Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   waar zou jij willen wonen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=56998)

Duvelke 27 augustus 2006 18:54

waar zou jij willen wonen?

Waar zou jij het liefst willen wonen en waarom? welke faciliteiten moeten er zijn? en waar hou jij zoal allemaal rekening mee?
Ben je een stadsmens, of eerder voor het platteland?
verkies je de kempen? of gaat je voorkeur meer naar de kust?
Wil je in het dorp wonen? of eerder afgezonderd?
....

Jozef Ostyn 27 augustus 2006 19:03

Ik ben eerder een stadsmens. Nabijheid van winkels (vooral boekenwinkels), bioscoop, musea enz. is voor mij belangrijk.

Kim 27 augustus 2006 19:06

Ik ben ook wel een stadsmens. Het platteland kan ik best waarderen, maar na een paar dagen mis ik toch wel de gezellige drukte.

Ik woon héél graag in Antwerpen maar Brussel vind ik ook wel een fantastische stad, ik ben er al vaak geweest maar ik heb nooit het gevoel dat ik de stad echt "ken". Ik heb er al vaak aan gedacht om in Brussel te gaan wonen, maar anderzijds: ik ben een echte sinjoor... :p

FISHERMAN 27 augustus 2006 19:19

Nog een stadsmens.
Maar ik moet toegeven dat ik wel een zwak heb voor de zee(vooral in de winter).
Niets mooiers dan storm en regen.

1880 27 augustus 2006 19:31

Een soort van voorstad. Dicht bij alles wonen, maar toch nog enige rust kennen.

van Maerlant 27 augustus 2006 19:46

Platteland. Een stad is te anoniem, te smerig en te druk.

Uh-Huh 27 augustus 2006 19:51

Ik woon liefst in de randgemeente van een stad. De stad, op zich, is een beetje te druk.

BigF 27 augustus 2006 20:09

De zuidkant van de Blue Mountains bij Kingston (Jamaica).
Barbican Road is goed.

Jantje 27 augustus 2006 20:10

Buitenkant van een kleine gemeente, lekker veel plaats en iedereen kent iedereen en helpen elkaar. En niemand die klacht over burenlawaai als er een feestje is.

vercetti 27 augustus 2006 20:27

Een randgemeente. Waar ik nu woon woon ik goed. Bijna geen verkeer, bus, winkels op een steenworp. 10 minuten van het Wijnegen Shopping Center. Één straat verwijderd van een winkelstraat. :)

Woon in Schoten.

Duvelke 27 augustus 2006 20:50

ikzelf woon ook in een gemeente tussen twee steden. Ik woon aan de rand van mijn gemeente tussen de koeien en de mais.

Duupje 27 augustus 2006 20:59

Momenteel woon ik in Schoten, vrij groene en rustige gemeente. Binnen een jaar of 2 zoek ik richting West-Vlaanderen te trekken, nog meer groen en rust (in sommige gemeentes dan toch). En dichter bij zee.
En natte droom is verhuizen naar Australië definitief, maar daarvoor zal'k nog enkele jaartjes moeten sparen eerst.

vercetti 27 augustus 2006 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 1926197)
Momenteel woon ik in Schoten, vrij groene en rustige gemeente. Binnen een jaar of 2 zoek ik richting West-Vlaanderen te trekken, nog meer groen en rust (in sommige gemeentes dan toch). En dichter bij zee.
En natte droom is verhuizen naar Australië definitief, maar daarvoor zal'k nog enkele jaartjes moeten sparen eerst.

Interessant. :)
Waar ergens?

Praetorian 27 augustus 2006 21:55

Ierland of St. Petersburg.

van Maerlant 27 augustus 2006 21:58

St. Petersburg? Maffia en corrupte flikken? Tof zeg 8O

Desiderius 27 augustus 2006 21:59

Moeten we ons die vraag hier in Vlaanderen nog stellen anno 2006?
Er is praktisch geen platteland meer; Vlaanderen is één grote kluster van kleine tot middelgrote stedelijke gebieden met daartussen een paar iets minder dicht bewoonde enclaves.

In Vlaanderen woon ik zogezegd op het platteland, op "den buiten". Binnen het kwartier sta ik in het centrum van Gent en op veertig minuutjes in Brussel of Antwerpen. (files niet meegerekend uiteraard)

In Frankrijk woon ik echt in het spreekwoordelijke "hol van Pluto": de dichtstbijzijnde stad van enige betekenis vraagt ruim anderhalf uur goed doorrijden en vaak kan ik er urenlang rondwandelen zonder ooit een levende ziel tegen te komen (op wat koeien, schapen en ander gedierte na). 't Is er ook veel stiller en 's nachts véél donkerder dan hier.

Duupje 27 augustus 2006 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1926281)
Interessant. :)
Waar ergens?

Deuzeldwijk. Jij ook van Schoten zie ik, waar zit jij ergens ? :-)

lombas 27 augustus 2006 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 1926289)
St. Petersburg.

Leuke stad. Zeer ruim en mooi, als je je buurt goed kiest.

Duvelke 27 augustus 2006 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 1926296)
Moeten we ons die vraag hier in Vlaanderen nog stellen anno 2006?
Er is praktisch geen platteland meer; Vlaanderen is één grote kluster van kleine tot middelgrote stedelijke gebieden met daartussen een paar iets minder dicht bewoonde enclaves.

In Vlaanderen woon ik zogezegd op het platteland, op "den buiten". Binnen het kwartier sta ik in het centrum van Gent en op veertig minuutjes in Brussel of Antwerpen. (files niet meegerekend uiteraard)

In Frankrijk woon ik echt in het spreekwoordelijke "hol van Pluto": de dichtstbijzijnde stad van enige betekenis vraagt ruim anderhalf uur goed doorrijden en vaak kan ik er urenlang rondwandelen zonder ooit een levende ziel tegen te komen (op wat koeien, schapen en ander gedierte na). 't Is er ook veel stiller en 's nachts véél donkerder dan hier.

zaleg zo ver van de buitenwereld wonen.

lombas 27 augustus 2006 22:04

Voor mezelf: Zuid-Afrika

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be