Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Madam Onkelinx riskeert laster en eerroof ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5626)

ICE-MAN 9 september 2003 15:17

Als minister van justitie moet ge uw verantwoordelijkheid durven nemen !
Als uw diensten, 20 jaar na datum gegevens vrijgeven in verband met het onderzoek naar de bende van Nijvel....... :oops:
dan beschouw ik dit niet als een manier om het onderzoek vooruit te helpen, maar gewoon als pesterij ten opzichte van de nabestaanden van de slachtoffers die er vielen ! :evil:
Moest ik één van de nabestaanden zijn, k'lapte haar een proces aan haar broek ! :evil:

Nom@d 9 september 2003 20:21

mevrouw moet toch laten zien dat ze geschikt is voor die post zeker.
door deze zaak terug naar de voorgrond te brengen doet ze helemaal niets verkeerd vind ik.
je weet maar nooit wat haar voorgangers hebben verzwegen :wink:

Het Vraagteken 9 september 2003 20:29

Zal mij benieuwen... ik hoop dat deze zaak ooit nog eens uitgelaard wordt.
op niet ironische, niet cynische manier.

Descartes Jr 9 september 2003 21:23

Bende van Nijvel : extreem rechts. Niks te vinden (als ge het CEPIC niet wilt treffen, natuurlijk).

CCC : extreem links. De arm der wet trad ongekend efficiënt op.

De eersten vermoordden op extreem gewelddadige wijze 28 mensen.
De laatsten 2, per ongeluk.

Toeval ? Lees het boek 'De Bende & Co' van journalist Ghysels. De feiten spreken voor zich.

Als familielid van een Delhaize-Aalst-slachtoffer hoop ik dat de waarheid achterhaald wordt.

Suits You, Sir! 9 september 2003 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Als minister van justitie moet ge uw verantwoordelijkheid durven nemen !
Als uw diensten, 20 jaar na datum gegevens vrijgeven in verband met het onderzoek naar de bende van Nijvel....... :oops:
dan beschouw ik dit niet als een manier om het onderzoek vooruit te helpen, maar gewoon als pesterij ten opzichte van de nabestaanden van de slachtoffers die er vielen ! :evil:
Moest ik één van de nabestaanden zijn, k'lapte haar een proces aan haar broek ! :evil:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

joske 10 september 2003 08:39

wie zegt dat,dat de bende van nijvel extreem rechts was?en die twee doden per ongeluk van de ccc,die zijn niet minder dood hoor.als je na 20 jaar nog niks hebt,is deze verklaring van onkelinckx anders niks dan om in de belangstelling te komen,gijsels weet ook niet of extreem rechts achter die aanslagen zat,indien wel dan moet hij met bewijzen komen.

Luddo 10 september 2003 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Toeval ? Lees het boek 'De Bende & Co' van journalist Ghysels. De feiten spreken voor zich.

Die "journalist Ghysels"... die naam doet bij mij een politiekcorrect belletje rinkelen!

dejohan 10 september 2003 08:41

Al bij al 't is te hopen dan ons lorrette eindelijk iets doet aan dat rot gerecht.

joske 10 september 2003 08:49

als het van lorrette moet komen dan ben je nog verder van huis.die doet enkel wat dirupo haar in het oor fluisterd.

Knuppel 10 september 2003 08:52

Liefst snel en efficiënt.

Eerst echter de' Belgische ziekte' genezen, die vastgesteld werd in de Commissie Dutroux...

Van welke partij is Onkelinx weer?

ICE-MAN 10 september 2003 10:47

van welke partij je ook bent.........
en je bent minister met nationale bevoegdheden......
en je zegt dat je géén vlaams verstaat.....
dan ben je volgens mij al gekatalogeerd....
"onbekwaam om de taak te vervullen die al je landgenoten van je verwachten, want zij betalen je vette loon" :wink:

Knuppel 10 september 2003 11:12

Het dossier van deze misdaad, die in Aalst gepleegd werd, moest om één of andere reden met alle geweld naar 'Nivelle' worden overgeheveld. Zomaar even 100 mensen werkten eraan om tot geen enkel resultaat te komen. Al 20 jaar werkt er de 'cel Jumet' intussen aan. (Waarom klinkt die naam me zo bekend in de oren?)

