Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vera Dua springt racistische FDF ter hulp. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=57075)

Jaani_Dushman 27 augustus 2006 23:05

Vera Dua springt racistische FDF ter hulp.

Citaat:

Dua had het ook over de uitspraken van Vlaams minister-president Yves Leterme in de Franse krant Libération. In een interview stelde Leterme dat de Franstaligen in de faciliteitengemeente intellectueel niet in staat zijn Nederlands te leren. En hoewel de Vlaamse regeringsleider zei dat zijn woorden ironisch bedoeld waren, gelooft Dua dat hij zijn uitspraken doelbewust deed.

"Hij deed ze doelbewust om terug een communautair vuurtje te stoken. De messen worden opnieuw gewet. We kunnen ons niet vinden in de woorden van de minister-president, die Franstaligen in groep stigmatiseert", aldus Dua. Het is voor haar alvast een domme manier om communautaire onderhandelingen te starten. "Bovendien zullen ze de onverdraagzaamheid in Vlaanderen alleen maar in de hand werken."

De uitspraken leiden ook "handig" de aandacht af van andere problemen, zei de partijvoorzitster. Ze had het over de armoede in de steden en de groeiende dualisering op de arbeidsmarkt.

Artikel uit De Standaard.

Jaani_Dushman 27 augustus 2006 23:06

Onze Groen!-voorzitster laat zich weer eens van haar meest rechts-reactionaire kant zien.
Arrogante bourgeoisie die met hun decadente villa's de groene rand rond Brussel volbouwen. In ieder normaal land zouden ze de aartsvijand zijn van de groene beweging. Maar dit is natuurlijk België...
Deze BMW-4X4-rijders die de broodnodige groene Vlaamse Rand rond Brussel volbouwen, zijn in dit land ineens de bondgenoten van de zelfverklaarde groenen. Dan mag je nog zo vervuilend zijn, je moet gewoon Frans praten, en je krijgt direct de steun van de pseudo-groentjes.

Jozef Ostyn 27 augustus 2006 23:19

Wat had u van Groen anders verwacht?

Hans1 27 augustus 2006 23:26

Mooi artikel in DS van dit weekend van de hand van iemand van Groen. De B.U.B. treedt die man volmondig bij. Leterme heeft overdreven en volhardt in de boosheid.

Dit was nationalisme van z'n gemeenste soort in de stijl van Radio Mille Collines en de beulen van ex-Joegoslavië.

Pieke 27 augustus 2006 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1927554)
Mooi artikel in DS van dit weekend van de hand van iemand van Groen. De B.U.B. treedt die man volmondig bij. Leterme heeft overdreven en volhardt in de boosheid.

Dit was nationalisme van z'n gemeenste soort in de stijl van Radio Mille Collines en de beulen van ex-Joegoslavië.

Hij heeft dus opgeroepen om Franstraligen af te maken, liefst met machettes?

En ik blijf mijn vraag naar u herhalen, "eerwaarde voorzitter", de vinger op de wonde leggen mag dus niet?

Jozef Ostyn 27 augustus 2006 23:31

Citaat:

U illustreert nogmaals dat u een een idioot bent en waarom uw clubje nooit een echte politieke partij zal zijn.

vercetti 27 augustus 2006 23:49

Citaat:

:rofl:

Vera Dua is nog altijd een vrouw.

Miguelito 28 augustus 2006 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1927617)

:rofl: :rofl:

genehunter 28 augustus 2006 08:44

Citaat:

U illustreert nogmaals dat u een een idioot bent en waarom uw clubje nooit een echte politieke partij zal zijn.
Alvast iets wat BUB en Groen! gemeen hebben.

Hans1 28 augustus 2006 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1927617)

Het gaat over een man van Groen.

Hans1 28 augustus 2006 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1927563)

Leg eens uit.;-)

Hans1 28 augustus 2006 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 1927560)
Hij heeft dus opgeroepen om Franstraligen af te maken, liefst met machettes?

En ik blijf mijn vraag naar u herhalen, "eerwaarde voorzitter", de vinger op de wonde leggen mag dus niet?

Het is een stappenpolitiek. Altijd maar straffere en straffere uitspraken. Hitler zei ook niet direct dat hij de Joden wou vergassen.

Ik zeg niet dat de Vlaams-nationalisten het zo ver willen drijven, maar toestanden zoals in ex-Joegoslavië zijn niet uitgesloten.

vlijmscherp 28 augustus 2006 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1927924)
Het is een stappenpolitiek. Altijd maar straffere en straffere uitspraken. Hitler zei ook niet direct dat hij de Joden wou vergassen.

Ik zeg niet dat de Vlaams-nationalisten het zo ver willen drijven, maar toestanden zoals in ex-Joegoslavië zijn niet uitgesloten.

nu ga je echt ver over de grens van het fatsoen hoor hans. Wat Leterme terecht aanhaalde was dat Franstaligen zich héél moeilijk aanpassen in de Vlaamse rand. als dat al niet meer mag.....

genehunter 28 augustus 2006 09:40

Citaat:

Leg eens uit.
Dat wordt een Sisyfus arbeid...

genehunter 28 augustus 2006 09:41

Hans: "Een watte?"

...

genehunter 28 augustus 2006 09:44

Citaat:

maar toestanden zoals in ex-Joegoslavië zijn niet uitgesloten
Dus moeten we maar zwijgen over de problemen en onevenwichten die er zijn tussen twee bevolkingsgroepen. En de schijn hooghouden.

Dan krijg je pas een probleem zoals in Joegoslavië. De boel is daar ook gesplitst uiteindelijk. Wat heb je dan liever, staatshervorming of wachten tot de bom barst? Splitsing is niet de ziekte, de remedie.

Knuppel 28 augustus 2006 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1927924)

Ik vind anders de uitspraak van Lauretje dat Leterme twee gezichten heeft en iemand een mes in de rug zou steken veel straffer dan die van Leterme. Maar dat is je weer niet opgevallen, zeker?

Zeno! 28 augustus 2006 10:07

En zeggen dat ik ooit nog getwijfeld heb om op Groen! te stemmen...:oops: No more!

Knuppel 28 augustus 2006 10:10

Je wist toen toch ook al dat Groen een van de ferventste, Belgicistische en anti-Vlaamse partijen is?

Zeno! 28 augustus 2006 10:15

Ik ben wel te vinden voor het groene gedachtengoed...behalve hun Belgie-standpunt dan. Als ze zo belgicistisch blijven zal ik er dan ook NOOIT op stemmen, wees gerust.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be