![]() |
(NOG) meer geld voor leraar!
Op de site van het nieuwsblad staat vandaag een artikel dat leraren weer meer geld gaan krijgen en meer bepaald een hoger vakantie geld.
Leraren en dergelijke hebben de mooiste werkuren van alle mensen, ook hebben ze nog eens het meeste verlof van alle werkende mensen en nu krijgen ze ook nog eens een pak meer geld om gewoon THUIS te zijn!!! dit is onlogisch en discriminerend ten opzichte van alle andere werkende mensen die amper 30 dagen verlof hebben op een jaar. Ik vind dat leraren oftewel iets harder moeten werken en hun huidige loon te verdienen oftewel minder moeten gaan verdienen. Zelf pleit ik ervoor om de schoolvakanties te verminderen en te verspreidden in kortere periodes. Veel kinderen verleren een pak kennis in 2 maanden vakantie en ik pleit om deze grote vakantie te verkorten naar 1 maand. en de andere 4 weken te verspreiden over het jaar. het beste kan men deze vakanties plaatsen voor de examen zodat de student in alle kalmte kan studeren voor de examen in deze vakanties blijven de leraren echter stand-by en aanwezig voor studenten die achterstand hebben bij sommige vakken.zo kunnen deze studenten hun achterstand ophalen of gewoon een specifiek onderwerp nog eens doornemen met hun leraar om zo betere punten te behalen. dit is een win win situatie voor iedereen. leerlingen krijgen dan de mogelijkheid om achterstanden door het jaar op te halen en zo een 2de zit te vermijden. leraren kunnen in die aantal weken bepaalde leerlingen met moeilijkheden specifiek helpen met hun problemen. ouders moeten minder opvang regelen in de grote vakanties wat hun minder zal kosten. kinderen verliezen minder kennis door al te lange vakantie enz. maar vooral de gelijkheid tussen het beroep leerkracht en alle andere beroepen word beter. |
Privatiseren zeg ik... Nujah, mijn kinderen zullen toch thuisonderwijs krijgen.
|
Och jonges toch, dat is gewoon weer een stunt net voor de verkiezingen. Laat u toch niet vangen...
|
w00t, meer geld voor mij
zeg, en wees eerlijk, zoveel geld krijgt een leraar niet per maand hoor. Probeer zelf maar eens een hele dag voor zo'n bende snotapen te staan die last hebben van hun puberteit! |
Citaat:
Het is een job die niet mag onderschat worden, wat die jonge gasten kunnen je het je serieus lastig maken, zelfs al heb je veel "tucht" in de klas. Het is nu eenmaal het schoolsysteem, we moeten het schoolsysteem toch niet veranderen om leraars te compenseren tegenover andere beroepen. Beginnende leraars, zelfs licentiaten, verdienen niet zo heel veel hoor. Als je er problemen mee hebt en leraar zijn toch zo goed is, wordt dan zelf leraar. |
Ik denk niet dat hij het een maand zou volhouden. Ik ken vrij weinig jonge leerkrachten die het enkele jaren volhouden, anderen willen dan alleen maar lesgeven aan de ASO.
Dergelijke prietpraat is natuurlijk gelul, kennelijk is het de mode om uiterst idiote uitspraken te doen over een werksituatie. |
Een beginnende leerkracht verdient slechts 1200-1300€ per maand.
