Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   FDW & Versteylen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54621)

luc broes 21 augustus 2006 16:38

FDW & Versteylen!

[FONT=Arial][SIZE=2]Het Laatste Nieuws,[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2] 21-08-2006 [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]JAN SEGERS;

[SIZE=3]Versteylen & Dewinter gaan«hartelijk in samenspraak»
[/SIZE]ANTWERPEN Priester Luc Versteylen, oprichter van Agalev, en Filip Dewinter, boegbeeld van Vlaams Belang, gaan op 11 september hartelijk debatteren in Antwerpen. «Het moet een samenspraak worden, geen tegenspraak of geredetwist», zegt Versteylen. De twee zijn schijnbaar elkaars tegenpolen, maar hebben elkaar de jongste jaren gevonden.

«Beeld u in dat ik onlangs een verrijkend gesprek heb gehad met pater Versteylen», zei Dewinter eind 2004 in een interview met onze krant. «Twintig jaar geleden zou ik ongetwijfeld in een wijde boog om die man heen zijn gelopen. En omgekeerd, veronderstel ik.» Sindsdien hebben ze elkaar wel vaker ontmoet. «Wanneer, beste Filip, laat je ook naar buiten eens de vriendelijkheid zien die ik al zo vaak bij jou vanbinnen heb mogen ervaren», vroeg Versteylen zich eind juli in een brief aan Dewinter af. Wel, op maandag 11 september dus, om 10u30 in café Den Engel op de Grote Markt. «Wij verjaren immers allebei op 11 september», aldus Versteylen & Dewinter. «Het hoeven niet altijd rampen te zijn die op die datum geschieden.» (JS[/SIZE][/FONT]

Ik ben wel benieuwd wat die twee aan mekaar te vertellen hebben. En het lijkt dan nog geen vlammende ruzie te worden!

Knuppel 21 augustus 2006 17:22

Versteylen moet wel heel veel spijt hebben over wat 'zijn' groenen zich tot Doel hadden gesteld maar wat hopeloos mislukte.

Wie laat er ons horen of er ook iets geboren werd uit de 'diepen draai' tussen een
engel en de baarlijke duivel?

UFSIA 21 augustus 2006 17:25

wow ... als mijne 2de zit al gedaan is tegen dan (ken de uurrooster nog niet) dan MOET ik daar heen :)

Lachen

Jazeker 21 augustus 2006 17:29

Ik zit dan in het buitenland. Ik hoop wel dat er een flinke samenvatting komt in de krant :cheer:

Ploertendoder 21 augustus 2006 18:07

I'll be there too. Versteylen ken ik persoonlijk van in den tijd dat andere partijen nog beweerden van "basisdemokratisch" als één van hun drie zuilen te hebben en nu ik bij het Vb zit...

Ben is benieuwd daar in Den Engel...

8-)

Ambiorix 21 augustus 2006 18:10

hopelijk laat zijn partij zich wat inspireren door het ecologisme. het is nodig:roll:

luc broes 21 augustus 2006 18:18

ja, kan geen kwaad

Ploertendoder 21 augustus 2006 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 1882579)
hopelijk laat zijn partij zich wat inspireren door het ecologisme. het is nodig:roll:

Gij bedoelt de partij die Versteylen indertijd uit de grond gestampt heeft?

Ambiorix 21 augustus 2006 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1882656)
Gij bedoelt de partij die Versteylen indertijd uit de grond gestampt heeft?

nu ge het zegt, ook die partij;-)

Praetorian 21 augustus 2006 18:50

Kennelijk worden ze alletwee dement, of het is een ideale reclamestunt. Misschien marcheert Versteylens buitenverblijf niet meer.

Ploertendoder 21 augustus 2006 19:04

A Propos nu wordt het cordon toch wel door de Vader van alle Groenen verbroken zeker... Die groentjes moeten nu toch wel snijbonen aan 't vreten zijn met heelder paletten denk ik.

Knuppel 21 augustus 2006 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1882712)
A Propos nu wordt het cordon toch wel door de Vader van alle Groenen verbroken zeker... Die groentjes moeten nu toch wel snijbonen aan 't vreten zijn met heelder paletten denk ik.

Snijbonen?
Gedroogde bonenbladeren om te roken, zeker?;-)

ilfalco 21 augustus 2006 22:10

Deze interessante reactie las ik op PI. Dit gesprek wil ik trouwens evenmin missen... En idd wat meer ecologische klemtonen kan geen kwaad .

Korbens schreef op PI:

Citaat:

Het is misschien verrassend voor vele forummers maar het agalev van het eerst uur had veel meer gemeen met het Vlaams Blok dan je zou vermoeden. Vooral wat de gezinswaarden betreft waren de standpunten van de Agalevers van het eerste uur en het Vlaams Blok in grote lijnen gelijklopend.

Agalev : A(nders)GA(an)LEV(en) wou mensen aanzetten om bewuster te leven en te genieten van de (christelijke) (gezins)waarden die het leven te bieden had. Respect voor de natuur was daar een onderdeel van daar de mens niet gelukkig kan zijn in een verziekte natuur. De communisten (gijzels, vogels, aelvoet, dua,...)hebben echter AGALEV gekaapt en misbruikt om een anti-mens politiek te voeren ; natuur werd milieu en moest "beschermd" worden ten koste van de mens, de mens werd vergift.

