Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Weer een staaltje van politieke correctheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=57002)

De Prof 27 augustus 2006 20:24

Weer een staaltje van politieke correctheid

Skinheads steken Slovaakse jongen neer
zo 27/08/06 - In Tienen zijn vannacht twee Slovaakse jongeren aangevallen door een groepje skinheads. Een jongen kreeg messteken en ligt zwaargewond in het ziekenhuis. Het parket van Leuven houdt rekening met racisme.

De twee Slovaken waren rond middernacht op weg naar het centrum van Tienen toen ze achtervolgd werden door een groepje skinheads.

Een van de jongens viel en werd aangevallen. Hij kreeg vier messteken in de buik. De jongen kon nog niet ondervraagd worden.

De aanvallers zijn nog op de vlucht, twee van hen zouden herkend zijn op politiefoto's.

Het parket in Leuven ziet geen directe aanleiding en houdt rekening met racistische motieven.

"Het onderzoek is nog volop aan de gang. Het verhoor van het slachtoffer is uiteraard nog cruciaal", legt Patrick Vits van het parket van Leuven uit.

"Op dit ogenblik zijn er geen aanwijzingen voor een concrete aanleiding voor de steekpartij. Racistische motieven behoren tot de mogelijkheden."

bron VRT.

Wat kunnen we daar nu van opsteken, vanuit de politieke correctheid
1) Op de website is dit nieuws het hoofdpunt
2) Indentiteit van het slachtoffer is in deze " belangrijk"
3) Ook de "vermeende" daders krijgen meteen een stempel.
4) Het slachtoffer is zwaargewond. (ondanks dat hij in het geluidsfragment aan de betere hand is.)
5) Enkel het verhaal van het"vermeende" slachtoffer, dat "niet" gekwetst is, wordt als waarheid aanzien.
6)Ondanks dat er nog geen enkele vastelling, motief of wat dan ook concreet is geeft men duiding naar mogelijk racisme!

Zo zien we de VRT weer in haar glansrol om de openbare berichtgeving geweld aan te doen, door steeds weer vuur te stoken tussen twee bevolkingsgroepen...

Bazilfunk 27 augustus 2006 20:31

tja moest er nen bruinen in de buurt hebben gelopen zou ge de schuld op hem hebben geschoven met uw politieke correctheid

De Prof 27 augustus 2006 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 1926148)
tja moest er nen bruinen in de buurt hebben gelopen zou ge de schuld op hem hebben geschoven met uw politieke correctheid

Nee, "ik" spreek hier niet over schuld.

Ik zie alleen dat, wanneer er "schermutselingen" zijn, voor de VRT in bepaalde gevallen de indentiteit wel belangrijk is, en wanneer niet.

Waarom spreekt men hier niet over "jongeren"...?

De Prof 27 augustus 2006 20:55

ff vermelden.
Ik zie nu dat dit nieuwsfeit reeds eerder besproken is op het forum.
Ik belicht het niet meteen op het 'gebeuren' zelf maar enkel over het soort berichtgeving de VRT handteerd.
Of hoe men sommige berichten duidelijk politiek correct inkleurd.

Mss is het een aparte discussie waard ?

Duym 27 augustus 2006 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 1926191)
ff vermelden.
Ik zie nu dat dit nieuwsfeit reeds eerder besproken is op het forum.
Ik belicht het niet meteen op het 'gebeuren' zelf maar enkel over het soort berichtgeving de VRT handteerd.
Of hoe men sommige berichten duidelijk politiek correct inkleurd.

Mss is het een aparte discussie waard ?

Zeer zeker!

Een racistisch motief voor het plegen van een misdaad wordt door de VRT tot het meest verfoeilijke bestempeld waartoe een mens in staat is.

Voorbeelden van minder erge motieven.
Iemand neersteken:
-Omdat ge gewoonweg zijn gezicht niet kunt zien.
-Om hem van zijn geld te beroven
-Om wat lol te scheppen
-Om ook eens in het nieuws te komen
-Om je verveling te doorbreken
-Omdat hij gehandicapt is
-Omdat hij een rechtse zak is
-Omdat.......

hurricane 27 augustus 2006 21:16

De VRT bestaat uit mensen die betaald worden door overheidsgeld.
M.a.w. ONS geld.
Enige vorrm van objectiviteit zou inderdaad gepast zijn.Jammer genoeg komt dit woord niet voor in een examen voor de VRT.
Het heeft hoe dan ook geen zin om zich daar druk in te maken. Dit is een oud zeer. Tel gewoon het aantal minuten dat SP of PS - politici in beeld of aan het woord komen en vergelijk dat met alle andere partijen.

Diatonos 27 augustus 2006 21:30

Topic bestaat reeds: http://forum.politics.be/showthread.php?t=56789

Mvg,

Diatonos

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be