Dat vind ik niet zo veel hoor. Trouwens naast de +- 25 uren les die hij per week moet geven, heeft hij ook nog andere taken te vervullen die er 'gratis' bijkomen. Ik denk hierbij aan testen opstellen en verbeteren, toezicht houden tijdens studieuren of op de speelplaats, (meerdaagse) uitstapjes begeleiden. het belangrijkste is dan nog dat je mede verantwoordelijk bent voor hun toekomst. Als jij hen goed les kan geven, waarbij ze degelijk dingen opsteken, kunnen ze zeer gemotiveerd raken om hogere studies aan te gaan, en wie weet wel het zo ver schoppen dat ze van deze wereld een betere wereld maken. :-) De jeugd van vandaag is de toekomst van morgen. En dit alles voor een schamele 1300€ per maand? en dan hoor ik hier nog mensen reclameren dat leraren te veel verlof/geld krijgen! |
Citaat:
Ik ben niet akkoord met uw stelling. Ik daag mensen uit om eens een jaar voor de klas te staan. Ik denk terug aan mijn schooltijd. Hoe die leraars met mij afgezien hebben. Voor ons was het een spelletje, maar voor de persoon die vooraan staat kan dat een hel zijn. Vergeet ook niet wat ze buiten hun uren moeten doen. Lessen voorbereiden, toetsen opstellen/ verbeteren, huiswerk verbeteren, proefwerken opstellen/verbeteren, enz… . Zo is er bij ons, in samenwerking met het oudercomité, ook verschillende zaken die georganiseerd worden, In onze gemeente wordt zo ieder jaar een hutsepotsouper georganiseerd. Daarna is er een play-back voor alle kinderen van de school. Dit om verschillende zaken te realiseren. Vorig jaar moest de schoolbus vernieuwd worden en is dit deels met dat geld gefinancierd. Daar zijn de leerkrachten ook actief (onbezoldigd). Zo zetten ze de zaal klaar tegen ’s avonds en bestellen ze drank tot laat in de avond. Btw veel leerkrachten zijn reeds van 14/08 bezig in de school. Een tweede zit wordt niet vermeden door de vakantie met 1 maand in te korten. Een tweede zit wordt vermeden door tijdens het jaar te studeren. Dan iets die niet echt met school te maken heeft. Als de werknemers die schoolplichtige kinderen hebben in 1 maand hun verlof moeten plannen zullen er veel problemen zijn. |
Citaat:
Ik ken een school in Deurne, waar je mag proberen aan een stel marokkanen frans of zoiets te geven. Oefen alvast thuis door gewoon eens 50 minuten te praten tegen een denkbeeldige klas.Je zal versteld staan hoelang dat duurt. Je spreekt van de gelijkheid tussen beroepen: studies wijzen uit dat slechts 44´% van de 50-plussers nog aan de slag zijn. Men kan slechts op 58 gaan, ambtenaren op 60, m.a.w. leerkrachten werken ook veel langer, maaltijdcheques ?, internet voor het werk ?, dertiende maand ? pas in 2011. Voorts kan ik u nog melden dat van de beginnende leerkrachten 1/3 afhaakt binnen de 5 jaar in het secundair onderwijs, dat zegt meer dan genoeg. |
Citaat:
dat vind ik niet meer dan terecht. in vele bedrijven is vakantiegeld bijna gelijk aan een maandloon. en dat directeurs opslag kregen werd ook maar eens tijd. de vergoeding die ze momenteel krijgen staat niet in verhouding tot de verantwoordelijkheid en de uren die ze kloppen. |
Leraars worden meestal nog onderschat. Hun taak is één van de belangrijkste in de maatschappij. En dat ze veel vakantie hebben? U denkt dat examens opstellen, examens verbeteren, werken aan cursussen, etc... tussen twee uren door wordt gedaan?
|
Ocharme die leerkrachtjes toch hé (hoor ik hier zeggen)
-Ze werken +-22 h/pweek (en dat voor 1300eur, als BEGINNEND leerkracht) -Ze zijn vastbenoemd (na nen tijd) -Ze hebben +- 90 dagen betaald verlof per jaar8O -Ze mogen op pensioen op 55 jaar maw. ze zijn zéér goed gesoigneerd imo. En dan nog klagen:? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien zijn de schoolvakanties echt nodig, zowel voor de leerkrachten als voor de kinderen. Citaat:
|
Wat die vaste benoeming betreft, hoelang zou daarop moeten gewacht worden? 10 jaar? 20 jaar?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik dacht dat extra geld ook bedoeld was om extra leerkrachten aan tenemen om zo leerlingen te begeleiden met een leerachterstand?of ben ik verkeerd?
|
Citaat:
|
Ik hoor steeds meer geluiden zoals: loonmatiging, indexeringsstop, langere werkweek, meer flexibiliteit,... Blijkbaar is dat allemaal niet van toepassing in het onderwijs. Ik heb blijkbaar een verkeerde carrierekeuze gemaakt.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be