Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Joodse families vragen schadevergoeding voor deportaties (https://forum.politics.be/showthread.php?t=57423)

PAJOT 30 augustus 2006 07:03

Joodse families vragen schadevergoeding voor deportaties

Tweehonderd Joodse families vragen schadevergoeding aan de Franse spoorwegmaatschappij voor haar rol in de deportaties van gevangenen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Onder de klagers zijn ook families van Belgische Joden.

De eisers voelen zich gesterkt door het groene Europees parlementslid Alain Lipietz, die er in juni in slaagde de Franse staat en de Franse spoorwegmaatschappij SNCF te laten veroordelen voor hun rol bij de overbrenging van familieleden in 1944 naar het kamp van Drancy, bij Parijs. Volgens meester Matthieu Delmas gaan de families de procedure nog voor 1 september starten.

Miljoenen euro's
De Belgische, Franse, Israëlische, Canadese en Amerikaanse families eisen in totaal een bedrag dat in de miljoenen euro's loopt, aldus de advocaat. Ze verwijten de Franse spoorwegmaatschappij dat ze hun familieleden in onmenselijke omstandigheden gedeporteerd hebben, goed wetende dat de Joden het risico liepen te worden vermoord in het kamp.

De Franse spoorwegen hebben twee maanden de tijd om te antwoorden op de schriftelijke vraag. Als er geen antwoord komt, starten de families een rechtszaak. Op 6 juni werden de Franse overheid en de spoorwegmaatschappij al eens veroordeeld tot het betalen van 62.000 euro schadevergoeding aan families van oorlogsslachtoffers. De SNCF ging in beroep tegen de uitspraak. (belga)

Niet te geloven ... Het blijft maar duren met die schadevergoedingen ...

Wat hebben de familie's van Vlaamse oorlogslachtoffers al ontvangen ?

Metal Tom 30 augustus 2006 07:45

En al dat geld zal uiteraard hun vermoorde familieleden terugbrengen ...

Zwarte Spion 30 augustus 2006 07:55

Afschaffen die holocaustindustrie!!!

Apocalyps 30 augustus 2006 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1934911)

Mja, het gaat hem dan ook niet over een paar mensen, maar miljoenen.

Cynical Ice 30 augustus 2006 15:58

Gebeurtenissen van een halve eeuw geleden!
Idd, holocaustindustrie. Als mensen geld rieken... ge weet hoe het verder gaat. En dat geldt niet alleen voor joden. Tis echt triestig dat ze er zo op azen, want idd, dat geld gaat hun familieleden niet terugbrengen!

Bhairav 30 augustus 2006 16:30

Gij zou zelf natuurlijk zelf nergens geld uitkloppen als ge kunt. :roll:

Cynical Ice 30 augustus 2006 17:35

Natuurlijk wel Bhairav, ik ben ook een mens :twisted:
Maar ik ga niet mijne stamboom ervoor gaan misbruiken...

Bhairav 30 augustus 2006 17:36

Ik zou dat wel doen.
Ik zie niet in waarom, die voorouders zijn toch al dood? ;)

Ambiorix 30 augustus 2006 17:42

wat denken die joden wel niet. hoeveel jaar is dat geleden, ik wed ervoor dat ze er geen bal om geven. Maja idd, als ik de kans kreeg zou ik het ook doen. Zo'n extra'tje is mooi "verdiend".

Bhairav 30 augustus 2006 17:43

Mensen zijn gewoon jaloers dat ze zelf geen reden hebben om ergens geld uit te kloppen, dat is DE motivatie om erover te klagen. Voor de rest natuurlijk morele tegenargumenten zat natuurlijk. Bende hypocrieten.

ERLICH 30 augustus 2006 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion (Bericht 1934990)
Afschaffen die holocaustindustrie!!!

Moet zien wat ge zegt, zij zeggen, wij knikken ja (wel onder dwang maar soit we knikken) zij vragen, wij geven (wel onder dwang maar soit wij geven) m.a.w wat of wie zijn wij?

Uh-Huh 30 augustus 2006 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 1936875)
Moet zien wat ge zegt, zij zeggen, wij knikken ja (wel onder dwang maar soit we knikken) zij vragen, wij geven (wel onder dwang maar soit wij geven) m.a.w wat of wie zijn wij?

Dhimmi's van de joden?

ERLICH 30 augustus 2006 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1936927)
Dhimmi's van de joden?

Kan zijn, maar zal het nooit worden van een islamiet hoeveel pc'ers er in dit kl.... land ook mogen rondlopen hopelijk komt dat zeer duidelijk over.

nubian 30 augustus 2006 18:41

dan zou iedereen schadevergoeding moeten krijgen, ik heb niets tegen de joden maar ze moeten er eens mee ophouden met hun eeuwig slachtofferrol

Cynical Ice 30 augustus 2006 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nubian (Bericht 1937008)
dan zou iedereen schadevergoeding moeten krijgen, ik heb niets tegen de joden maar ze moeten er eens mee ophouden met hun eeuwig slachtofferrol

Zolang er geld uit te slaan is gaat dat nooit gebeuren!

Bhairav 30 augustus 2006 21:57

Neen toch?8O

Metternich 30 augustus 2006 23:05

De Palestijnen mogen niet eens terugkeren naar hun land, laat staan dat ze vergoedingen krijgen...

Sinistra 30 augustus 2006 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1937820)
De Palestijnen mogen niet eens terugkeren naar hun land, laat staan dat ze vergoedingen krijgen...

Welk land?

Ambiorix 30 augustus 2006 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch (Bericht 1937897)
Welk land?

HUN land.
Het land dat hun is afgepakt door de zionisten.

Ambiorix 30 augustus 2006 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1934911)

Wat hebben de familie's van Vlaamse oorlogslachtoffers al ontvangen ?

dat doet me eraan denken.
al een tijd geleden toch dat ik akkoord ging met u;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be