Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vera Dua noemt voorakkoorden een ondermijning van de decomcratische verkiezingen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=57285)

oz457 29 augustus 2006 08:15

Vera Dua noemt voorakkoorden een ondermijning van de decomcratische verkiezingen!

Waar heb ik dit nog al gehoord?
Toen extreem links deel uitmaakte van de vroegere kliek, was alles OK. Nu ze niet in de kliek zitten noemen ze de voorakkoorden ondemocratisch.
Dank u Vera, u geeft eigenlijk bij deze toe dat het CS ondemocratisch is.
Het lijkt me een turbulente herfst te worden....

maarte 29 augustus 2006 08:31

En ze doen het zelf? Hypocrieten!

genehunter 29 augustus 2006 09:01

We zijn nog niet gaan stemmen, of we zien al wie de slechte verliezers zijn...

LeMmOnN 29 augustus 2006 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 1931414)
Waar heb ik dit nog al gehoord?
Toen extreem links deel uitmaakte van de vroegere kliek, was alles OK. Nu ze niet in de kliek zitten noemen ze de voorakkoorden ondemocratisch.
Dank u Vera, u geeft eigenlijk bij deze toe dat het CS ondemocratisch is.
Het lijkt me een turbulente herfst te worden....

Oeps,

kijk wie er nu door de mand valt. :lol::-D

Het is toch altijd aangenamer als je kan discrimineren dan als je wordt gediscrimineerd he?! :twisted::twisted:

Jaja, boontje komt om zijn loontje

d.w.z. iemand krijgt zijn verdiende loon, als hij iets misdreven heeft: het kwaad loont zijn meester (Spieghel, 276). De zegswijze is ontleend aan het sprookje van erwtje, boontje, strootje en kooltje vuur, die samen uit wandelen gingen. Ze kwamen voor een wijd water en wisten niet hoe daarover te komen. Strootje ging nu over het water liggen, en erwtje en boontje liepen er overheen. Toen kooltje vuur dit ook zou doen en reeds op het midden was, raakte het strootje in brand en kooltje vuur viel in het water. Boontje begon hierover zoo te lachen, dat het berstte; zoo kreeg het loon naar werken; zie Grimm, Kindermärchen no. 18.

Knuppel 29 augustus 2006 09:27

Wat jammer toch...
Dat Duaal Veraatje niet inziet dat politieke uitgesloten niet alleen voor haar partij niet leuk is....

ilfalco 29 augustus 2006 09:29

Wees maar gerust op veel plaatsen is een spa-groen tandem ... in mechelen zelfs een vld-groen tandem. Dus daar doen ze sowieso al mee.

Bob 29 augustus 2006 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 1931439)
En ze doen het zelf? Hypocrieten!

Dat is nu eenmaal politiek, niets meer dan machtsspellekes. Zou er niet van verschieten dat ze tegelijkertijd, en het cordon verdedigd, en voorakkoorden zonder groen, ondemocratisch vindt.

Knuppel 29 augustus 2006 09:36

Citaat:

Wees maar gerust op veel plaatsen is een spa-groen tandem ... in mechelen zelfs een vld-groen tandem. Dus daar doen ze sowieso al mee.

Desalniettemin vindt onze 'duale waarheid' uitsluiting bij de ondemocratische voorakkoorden van Leterme niet aanvaarbaar.
De vraag is hoe ze zou gereageerd hebben op de, wel degelijk ondemocratische, houding van Leterme indien zij wél deel had mogen uitmaken van zijn uitsluitingtactieken.

eno2 29 augustus 2006 09:36

Citaat:

Vera Dua noemt voorakkoorden een ondermijning van de decomcratische verkiezingen!

Wat zouden we met een dergelijk criterium aan politieke muziek maken?
Kakafonie en potjesmuziek.

Mag ik Vera Dua wijzen op een eeuwenlange traditie in voor- tijdens- na- en slotakkoorden in de gemeentepolitiek en niet alleen daar?

Vera overdrijft, omdat ze er niet bij is.

Dat ze al blij is, dat de maatregel van Leterme om allen uit de partij te gooien, die aanpappen met het VB, voor Groen niet geldt...

Dag Veraatje.
Toch Love, schatje...:groen:

Knuppel 29 augustus 2006 09:41

Citaat:

Vera overdrijft, omdat ze er niet bij is.
Klopt.
Haar partij speelde immers zonder de minste 'democratische' bezwaren een voortrekkersrol bij de politieke uitsluiting van de ideologische tegenstander.

eno2 29 augustus 2006 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1931597)
Klopt.
Haar partij speelde immers zonder de minste 'democratische' bezwaren een voortrekkersrol bij de politieke uitsluiting van de ideologische tegenstander.

We do as in war does.
A la guerre comme �* la guerre...

King of beggars and fleas 29 augustus 2006 10:38

het CS is idd ook een voorakkoord

als dua tegen voorakkoorden is dan moet ze dus ook tegen het CS zijn

eno2 29 augustus 2006 10:48

ik speel ook altijd een paar voorakkoorden, voor ik aan mijn dissonanten begin.

Shadowman 29 augustus 2006 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1931597)
Klopt.

