragen stellen aan onze redder des vaderlands. Ogen neerslaan bij zo veel glorie, en pas antwoorden als des redders vaderlands u rechtstreeks aanspreekt..

;-)

Knuppel 21 augustus 2006 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1882157)

Leterme loog (deze keer) niet.
Iets wat van de Vlamingenhater Hans van de Cauter niet kan gezegd worden.

Ik heb ook geen van jouw clubgenoten met beschilderde bovenlijven op het oorlogspad gezien op de IJzerwake dit jaar.
Je ben dus duidelijk niet goed ingelicht.

Alleen al de honderden vrijwilligers die daar belangeloos meewerkten leverden het bewijs dat daar geen egoistische luilakken bezig waren maar hardwerkende Vlamingen die meer voor hun land overhebben dan een zekere advokaat-voorzitter.
Ik ken er zo eentje die zijn eigen club plundert om het ene nutteloze proces na het andere te voeren. Die zelfs niet terugschrikt om tsunami-slachtoffers te gebruiken om zijn eigen zakken te vullen.
De arme drommel waant zich zelfs een hele meneer waant omdat hij de kruimels mag bijeen vegen die van de tafels van Brugse nep-adelijken vallen.

Hans1 21 augustus 2006 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 1882176)
nee een Unitarist is iemand die zijn pilleke is vergeten en denkt dat alles koek en ei is in zijn kabouterland België

U bent ook precies iets vergeten te nemen. Waarom beledigt u België?

Weezer 21 augustus 2006 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1882418)
U bent ook precies iets vergeten te nemen. Waarom beledigt u België?

België, waar ligt dat?

Zwartengeel 21 augustus 2006 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 1882423)
België, waar ligt dat?

Tussen Vlaanderen en Frankrijk.

Gringo 21 augustus 2006 17:29

Ik bied alvast mijn innige deelneming aan, aan alle belgicisten met de verdwijning van België.

Hans1 21 augustus 2006 17:32

Binnen 100 jaar hebben jullie je republiekje nog niet. Niemand wil het immers tenzij enkele zonderlingen op dit forum.

Ferre 21 augustus 2006 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gringo (Bericht 1882492)
Ik bied alvast mijn innige deelneming aan, aan alle belgicisten met de verdwijning van België.

Ik aanvaard uw deelneming niet ;-)
Veel te voorbarig.

CHW 21 augustus 2006 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1882503)
Binnen 100 jaar hebben jullie je republiekje nog niet. Niemand wil het immers tenzij enkele zonderlingen op dit forum.

Mooie repliek. En waar beoefent u nu de echte politiek?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be