Dus alle middelen om de mens te vernietigen werden legitiem voor de gekaapte agalev. Het streven naar de ontwaarding van de mens werd ingezet : de aanval op het huwelijk, het legaliseren van drugs, abortus en euthanasie,.... waren een dolk in de ziel van de agalever van het eerst uur. Versteylen heeft toen ook de partij agalev de rug toegekeerd wanneer deze "the point of no return" overschreden had.

Het Vlaams Belang van vandaag sluit nauwer aan bij de ideeën van Versteylen dan gelijk welke andere partij. Vooral het streven naar het herwarderen van de menselijke waarden en het zelfrespect van ons volk valt bij Versteylen in goede aarde. Zij het dat hun politieke standpunten uit schijnbaar verschillende bronnen ontsprongen zijn.

Versteylen putte uit het Christendom, het Vlaams Blok uit het volksnationalistisch gevoel. Het Vlaams Blok/Vlaams Belang verwijst echter steevast naar onze Christelijke roots en waarden wanneer zij het over onze cultuur hebben

Scarabaeida 21 augustus 2006 22:22

Zo moet politiek werken sé. Da's anders dan als op de kleuterschool zagen van: "meester, de Fluppe é mij pijn gedaan!"

Ploertendoder 21 augustus 2006 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 1883231)
Zo moet politiek werken sé. Da's anders dan als op de kleuterschool zagen van: "meester, de Fluppe é mij pijn gedaan!"

Het Belang kan misschien Luc Versteylen naarvoor schuiven als kandidaat-burgemeester.

:cool:

Tantist 21 augustus 2006 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 1882358)
[FONT=Arial][SIZE=2]Het Laatste Nieuws,[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2] 21-08-2006 [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]JAN SEGERS;

[SIZE=3]Versteylen & Dewinter gaan«hartelijk in samenspraak»
[/SIZE]ANTWERPEN Priester Luc Versteylen, oprichter van Agalev, en Filip Dewinter, boegbeeld van Vlaams Belang, gaan op 11 september hartelijk debatteren in Antwerpen. «Het moet een samenspraak worden, geen tegenspraak of geredetwist», zegt Versteylen. De twee zijn schijnbaar elkaars tegenpolen, maar hebben elkaar de jongste jaren gevonden.

«Beeld u in dat ik onlangs een verrijkend gesprek heb gehad met pater Versteylen», zei Dewinter eind 2004 in een interview met onze krant. «Twintig jaar geleden zou ik ongetwijfeld in een wijde boog om die man heen zijn gelopen. En omgekeerd, veronderstel ik.» Sindsdien hebben ze elkaar wel vaker ontmoet. «Wanneer, beste Filip, laat je ook naar buiten eens de vriendelijkheid zien die ik al zo vaak bij jou vanbinnen heb mogen ervaren», vroeg Versteylen zich eind juli in een brief aan Dewinter af. Wel, op maandag 11 september dus, om 10u30 in café Den Engel op de Grote Markt. «Wij verjaren immers allebei op 11 september», aldus Versteylen & Dewinter. «Het hoeven niet altijd rampen te zijn die op die datum geschieden.» (JS[/SIZE][/FONT]

Ik ben wel benieuwd wat die twee aan mekaar te vertellen hebben. En het lijkt dan nog geen vlammende ruzie te worden!

11 september? Misschien kan Patriot ook meedoen? Dan is hij van dat Hansiaanse stigma van de mediaboycot af :twisted: :rofl:

ilfalco 21 augustus 2006 22:44

Citaat:

Wat ik respecteer aan versteylen is dat hij zegt wat hij denkt ... wars van alles. van Campenhout bvb is iemand die zichzelf separatist noemt, zeer goed opschiet met FDW ... en toch de nar van janssens uithangt.

hij moet overigens ook hartpijn hebben als hij ziet wat er gebeurt met z'n politieke erfenis. Als je ziet dat Groen nu kartels vormt met VLD en de betonlobby steunt in mechelen.

Mamaloe 21 augustus 2006 23:26

Ze kunnen misschien Vader Abraham vragen om een muzikaal intermezzo te verzorgen.

Of is dat een liberaal? ;-)

Ambiorix 22 augustus 2006 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1883278)
hij moet overigens ook hartpijn hebben als hij ziet wat er gebeurt met z'n politieke erfenis. Als je ziet dat Groen nu kartels vormt met VLD en de betonlobby steunt in mechelen.

ón-ge-looflijk
:evil:

Jazeker 22 augustus 2006 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 1883409)
ón-ge-looflijk
:evil:

Dat is het ook. Ik heb die machtsgreep tegen Versteylen nog meegemaakt trouwens. Agalev had goede regels om machtspolitici te weren, o.a. "slechts 8 jaar in een zitje". Toen voor Geysels en Vogels en consoorten die acht jaar afliepen werdt het partijbureau gekaapt en werd die regel afgeschaft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be