![]() |
Moeten de staatszenders afgeschaft/vrij gemaakt worden?
Er zijn al geruime tijd twijfels over de objectiviteit van de staatszenders VRT, RTBF,... Mijn voorstel is dan ook dat men deze gewoonweg afschaft, en 'liberaliseert' in de algemene zin van het woord. Op die manier kan niemand nog twijfelen aan de objectiviteit ervan.
|
Het nieuws op de VRT is inderdaad te gekleurd, maar er zijn nog voldoende andere nieuwsbronnen beschikbaar bovendien.
De openbare omroep moet echter blijven omdat zij veel meer kwaliteit uitzend. Ik geef toe dat er ook pulp op de VRT uitgezonden word, maar er is nog genoeg kwaliteit om dat te compenseren. Ik wil geen TV als ik alleen maar kan kijken naar Familie, Big Brother, Tien om te Zien, Sport,... |
Deze programmas zouden natuurlijk overgenomen worden door de nieuwe, vrije zenders.
|
Citaat:
|
Pure vooroordelen.
|
Citaat:
|
Ik kijk alleen maar naar het nieuws op televisie :twisted:
|
Citaat:
|
Verrassing. Onze pseudo-intellectueel neemt het weer op voor het etablissement :roll:
|
De liberalen proberen ons altijd liberaliseringen en privatiseringen op te dringen, door te verwijzen naar Groot-Brittannië en hun ultra-liberale samenleving (met alle gevolgen van dien...). BEHALVE als het gaat over media. Iedere mens op deze aardbol moet erkennen dat de BBC met mijlen voorsprong de beste zenders heeft ter wereld. Niet toevallig een staatszender (wel ja, publieke omroep).
|
Citaat:
zotteke |
canvas is de enige reden waarom ik mijn tv nog niet uit het venster heb gesmeten.
ik wil wel eens zien welke commerciële 'familiezender' een kwaliteitsreeks als histories, glorie van de middeleeuwen of de barbaren komen zou uitzenden. trouwens, als je de kijkcijfers van tegenwoordig ziet blijkt de vlaming toch niet zo'n afkeer te hebben van de openbare omroep. 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
Dat je concurrentie als middel ziet, tot daar nog aan toe. Maar het is toch geen doel op zich! |
Citaat:
|
Citaat:
De VRT en RTBF zijn verre van objectief, maar daar kan aan gewerkt worden door bv alle partijen aan bod te laten komen. Een totale privatisering mag echter nooit. Minder populaire, maar kwalitatief hoogstaander producties zouden wegvallen: weg alle Canvasproducties, weg Panorama, ... en welkom aan de Big Brother-Temptation Island-De nieuwe mama-rad van fortuin-VTM-eenheidsworst. Dat nooit! De discussie is in de UK ook al jaren aan de gang en daar heeft men uiteindelijk besloten, met enorme steun van de bevolking ondanks de licence fee, om de Royal Charter te hernieuwen en een publiek omroepsstelsel te behouden op de manier waarop het altijd gefunctioneerd heeft. Wat dit overigens met communautaire discussies te maken heeft, is me een raadsel. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarom zeker dat interviews met 'democratische' partijen gezellige babbels zijn vergeleken met VB interviews? |
Citaat:
|
Citaat:
maar hey, 't zal tenminste objectief zijn. :roll: |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be