Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Terug Aan Afzender.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5644)

ICE-MAN 11 september 2003 09:53

Indien iedereen uit vlaamstalige gemeente zonder taalfaciliteiten de door zijn tergend en uitdagend of arrogant gemeentebestuur opgestelde anderstalige folders gewoon in een oerdegelijke grote briefomslag ongefrankeerd zou terugsturen naar de heren afzenders van het onding, ze zouden waarschijnlijk rap hun kar keren, wegens te kostelijk en niet voor herhaling vatbaar.
Ook privéfirma's mogen hetzelfde lot ondergaan...... carrefour c'est pas mon dada ! :wink:

Paulus de Boskabouter 11 september 2003 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
carrefour c'est pas mon dada ! :wink:

Grand Bazar wel?

ICE-MAN 11 september 2003 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
carrefour c'est pas mon dada ! :wink:

Grand Bazar wel?

de naam van de firma maakt me niet uit, maar als ze reclame maken in t'frans in de vlaamse gemeente waar ik werk en als ze daarbij ook nog produkten beloven tegen ongelooflijke prijzen die ik (waarschijnlijk omdat ik de juiste taal niet spreek) nog nooit kunnen kopen heb wegens "on vient de vendre le dernier il y a deux minutes" of omdat het "non c'était vraiement le dernier" was dan mogen ze hunne boerenbedrog franse folder van mij gerust terughebben, ze kunnen er misschien iemand anders plezier mee doen ! :wink:

circe 11 september 2003 11:18

Misschien is het nu al gebeterd, maar ik vond ook dat de Carrefour hun producten best wel eens van NEDERLANDSTALIGE opschriften mochten voorzien!

Ik wéét wel dat het om een elektrische oventje gaat, maar daarom hoeft het er niet ééntalig Frans op te staan in Vlaanderen!

percloride 11 september 2003 16:59

ik heb mij daar al lange tijd een gewoonte van gemaakt, vermelding aanbrengen "terug naar afzender" en in brievenbus droppen, een heel eenvoudige oplossing, maar ik denk dat ze mij al weten wonen want de laatste tijd krijg ik nog zelden dergelijke reklame :lol:

Distel 11 september 2003 17:29

Bestaan er geen "voor mij geen reclame a.u.b." stickers om op je bus te plakken? (Dit is trouwens een retorische vraag.)

Antoon 11 september 2003 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Bestaan er geen "voor mij geen reclame a.u.b." stickers om op je bus te plakken? (Dit is trouwens een retorische vraag.)

Om efficiënter te zijn moet er staan : "pas de reclame s.v.p". :?

circe 11 september 2003 17:47

Men moet twee dingen doen om geen reclame meer te ontvangen:

1. zo'n sticker op z'n bus plakken (wel te halen bij het gemeentebestuur: een niet-officiele sticker met "GEEN RECLAME/PAS DE RECLAME" geldt blijkbaar niet!

2. Er bestaat een organizatie (sla me dood: naam vergeten) in Brussel, die men kan aanschrijven, waardoor alle persoonlijke reclame vermeden wordt: je adres wordt dan uit de bestanden geschrapt.

3. Wil je helemaal geen reclame meer dan moet je ook je privé leveranciers verwittigen (Garage, Bank, Verzekeringen....) dat ze je adres uit het reclamebestand halen.

Ik zit ondertussen aan punt drie: ben het kotsmisselijk beu geworden!

Antoon 11 september 2003 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
2. Er bestaat een organizatie (sla me dood: naam vergeten) in Brussel, die men kan aanschrijven, waardoor alle persoonlijke reclame vermeden wordt: je adres wordt dan uit de bestanden geschrapt.

Dat is de lijst Robinson van de BDMV.

Voor meer informatie, klik hier

Bruno* 11 september 2003 18:08

petit pays, petit esprit is nog zo één :roll:

percloride 11 september 2003 19:26

is dat op de BUB'ers bedoeld ?

Knuppel 12 september 2003 20:52

Jaaaaaaaaaaaaaa!

Die verstaan het beste Frans. :lol:

coosie 12 september 2003 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Jaaaaaaaaaaaaaa!

Wij luisteren gewoon beter.

Antoon 12 september 2003 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:

Jaaaaaaaaaaaaaa!

ouij leusteren ggevoon betèr :wink:

coosie 12 september 2003 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Citaat:

Jaaaaaaaaaaaaaa!

ouij leusteren ggevoon betèr :wink:

:lol: Ik moet zeggen dat ik u niet versta, toevallig van West-Vlaanderen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be