Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Sector bewakingsfirma's verwelkomt idee van privatisering van gevangenissen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=54686)

Jantje 23 augustus 2006 21:05

Sector bewakingsfirma's verwelkomt idee van privatisering van gevangenissen

Citaat:

Sector bewakingsfirma's verwelkomt idee van privatisering van gevangenissen
De Belgische bewakingsdiensten staan volledig achter het liberale voorstel om de gevangenissen gedeeltelijk te privatiseren. Kamervoorzitter Herman De Croo en senator Jean-Marie Dedecker willen dat de privé-sector een deel van de taken van de cipiers overneemt, om het werk te verlichten. De veiligheidsfirma's zeggen dat ze klaar zijn om dit samen te doen met de overheid. Maar toch zijn er ethische en legale hinderpalen. Minister Onkelinkx is in elk geval niet gewonnen voor het idee.
http://www.kanaalz.be/nl/

Met alle ontsnappingen tegenwoordig is dit volgens mij een normaal gevolg. Maar onze waalse minister is er blijkbaar weer tegen en jullie?

pinbag 23 augustus 2006 21:13

K'ben nie zo dol over dit idee.

Mambo 23 augustus 2006 21:24

Absoluut volledig tegen. Pure commercanten praat.

nubian 23 augustus 2006 21:27

ik ben ook tegen, is een regeringszaak

TomB 24 augustus 2006 03:59

Dat is niet meer als een school met tralies en wat bewaking. Kan gerust gereguleerd en geprivatiseerd worden. Het zal dan hopelijk ook wat minder gaan kosten per gevangene.

Kunt altijd beginnen met een pilootprojectje met een paar honderd gevangenen om te zien hoe het loopt.

Erw 24 augustus 2006 04:11

't staatsapparaat afbouwen ben je gèèèèk? Al die gemakkelijke postjes... weg. Al die afhankelijkheden van het regime... weg. Regime: "Oei, ze gaan stemmen naargelang onze (wan)prestaties in plaats van afhankelijk te zijn en 'correct' te stemmen". Kijk naar de PS: absolute meerderheid, ze zijn vergeven van de corruptieschandalen, hebben de economie gekelderd en hebben tweejaarlijks per gezin van het ander gewest het equivalent van een kleine gezinswagen aan financiele steun nodig.

Knuppel 24 augustus 2006 05:53

Citaat:

't staatsapparaat afbouwen ben je gèèèèk? Al die gemakkelijke postjes... weg. Al die afhankelijkheden van het regime... weg.
Geen wonder dat Onkelinkx niet aan het idee trekt.

zorlac 24 augustus 2006 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB (Bericht 1888275)
Kunt altijd beginnen met een pilootprojectje met een paar honderd gevangenen om te zien hoe het loopt.

Idd....waarom niet eigenlijk!! (of je nu voor- of tegenstander bent)

Herr Flick 24 augustus 2006 09:07

Waar kan ik mijn vergunning krijgen ...

Herr Flick 24 augustus 2006 09:08

Ik koop mij een ouwe kazerne een 3 dubbele afsluiting errond met prikkeldraad en 15 000 V en tenslotte een gracht met krokodillen .

k denk niet dat er dan nog ene gaat lopen...

eno2 24 augustus 2006 10:35

Citaat:

Dat is niet meer als een school met tralies en wat bewaking. Kan gerust gereguleerd en geprivatiseerd worden. Het zal dan hopelijk ook wat minder gaan kosten per gevangene.

Ik hoop dat je vrijwilligt.

Ik erken geen enkele privé-persoon noch firma die mij van mijn vrijheid berooft. Dat is gijzelneming.

Vrijheidsberoving hoort ethisch en moreel aan de gemeenschap toe en zijn representanten, niet aan de commercie.

KempensBoerke 24 augustus 2006 10:37

Citaat:

...Kunt altijd beginnen met een pilootprojectje met een paar honderd gevangenen om te zien hoe het loopt.

...of hoe het al dan niet WEGloopt 8-)

Turkje 24 augustus 2006 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1888563)
Ik erken geen enkele privé-persoon noch firma die mij van mijn vrijheid berooft. .

Wees gerust, mijn beste, het zal nog altijd de rechter en/of de volksjury zijn die u van uw vrijheid zal beroven.

maarte 24 augustus 2006 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 1888438)
Ik koop mij een ouwe kazerne een 3 dubbele afsluiting errond met prikkeldraad en 15 000 V en tenslotte een gracht met krokodillen .

k denk niet dat er dan nog ene gaat lopen...

en een poort om binnen te geraken?

Bill 24 augustus 2006 11:01

Slechter dan nu kan niet. Doen!!

Ambiorix 24 augustus 2006 11:03

volledig tegen. Er zijn enkele basistaken van de overheid die niet kunnen uitbesteed worden. Het afschuiven van verantwoordelijkheid is een pijnlijk bewijs van de onkunde en de onprofessionaliteit van deze overheid.

Den Bal 24 augustus 2006 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 1887603)
http://www.kanaalz.be/nl/

Met alle ontsnappingen tegenwoordig is dit volgens mij een normaal gevolg. Maar onze waalse minister is er blijkbaar weer tegen en jullie?

Ik loop hier niet echt warm van. Ik vind dat sommige zaken niet door de privé moet uitgevoerd worden.

Vorenus 24 augustus 2006 11:13

Denk dat ik dan ook een privégevangenis ga beginnen

Cel
2m op 3m
Venster niet nodig, paar glasdallen en een verluchtingskokerke
wc en wasbak (iets simpel natuurlijk)
wasgerief en drinkbeker mogen in de cel aanwezig zijn (geen scheergerief)

Eten
's morgens slappe koffie met brood en boter
's middags water of koffie met brood en 2 schellekes hesp of kaas met boter
's avonds warm eten (iets goedkoop)

bestek van plastiek

Dagindeling
23 uur cel en 1 uur mat max 10 man wandeling in de koer
1 keer per week scheren en douchen
Bezoek 1 keer maand en achter glas behalve voor advocaat wegens wet

Kledy
oranje overal
onderbroek
en sleffers (kousen kosten geld, dus geen kousen)

Gevangenis zelf

vierkantig met binenkoer
1 ingang
2 omheiningen van prikkeldraad met stroom
gracht
buitenmuur van 3 meter hoog met glasscherven op bovenkant en in de hoeken torens met gewapende personeel

bij ontsnappingspoging gevangene "schiet maar dood"

Duupje 24 augustus 2006 11:17

Meer geld vrijmaken en meer cipiers aan het werk zetten, minder werk voor politie om ontsnapten op te liggen sporen. Dat is een mogelijke oplossing, maar te moeilijk en te duur voor onze regering.
Bewakingsagenten dienen niet voor zo'n zaken. Dat ze onze cipiers gewoon meer rechten geven en meer collega's. Ipv al die besparingen overal en dat onzinnig geld weggooien voor zaken waar wij niet beter van worden.
Ik wil gerust zelfs 'nog' meer betalen aan belastingen, als ik er dan van verzekerd ben en blijf, dat die hoop onbenullen in de cel blijven zitten waar ze zijn voor zolang ze moeten.

Duupje 24 augustus 2006 11:19

@ Hellfigger : klinkt misschien barbaars, maar zou wel de oplossing zijn.
Als men in de cel vliegt, is het nooit zonder reden. Gat branden = op blaren zitten en niet in hotel gelijk het overal nu eraan toe gaat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be