Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Leterme strikes again. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54666)

Metal Tom 23 augustus 2006 08:51

Leterme strikes again.

Leterme heeft geen koning nodig

BRUSSEL - ,,Ik heb geen koning nodig''. Dat heeft Vlaams minister-president Yves Leterme gezegd in een reportage over de toekomst van het koningshuis die uitgezonden wordt op 6 september op de zender RTBF in het programma ,,Questions �* la une''. Dat schrijft La Dernière Heure woensdag.
De reportage wil een nieuwe en kritische kijk geven op het koningshuis, zonder evenwel de neutraliteit te verliezen. Aan het woord komen commentators, Vlaamse extremisten en ook Vlaams minister-president Leterme, die verklaart dat hij geen koning nodig heeft.

Leterme wordt niet rechtstreeks geïnterviewd, het gaat om uitlatingen die hij deed in het Vlaams parlement. De reportage toont ook hoe een deel van de Vlaamse pers denkt over Franstaligen en hoe die omgaan met het koningshuis.

Spijker alvast uw ramen dicht want ik voel een nieuwe storm van protest opsteken. Misschien is het wel de bedoeling van Leterme om zich zo onpopulair te maken aan (vooral) franstalige kant dat hij niet hoeft op te komen met de federale verkiezingen en in het Vlaamse parlement kan blijven.

Weezer 23 augustus 2006 09:11

:thumbsup: Way to go mr. Leterme! Het worden leuke tijden hier op het forum...

C uit W 23 augustus 2006 09:16

Zoveel mogelijk potentiële VB kiezers aan zich proberen te binden.
Meer niet. En over 4-5 jaar is hij die mensen toch ook kwijt.
Tenzij....,nah

maarte 23 augustus 2006 09:17

Hij mag stilaan een kruis maken over zijn verdere politieke carièrre

Kim 23 augustus 2006 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 1885908)
:thumbsup: Way to go mr. Leterme! Het worden leuke tijden hier op het forum...

En verder dan enkele radicale, belachelijke en lachwekkende reacties van beide zijden op dit forum zal het ook niet gaan, geloof me vrij.

Tegen 2007 spreekt men weer geheel andere taal en gebruikt men grote woorden.

Zonder namen te noemen: "Ik ga niet in de regering voordat B-H-V gesplitst is" en rarara wie er toch braafjes in de regering is gestapt en Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media en Toerisme geworden is.

vlijmscherp 23 augustus 2006 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 1885921)

ik denk integendeel. hij is stemmen aan het ronselen.

Thomas- 23 augustus 2006 09:23

Hij heeft dan ook gelijk.

Het koningshuis bied weinig meerwaarde en vertegenwoordigd slechts een klein deel van de bevolking. Bovendien is het niet echt capabel meer, zeker als je een kijkje neemt naar de troonopvolger..

Kim 23 augustus 2006 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 1885921)

Hm... zover zie ik het niet komen.

Hans1 23 augustus 2006 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 1885872)

BRUSSEL - ,,Ik heb geen koning nodig''. Dat heeft Vlaams minister-president Yves Leterme gezegd in een reportage over de toekomst van het koningshuis die uitgezonden wordt op 6 september op de zender RTBF in het programma ,,Questions �* la une''. Dat schrijft La Dernière Heure woensdag.
De reportage wil een nieuwe en kritische kijk geven op het koningshuis, zonder evenwel de neutraliteit te verliezen. Aan het woord komen commentators, Vlaamse extremisten en ook Vlaams minister-president Leterme, die verklaart dat hij geen koning nodig heeft.

Leterme wordt niet rechtstreeks geïnterviewd, het gaat om uitlatingen die hij deed in het Vlaams parlement. De reportage toont ook hoe een deel van de Vlaamse pers denkt over Franstaligen en hoe die omgaan met het koningshuis.

Spijker alvast uw ramen dicht want ik voel een nieuwe storm van protest opsteken. Misschien is het wel de bedoeling van Leterme om zich zo onpopulair te maken aan (vooral) franstalige kant dat hij niet hoeft op te komen met de federale verkiezingen en in het Vlaamse parlement kan blijven.

Natuurlijk worden de Belgisch-gezinden weer eens uit de debatten geweerd. Eens ziet wat het Hof van Beroep daarvan gaat zeggen.