Wat de reden voor deze overheveling ook was, het onderzoek van deze buitensporige moordzaak werd niet in Vlaanderen in de prak gereden!

Na al die tijd gaat een Waalse minister, die intussen in Brussel woont, eens even bewijzen dat deze Vlaamse, onopgeloste misdaad haar aan het hart gaat.
En als ze ons dat niet kunnen wijsmaken, dan wel iets anders...

damawallaby 10 september 2003 11:52

En de moord op Cools??? En Haemers die zich ophangt aan de chauffage?

Descartes Jr 10 september 2003 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joske
gijsels weet ook niet of extreem rechts achter die aanslagen zat,indien wel dan moet hij met bewijzen komen.

Je zou verbaasd staan als je eens de moeite zoudt willen doen om dat boek te lezen. Geen fantasiekes ... maar feiten. Ontelbare links richting CEPIC en extreem-rechts.

Mij een raadsel waarom de bewijzen nooit geëxploiteerd werden.

Dat De Staerke er onweerlegbaar meer van af wist maar toch vrijuit gaat wijst op de onwil om dieper te graven. En uiteraard de legendarische vormfouten.

ICE-MAN 10 september 2003 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
En de moord op Cools??? En Haemers die zich ophangt aan de chauffage?

De zaak Haemers dat was volgens mij een politieke zelfmoord vraag dat maar eens aan Polle Pijp..... als zijn hoorapparaat aanstaat ! :wink:
dus géén vergelijk...... of toch.... :oops:

Knuppel 10 september 2003 16:13

Citaat:

Citaat:

gijsels weet ook niet of extreem rechts achter die aanslagen zat,indien wel dan moet hij met bewijzen komen.

Je zou verbaasd staan als je eens de moeite zoudt willen doen om dat boek te lezen. Geen fantasiekes ... maar feiten. Ontelbare links richting CEPIC en extreem-rechts.

Dat De Staerke er onweerlegbaar meer van af wist maar toch vrijuit gaat wijst op de onwil om dieper te graven. En uiteraard de legendarische vormfouten.

Waarom zouden ze er vandaag alles aan doen om extreem-rechts onschadelijk te maken terwijl men er toen juist alles aan leek te doen om ze vrijuit te laten gaan?
Of zat extreem-rechts toen ergens anders dan in Vlaanderen?

Suits You, Sir! 10 september 2003 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Citaat:

Waarom zouden ze er vandaag alles aan doen om extreem-rechts onschadelijk te maken terwijl men er toen juist alles aan leek te doen om ze vrijuit te laten gaan?
Of zat extreem-rechts toen ergens anders dan in Vlaanderen?

Misschien boek eens lezen? Het lijkt me een echte aanrader te zijn. Ik ga het zelf ook eens opzoeken.

luc broes 11 september 2003 17:57

Citaat:

Citaat:

Mij een raadsel wat men hier bedoelt met 'extreem-rechts'.

dejohan 11 september 2003 18:03

Het extreem-rechts dat verondersteld wordt achter de Bende en nog een hoop andere troep te zitten wordt voornamelijk gesitueerd in het extremistische Franstalige(Brusselse) militaire, adelijke en criminele milieu. Enkele organisaties die vernoemd worden zijn Front de la Jeunesse en Westland New Post.

Ik denk niet dat ergens rechtstreeks verwezen wordt naar het Vlaams radicalisme.

luc broes 11 september 2003 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Het extreem-rechts dat verondersteld wordt achter de Bende en nog een hoop andere troep te zitten wordt voornamelijk gesitueerd in het extremistische Franstalige(Brusselse) militaire, adelijke en criminele milieu. Enkele organisaties die vernoemd worden zijn Front de la Jeunesse en Westland New Post.
Ik denk niet dat ergens rechtstreeks verwezen wordt naar het Vlaams radicalisme.

Ik denk het ook niet. Maar in de algemene berichtgeving tracht men elke terreurdaad toch in die richting te duwen. Een handigheidje van het regime dat het Vlaams-nationalisme bestrijdt.
Een uniek en potsierlijk voorbeeld werd gebracht door Verhofstadt zelf. Hij zegde dat de 11 september aanslag tegen het WTC een aanslag was tegen de multiculturele samenleving!! Die terroristen waren dus een soort Blokkers!? Een dommer uitspraak kun je moeilijk bedenken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be