![]() |
Premier Verhofstadt heeft aangekondigt dat er een tweede nationale luchthaven komt, om Zaventem te ontlasten.
BIAC heeft de opdracht gekregen om in de komende maanden een geschikte plaats te vinden voor de nieuwe luchthaven. Zou dat de oplossing zijn voor de geluidsoverlast??? |
Misschien een vlak naast Antwerpen, om de sfeer erin te houden. :lol:
(Als het Deurne wordt, ga ik echt lachen) Ik vrees dat het niet veel opschiet, want overal in België wonen mensen, en plaatsen waar weinig mensen wonen zijn minder goed bereikbaar. Tenzij iemand met een briljant idee komt natuurlijk. Spannend. :) Wel een goed idee natuurlijk om Zaventem te ontlasten. Zouden ze met Schiphol ook moeten doen. |
Citaat:
|
De landingsbaan van een moderne en toekomstgerichte luchthaven, moet 10 tot 15 kilometer lang zijn. Er zijn er ook minstens twee van nodig, als de luchthaven van nationaal belang wil zijn.
Ik weet het! We gebruiken de E19 en de A12! En we trekken de snelheidsbeperking er op tot 400 km/h! :wink: :wink: :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
3,5 kilometer (12000 feet) is nu ongeveer de gemiddelde lengte van een runway op een internationale luchthaven |
Citaat:
Ik zou niet te vlug van stapel lopen? Eer dat er komt. Is een serieuze inverstering. ALS ze al een potentieel geschikte plaats vinden zal het nog moeilijk worden om die daar te integreren.. (ik denk dan aan de huidige vluchtroutes welke dees moeten aangepast worden dan..) |
Citaat:
dacht ik toch ook... Het grootste vliegtuig (passagiers) dat binnenkort (nuja...) gaat rondvliegen is volgens mij de Airbus A380 en dat kan nog op brussel landen bvb.. 15 kilometer is een pak? beseft u dat? :lol: |
Citaat:
|
In Waals-Brabant is er inderdaad nog plaats, dat lijkt mij dus de beste optie te zijn. En het is nog niet eens zo ver van Brussel.
Trouwens, hoe gaan ze die luchthaven dan noemen? "Brussels South" is al de naam van Charleroi. |
Citaat:
of "Belgium International 2" |
VERHOFSTADT WIL EEN TWEEDE LUCHTHAVEN
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* Verhofstadt wil laten onderzoeken of er een nieuwe nationale luchthaven kan komen naast de huidige in Zaventem. Die zou de hoofdstad kunnen ontlasten. Dat zei de premier op de opening van de jaarbeurs in Gent. Verhofstadt vindt dat de bouw van een tweede luchthaven past in een reeks van grote infra- structuurwerken voor de volgende jaren. Verhofstadt heeft Biac, de uitbater van de luchthaven van Zaventem, gevraagd om het project voor te bereiden. Oud-minister Luc Van den Bossche, nu hoofd van Biac, bevestigt de vraag maar wil zich nog niet uitspreken over de plaats van een nieuwe luchthaven. Wat bedoelt Verhofstadt eigenlijk met "grote infrastructuurwerken voor de volgende jaren"? Heeft iemand daar ooit al iets van gehoord? :?: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat als m'n dat doet m'n niet bepaald moet zien waar het ligt, maar dat het GOED ligt.. en het niet proberen mee in brussel te proppen..(of errond) Aan de andere kant is de luchthaven in de open velden in walen gaan droppen ook niet zo interessant. Dan moet ik zolang met de auto tot de luchthaven dat ik al beter met den auto naar spanje rijd bij wijze van spreken dan.. |
Citaat:
Als je vanuit Leuven Waals-Brabant binnenrijdt, zit je onmiddellijk in eindeloze uitgestrekte velden. Plaats genoeg dus. Trouwens, daar bevindt zich ook de militaire luchthaven van Beauvechain (Bevekom). Kunnen ze misschien die luchthaven ombouwen tot een commerciële luchthaven? |
Citaat:
Het zal dan ook een kleine moeite zijn om wat HST-sporen bij te leggen naar de nieuwe luchthaven. Met zo'n HST ben je dan op minder dan 5 min in Brussel. |
Citaat:
edit: meerkost voor de reiziger.. Eens een vraag: Hoe groot zou die luchthaven moeten worden? Is het mischien geen slecht idee dat als ze echt een perfecte verlate locatie zeg maar vinden, dat die heel groot word en het meeste werk van zaventem overneemt? Zaventem dan nog gebruiken voor zakelijk vluchten of voor kortere vluchten binnen europa.. En die ander het zware en frequentere vliegverkeer.. jammer dan wel van de grote investering in zaventem nu die dan mischien overdreven gaan lijken.. alle ik hoor mezelf zagen dus ik stop.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben er nog nooit geweest hoor, maar ik heb een vrij goede computerkaart met de bebouwing e.d. en ik zie ten zuiden van Brussel net zoveel bebouwing als ten oosten van Brussel, waar Zaventem nu tussen de voorsteden ligt ingeklemd. Ik bedoel, tussen Waterloo en de agglomeratie van Waver ga je toch geen luchthaven kwijt kunnen, denk ik. Bevekom ligt aan de taal- en gewestgrens (dat gaat problemen opleveren), en vlakbij een groot bos. Ook niet echt ideaal dus. Aan de westkant daarentegen zie ik alleen maar kleine dorpjes. Nou snap ik wel dat ze dat daar zo willen houden, maar men zal wel nergens staan te springen om een tweede nationale luchthaven als buur te krijgen. Dan moet je een luchthaven in zee aanleggen. :wink: Maar ik denk dat het aan de westkant wel de minste overlast veroorzaakt. Weet iemand trouwens nog een goede kaart van België in boekvorm? Een stratengids of een topografische atlas o.i.d. |
Tja, en dat nu Zaventem er pas een gloednieuwe en hypermoderne pier heeft bijgekregen. Die nieuwe luchthaven zal nog niet voor morgen zijn, denk ik.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be