![]() |
Zouden jullie een hybride auto kopen als die even veel kost
BMW investeert met Daimler en GM € 1 miljard in de ontwikkeling van hybride auto’s.
In trends van 11/8 stond dat deze daar nu echt mee bezig zijn dit type voertuig betaalbaar te maken. Dus mijn vraagje zouden jullie ze ook kopen? |
Ja.
(Techniek is plezant, zeker nieuwe techniek) |
Misschien. Maar het zou geen determinerende factor zijn voor mij. Er zijn talloze zaken om rekening mee te houden bij de aankoop van een wagen.
|
zeker;-)
|
Ja! Elektrische wagens zijn trouwens niet meer zo lelijk als vroeger...
Alleen moeten ze nog een manier vinden om dat bakje sneller te herladen (+ een goedkopere versie uitbrengen). Dus ja, met plezier een hybride, of zelfs een volledig elektrische wagen. |
Citaat:
Het zou geen slecht idee zijn om de milieuvriendelijkste wagens in een lagere BTW-klasse onder te brengen (of minder wegentaksen laten betalen). |
Tuurlijk
Enkel verleg je het probleem een beetje (weliswaar in mindere mate maar toch), je auto consumeert immers stroom terwijl je er niet mee rondrijdt. |
Ik zou dit zeker overwegen als ze iets betaalbaarder zouden zijn.
Een goede zaak zou zijn dat ze ook op de keuzelijsten van bedrijfswagens zouden terechtkomen. Bijna de helft van alle nieuwe ingeschreven wagens zijn immers bedrijfswagens. Stel je voor wat een verschil het zou maken voor iedereen en het milieu als dat zou gebeuren. |
Zolang ze (zoals de prius) NIET minder brandstof verbruiken of milieuvriendelijker zijn dan een gewone auto: nee
Anders: misschien als er een leuk model uitkomt |
Indien deze aan mijn behoeften kan voorzien zal ik het zeker overwegen.
|
Ik wacht nog even op de waterstofmotor.
Of beter nog : ik zoek nog naar investeerders om mijn bedrijfje Home Nuclear Inc. op poten te zetten. |
Citaat:
De waterstofmotor is er reeds lang. En het kost niet eens veel om een gewone verbrandingsmotor om te bouwen naar waterstof en is afkomstig van de unif van Luik. |
Ik heb geen auto nodig, en koop er dus ook geen ook al is hij ietsje minder milieuonvriendelijk.
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen een aanvaardbare aankoopprijs interesseert me helemaal niet. Wel de dagdagelijkse kosten. En ook het comfort en het rijplezier dat ik er kan aan beleven. Elke 250 km 'tanken' en een topsnelheid van 120 km zie ik helemaal niet zitten. |
bon,
Dieseltjes van 1400cc,zoals die in Europa verkocht worden,"drinken" 5 a 6,5 liter per 100 km,in gemixed verkeer.(ik ben ondertussen "ervaringsdeskundige" ;-) ) Zo een "normale" wagen is ruim voldoende voor de meeste verplaatsingen in een dichtbevolkt land als Belgie.... Waar sta je dan met je "Hybride",die dan nog riskeert superdure BENZINE nodig te hebben en,uiteindelijk,ook 5 a 6,5 liter per 100 km nodig gehad te hebben,en,als het een benzine is,zelfs MEER CO gedumpt heeft in de atmosfeer (en wat minder roet) nee.....hybrides zijn een "complete waiste of time",voor mensen die de nodige "galetten" kunnen leggen....de sprong,"weg van de verbrandingsmotor",moet in één keer genomen worden.De fabrikanten van "massa-autootjes" weten dat heel goed... |
De enige voortrefflijke "hybride" die ik ken,voor mensen die absoluut niet willen dieselen,zijn die met mogelijkheid om op LPG te rijden...
DAT is nuttige technologie voor de mensen,EN het milieu! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be