Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   VLD (ere) senator Laverge sluit openluchtzwembad, duizenden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=5697)

giserke 14 september 2003 21:39

Laverge (VLD) sluit kortrijks openluchtzwembad, duizenden kinderen zijn het slachtoffer. Hier wordt het belang van een individu boven dat van de gemeenschap genomen. Is dat een voorbeeld van de filosofie van liberalisme

DaBlacky 15 september 2003 17:08

Waarom werd dat zwembad gesloten?

C uit W 15 september 2003 18:11

5 Decibel te veel lawaai, 87.000 mensen mogen uitdrogen, want 1 zeikerd kan niet tegen een klein beetje lawaai.

merel 15 september 2003 18:12

Omdat de geluidsnormen met 6a7dba worden overtreden.
Schepen van leefmilieu Decoene gaat in beroep tegen de sluiting bij de bevoegde instantie.

dejohan 15 september 2003 18:13

Ik vind de beslissing belachelijk, maar uwe poll evengoed. Welk economisch belang heeft nu het sluiten van een zwemad?

Celebfin 15 september 2003 19:15

Laverge is dat ook niet die zot, die wielerkoersen wil verbieden.

Bolter 15 september 2003 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin

Neen , das ene van ons kanten.. Genk dacht ik.

Gerveaux, of zo iets...

De liberalen.. Alles vrijlaten.. En uiteindelijk wordt alles verboden...

Voltaire 15 september 2003 19:59

Allez, ze zullen het deze keer toch niet op de "groene betutteling" kunnen steken :wink:

(om maar te zwijgen over die andere zot die alle wielerwedstrijden wil verbieden :? )

Aangebrande Phönix 15 september 2003 20:09

Mon dieu. Ze zijn met twee...
Het probleem met de VLD is dat ze hun principes ook toepassen op hun eigen partij: iedereen mag erbij en iedereen mag zeggen wat ie wil, zelf al creëert dat onduidelijkheid oftewel een kakofonie van enkele toppers en honderden incompetente sukkels. Onwerkbaar in de politiek zegt mijn logisch verstand. Al zeggen de verkiezingsresultaten wel dat mijn logisch verstand er nevens kan zitten.

Voltaire 15 september 2003 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
iedereen mag erbij en iedereen mag zeggen wat ie wil, zelf al creëert dat onduidelijkheid oftewel een kakofonie van enkele toppers en honderden incompetente sukkels.

Die honderden incompetente sukkels mogen zeggen wat ze willen, tot er zo'n angry old man als Coveliers aan de dikke teen durft kietelen van Karel "Brezjnev" De Gucht. Dan is het "Coveliers moet zwijgen of..."

Hoe heet dat ook alweer... repressieve tolerantie?

Aangebrande Phönix 15 september 2003 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire
Die honderden incompetente sukkels mogen zeggen wat ze willen, tot er zo'n angry old man als Coveliers aan de dikke teen durft kietelen van Karel "Brezjnev" De Gucht. Dan is het "Coveliers moet zwijgen of..."

Hoe heet dat ook alweer... repressieve tolerantie?

De vergelijking gaat niet op. Djoegasvili en Nikita waren al dood toen Leonid op den stoel zitten ging. De Gucht is niet sterk genoeg om solist te zijn.

Even serieus. Dat is inderdaad het nadeel van een "open" en "vrije" partij als de VLD. Plots staat er een dikzak in de weg van uw strategisch plan. Alleen, dat is een keuze die ze bewust gemaakt hebben. (dat hoop ik tenminste voor hen) Ze moeten er dan maar de gevolgen dragen.

Voltaire 15 september 2003 21:12

Citaat:

De vergelijking gaat niet op. Djoegasvili en Nikita waren al dood toen Leonid op den stoel zitten ging. De Gucht is niet sterk genoeg om solist te zijn.

OK, daar heb je een punt! We zullen onze pijlen dan maar richten op vadertje Steve "Stalin" Stevaert. In diens partij staat Frank "Trotski" Vandenbroucke op het punt om uitgeschakeld te worden als volksvijandige intellectueel, en zie je niets dan lachende gezichten bij kameraden die uit hun functie ontheven worden... :twisted:

giserke 15 september 2003 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik vind de beslissing belachelijk, maar uwe poll evengoed. Welk economisch belang heeft nu het sluiten van een zwemad?

ik heb het over is de filosofie. "is de VLD het dienen van het eigenbelang van rijken of het dienen van de gemeenschap".

Ik stel enkel de vraag

dejohan 15 september 2003 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

ik heb het over is de filosofie. "is de VLD het dienen van het eigenbelang van rijken of het dienen van de gemeenschap".

Ik stel enkel de vraag

Dan zou ik toch een ander "voorbeeld" gebruikt hebben hoor. Hoe jij het zwembadincident in verband brengt met "is de VLD het dienen van het eigenbelang van rijken of het dienen van de gemeenschap", is mij een compleet raadsel.

giserke 15 september 2003 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Waarom werd dat zwembad gesloten?

Omdat meneer kwam wonen (wetende dat er een zwembad was) naast een zwembad.
Volgens de milieu inspectie maken de kindjes teveel lawaai

giserke 15 september 2003 22:57

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Ik stel enkel de vraag

Dan zou ik toch een ander "voorbeeld" gebruikt hebben hoor. Hoe jij het zwembadincident in verband brengt met "is de VLD het dienen van het eigenbelang van rijken of het dienen van de gemeenschap", is mij een compleet raadsel.

ik kan u er duizenden geven waar begin ik?

dejohan 15 september 2003 22:59

Ik wil niet zeggen dat je vraag irrelevant is ofzo, ik wil gewoon zeggen dat is in het zwembadincident weinig "dienen van de rijken" zie. En dan nog, het is maar een anecdote van 1 VLD mandataris, in elke partij zitten kiekens.

Bobke 15 september 2003 23:54

Citaat:

Mon dieu. Ze zijn met twee...
Het probleem met de VLD is dat ze hun principes ook toepassen op hun eigen partij: iedereen mag erbij en iedereen mag zeggen wat ie wil, zelf al creëert dat onduidelijkheid oftewel een kakofonie van enkele toppers en honderden incompetente sukkels. Onwerkbaar in de politiek zegt mijn logisch verstand. Al zeggen de verkiezingsresultaten wel dat mijn logisch verstand er nevens kan zitten.

Met twee :?: :?: :lol:

Bobke 15 september 2003 23:57

Citaat:

Ik wil niet zeggen dat je vraag irrelevant is ofzo, ik wil gewoon zeggen dat is in het zwembadincident weinig "dienen van de rijken" zie. En dan nog, het is maar een anecdote van 1 VLD mandataris, in elke partij zitten kiekens.

Van uw vijf laatste woorden ben ik zeker. :lol: :oops:

luc broes 17 september 2003 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin

Neen, dat is een andere zot, maar ook een VLDer

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be