![]() |
Sector bewakingsfirma's verwelkomt idee van privatisering van gevangenissen
Citaat:
Met alle ontsnappingen tegenwoordig is dit volgens mij een normaal gevolg. Maar onze waalse minister is er blijkbaar weer tegen en jullie? |
K'ben nie zo dol over dit idee.
|
Absoluut volledig tegen. Pure commercanten praat.
|
ik ben ook tegen, is een regeringszaak
|
Dat is niet meer als een school met tralies en wat bewaking. Kan gerust gereguleerd en geprivatiseerd worden. Het zal dan hopelijk ook wat minder gaan kosten per gevangene.
Kunt altijd beginnen met een pilootprojectje met een paar honderd gevangenen om te zien hoe het loopt. |
't staatsapparaat afbouwen ben je gèèèèk? Al die gemakkelijke postjes... weg. Al die afhankelijkheden van het regime... weg. Regime: "Oei, ze gaan stemmen naargelang onze (wan)prestaties in plaats van afhankelijk te zijn en 'correct' te stemmen". Kijk naar de PS: absolute meerderheid, ze zijn vergeven van de corruptieschandalen, hebben de economie gekelderd en hebben tweejaarlijks per gezin van het ander gewest het equivalent van een kleine gezinswagen aan financiele steun nodig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waar kan ik mijn vergunning krijgen ...
|
Ik koop mij een ouwe kazerne een 3 dubbele afsluiting errond met prikkeldraad en 15 000 V en tenslotte een gracht met krokodillen .
k denk niet dat er dan nog ene gaat lopen... |
Citaat:
Ik erken geen enkele privé-persoon noch firma die mij van mijn vrijheid berooft. Dat is gijzelneming. Vrijheidsberoving hoort ethisch en moreel aan de gemeenschap toe en zijn representanten, niet aan de commercie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Slechter dan nu kan niet. Doen!!
|
volledig tegen. Er zijn enkele basistaken van de overheid die niet kunnen uitbesteed worden. Het afschuiven van verantwoordelijkheid is een pijnlijk bewijs van de onkunde en de onprofessionaliteit van deze overheid.
|
Citaat:
|
Denk dat ik dan ook een privégevangenis ga beginnen
Cel 2m op 3m Venster niet nodig, paar glasdallen en een verluchtingskokerke wc en wasbak (iets simpel natuurlijk) wasgerief en drinkbeker mogen in de cel aanwezig zijn (geen scheergerief) Eten 's morgens slappe koffie met brood en boter 's middags water of koffie met brood en 2 schellekes hesp of kaas met boter 's avonds warm eten (iets goedkoop) bestek van plastiek Dagindeling 23 uur cel en 1 uur mat max 10 man wandeling in de koer 1 keer per week scheren en douchen Bezoek 1 keer maand en achter glas behalve voor advocaat wegens wet Kledy oranje overal onderbroek en sleffers (kousen kosten geld, dus geen kousen) Gevangenis zelf vierkantig met binenkoer 1 ingang 2 omheiningen van prikkeldraad met stroom gracht buitenmuur van 3 meter hoog met glasscherven op bovenkant en in de hoeken torens met gewapende personeel bij ontsnappingspoging gevangene "schiet maar dood" |
Meer geld vrijmaken en meer cipiers aan het werk zetten, minder werk voor politie om ontsnapten op te liggen sporen. Dat is een mogelijke oplossing, maar te moeilijk en te duur voor onze regering.
Bewakingsagenten dienen niet voor zo'n zaken. Dat ze onze cipiers gewoon meer rechten geven en meer collega's. Ipv al die besparingen overal en dat onzinnig geld weggooien voor zaken waar wij niet beter van worden. Ik wil gerust zelfs 'nog' meer betalen aan belastingen, als ik er dan van verzekerd ben en blijf, dat die hoop onbenullen in de cel blijven zitten waar ze zijn voor zolang ze moeten. |
@ Hellfigger : klinkt misschien barbaars, maar zou wel de oplossing zijn.
Als men in de cel vliegt, is het nooit zonder reden. Gat branden = op blaren zitten en niet in hotel gelijk het overal nu eraan toe gaat. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be