Het VB is wel degelijk veroordeeld geweest. Het CS kwam er voor die veroordeling. Dus vergis je niet: het CS = uitsluiting van een ondemocratische partij. Het CS is niet ontstaan tegen het huidige VB. DAT zijn de feiten. Als je het nu Groen! gaat kwalijk nemen dat zij toen een partij hebben willen uitsluiten die ondertussen veroordeeld is, dan is dat omdat je het VB nu niet veel anders inschat als het VB toen. Op die manier rechtvaardig je een nieuwe veroordeling.

LeMmOnN 29 augustus 2006 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman (Bericht 1931924)
Het VB is wel degelijk veroordeeld geweest. Het CS kwam er voor die veroordeling. Dus vergis je niet: het CS = uitsluiting van een ondemocratische partij. Het CS is niet ontstaan tegen het huidige VB. DAT zijn de feiten. Als je het nu Groen! gaat kwalijk nemen dat zij toen een partij hebben willen uitsluiten die ondertussen veroordeeld is, dan is dat omdat je het VB nu niet veel anders inschat als het VB toen. Op die manier rechtvaardig je een nieuwe veroordeling.

Dus jij gaat uit van de stelling dat NIEMAND of NIETS ooit kan veranderen, ook niet na een veroordeling.

Dus elke moordenaar, elke crimineel moet zich daar maar klaar maken om afgeschoten te worden aangezien hij/zij toch ZEKER EN VAST niet veranderd is.

Uw manier van denken lost het criminaliteitsprobleem op in 1seconde, toch wel spijtig dat de klassieke (lees: de CS-steuenende partijen zo niet denken).

Hypocrisie ten top, CS heeft niets te maken met racisme of discriminatie, het heeft alles te maken met té-Vlaams en té-antie-koningshuis én... zodoende met té-gevaarlijk voor nu zekere postjes van andere partijen.

Belziek BARST

ilfalco 29 augustus 2006 12:04

Die veroodeling is er gekomen na jarenlange wetswijzigeingen( zelfs grondwetswijziging want de bruger mocht nietn oordelen het moest een beroepsrechterzijn) na jarenlnage rechtbankhopping is van nu en gener waarde.. En de kiezer heeft het VB vrijgesproken.

Misschien kunnen we francofiel smetrijns ook eens laten oordelen over de uitspraken van leterme inzake domme franstaligen...

N-VA'er 29 augustus 2006 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1932089)
Die veroodeling is er gekomen na jarenlange wetswijzigeingen( zelfs grondwetswijziging want de bruger mocht nietn oordelen het moest een beroepsrechterzijn) na jarenlnage rechtbankhopping is van nu en gener waarde.. En de kiezer heeft het VB vrijgesproken.

Misschien kunnen we francofiel smetrijns ook eens laten oordelen over de uitspraken van leterme inzake domme franstaligen...

De racisme-veroordeling van het VB is intussen ook bevestigd door het Europees Hof te Straatsburg (één van de hoogste rechtscolleges in Europe), dat oordeelde dat op het vonnis van het Gentse Hof van Beroep niets aan te merken viel en dat de veroordeling dus terecht was. (Bij mijn weten zetelen er in dat Europese Hof nochtans geen Franstalige Rotary-leden...)

Over die uitspraak in Straatsburg blijft het vanuit VB-hoek sindsdien merkwaardig stil, vind ik..

Knuppel 29 augustus 2006 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman (Bericht 1931924)

Alleen ondemocratisch en fascistische regimes maken wetten om er de politieke tegenstanders mee onschadelijk te maken en/of politiek uit te schakelen..

Knuppel 29 augustus 2006 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er (Bericht 1932127)
De racisme-veroordeling van het VB is intussen ook bevestigd door het Europees Hof te Straatsburg (één van de hoogste rechtscolleges in Europe), dat oordeelde dat op het vonnis van het Gentse Hof van Beroep niets aan te merken viel en dat de veroordeling dus terecht was. (Bij mijn weten zetelen er in dat Europese Hof nochtans geen Franstalige Rotary-leden...)

Over die uitspraak in Straatsburg blijft het vanuit VB-hoek sindsdien merkwaardig stil, vind ik..

Kan je mij die uitspraak eens linken?

Shadowman 29 augustus 2006 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN (Bericht 1932012)
Dus jij gaat uit van de stelling dat NIEMAND of NIETS ooit kan veranderen, ook niet na een veroordeling.

Dus elke moordenaar, elke crimineel moet zich daar maar klaar maken om afgeschoten te worden aangezien hij/zij toch ZEKER EN VAST niet veranderd is.

Uw manier van denken lost het criminaliteitsprobleem op in 1seconde, toch wel spijtig dat de klassieke (lees: de CS-steuenende partijen zo niet denken).

Hypocrisie ten top, CS heeft niets te maken met racisme of discriminatie, het heeft alles te maken met té-Vlaams en té-antie-koningshuis én... zodoende met té-gevaarlijk voor nu zekere postjes van andere partijen.

Belziek BARST

Ik ga er net van uit dat ze wel kunnen veranderen. Maar een partij is geen mens. Een partij trekt kiezers aan door haar verleden. Haar standpunten uit het verleden worden als tekenend gezien voor de ideologie van de partij. De veroordeling voor het Vlaams Blok betekent dan ook het einde van het Vlaams Blok en zou een breuk moeten zijn met het ondemocratische verleden van het Vlaams Blok. Er van uitgaande dat het Vlaams Belang dan ook een nieuwe democratische partij is, kan niemand zeggen dat Groen! het CS is begonnen tegen de voorlopig "democratische" partij Vlaams Belang.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be