![]() |
Leterme strikes again.
Leterme heeft geen koning nodig
![]() BRUSSEL - ,,Ik heb geen koning nodig''. Dat heeft Vlaams minister-president Yves Leterme gezegd in een reportage over de toekomst van het koningshuis die uitgezonden wordt op 6 september op de zender RTBF in het programma ,,Questions �* la une''. Dat schrijft La Dernière Heure woensdag. De reportage wil een nieuwe en kritische kijk geven op het koningshuis, zonder evenwel de neutraliteit te verliezen. Aan het woord komen commentators, Vlaamse extremisten en ook Vlaams minister-president Leterme, die verklaart dat hij geen koning nodig heeft. Leterme wordt niet rechtstreeks geïnterviewd, het gaat om uitlatingen die hij deed in het Vlaams parlement. De reportage toont ook hoe een deel van de Vlaamse pers denkt over Franstaligen en hoe die omgaan met het koningshuis. Spijker alvast uw ramen dicht want ik voel een nieuwe storm van protest opsteken. Misschien is het wel de bedoeling van Leterme om zich zo onpopulair te maken aan (vooral) franstalige kant dat hij niet hoeft op te komen met de federale verkiezingen en in het Vlaamse parlement kan blijven. |
:thumbsup: Way to go mr. Leterme! Het worden leuke tijden hier op het forum...
|
Zoveel mogelijk potentiële VB kiezers aan zich proberen te binden.
Meer niet. En over 4-5 jaar is hij die mensen toch ook kwijt. Tenzij....,nah |
Hij mag stilaan een kruis maken over zijn verdere politieke carièrre
|
Citaat:
Tegen 2007 spreekt men weer geheel andere taal en gebruikt men grote woorden. Zonder namen te noemen: "Ik ga niet in de regering voordat B-H-V gesplitst is" en rarara wie er toch braafjes in de regering is gestapt en Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media en Toerisme geworden is. |
Citaat:
|
Hij heeft dan ook gelijk.
Het koningshuis bied weinig meerwaarde en vertegenwoordigd slechts een klein deel van de bevolking. Bovendien is het niet echt capabel meer, zeker als je een kijkje neemt naar de troonopvolger.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het blijft inderdaad frappant dat belgicisten in communautaire discussies zelden gehoord worden. Gematigde standpunten hebben nu eenmaal een veel kleinere nieuwswaarde dan polariserende. |
Citaat:
Ik denk dat VL minister president het hoogste zal zijn wat Leterme gaat krijgen in zijn carriere.... |
Citaat:
Veel hoger is er niet hoor in de politiek of je moet Europees spelen. Och, ik vergeet het premierschap, maar zoals Verhofstad het nu doet is het eerder show dan inhoud. Nee, wie minister-president kan zijn heeft een mooie carrière. |
Citaat:
Trouwens deze reclamestunts voor het ronselen van vlaams-blok aanhangers zal hem geen slecht doen...tegelijk zich verontschuldigen... Alles zal vlot blijven gaan hoor! |
Citaat:
|
Citaat:
Veel zal hem inderdaad niet kunnen tegenhouden. Of mischien in laatste instantie de koning zelf als hij hem blijft uitmaken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die gaan jouw en jouw kaartersclub eens goed uitlachen, geloof me. Men kan programmamakers niet dwingen om iemand uit te nodigen. |
Citaat:
|
Citaat:
GOEDZO Leterme!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be