Metal Tom 23 augustus 2006 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1885945)
Natuurlijk worden de Belgisch-gezinden weer eens uit de debatten geweerd. Eens ziet wat het Hof van Beroep daarvan gaat zeggen.

Bij deze worden jullie betrokken.

Maar het blijft inderdaad frappant dat belgicisten in communautaire discussies zelden gehoord worden. Gematigde standpunten hebben nu eenmaal een veel kleinere nieuwswaarde dan polariserende.

Tavek 23 augustus 2006 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1885926)
ik denk integendeel. hij is stemmen aan het ronselen.

In Belgie gaat het vaak over meer als enkel stemmen....

Ik denk dat VL minister president het hoogste zal zijn wat Leterme gaat krijgen in zijn carriere....

Burry 23 augustus 2006 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 1886020)
Ik denk dat VL minister president het hoogste zal zijn wat Leterme gaat krijgen in zijn carriere....

Het hoogste...
Veel hoger is er niet hoor in de politiek of je moet Europees spelen. Och, ik vergeet het premierschap, maar zoals Verhofstad het nu doet is het eerder show dan inhoud.

Nee, wie minister-president kan zijn heeft een mooie carrière.

largo_w 23 augustus 2006 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1885930)
Hm... zover zie ik het niet komen.

Inderdaad zolang die belachelijke C in CD&V mag blijven zal hij wel nog ver komen. Premierschap hoogst waarschijnlijk wel zelf!

Trouwens deze reclamestunts voor het ronselen van vlaams-blok aanhangers zal hem geen slecht doen...tegelijk zich verontschuldigen... Alles zal vlot blijven gaan hoor!

vlijmscherp 23 augustus 2006 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 1886020)
In Belgie gaat het vaak over meer als enkel stemmen....

als CD&V de meeste stemmen heeft, zal het toch moeilijk worden om Leterme van de premierstoel te houden. Wat gaan de Franstaligen doen? hem weigeren? dan staat het land op springen. De Franstalige politici beseffen niet dat zij degenen zijn die bezig zijn met het land te splitsen. Niet de Vlaamse politici, niet de Vlamingen, niet de Walen.

largo_w 23 augustus 2006 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1886047)
als CD&V de meeste stemmen heeft, zal het toch moeilijk worden om Leterme van de premierstoel te houden. Wat gaan de Franstaligen doen? hem weigeren? dan staat het land op springen. De Franstalige politici beseffen niet dat zij degenen zijn die bezig zijn met het land te splitsen. Niet de Vlaamse politici, niet de Vlamingen, niet de Walen.

Dit klopt; maar ook het feit dat deze politici gevoederd worden met de splitsingsijver van vele flaminganten.
Veel zal hem inderdaad niet kunnen tegenhouden. Of mischien in laatste instantie de koning zelf als hij hem blijft uitmaken.

Hans1 23 augustus 2006 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 1885929)
Hij heeft dan ook gelijk.

Het koningshuis bied weinig meerwaarde en vertegenwoordigd slechts een klein deel van de bevolking. Bovendien is het niet echt capabel meer, zeker als je een kijkje neemt naar de troonopvolger..

Het koningshuis is integendeel het enige wat nog meerwaarde biedt in België. De traditionele politici zijn immers grotendeels corrupt, incompetent en anti-Belgisch !

Metal Tom 23 augustus 2006 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1886081)
Het koningshuis is integendeel het enige wat nog meerwaarde biedt in België. De traditionele politici zijn immers grotendeels corrupt, incompetent en anti-Belgisch !

Ik ben verre van een separatist maar dit moet u mij toch eens uitleggen. Ik zie namelijk wel de meerwaarde van België maar niet die van het koningshuis. Integendeel zelfs, het gedrag van de huidige generatie Saksen-Coburgs hypotikeert vaak de geloofwaardigheid van België.

vercetti 23 augustus 2006 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1885945)

:rofl:

Die gaan jouw en jouw kaartersclub eens goed uitlachen, geloof me. Men kan programmamakers niet dwingen om iemand uit te nodigen.

Ambiorix 23 augustus 2006 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1886081)

het eerste waar we vanaf moeten is de monarchie. Alleen over de manier waarop kan gediscussieerd worden, al lijkt het mij nu al duidelijk dat ze "verwijderd" moeten worden.

Ambiorix 23 augustus 2006 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 1885872)

:-D:-D
GOEDZO Leterme!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be