Miguelito |
30 augustus 2006 17:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
(Bericht 1936741)
U stelt dat iets te affirmatief, maar bij verderzetting van paars is er inderdaad wel een risico.
|
De sp.a-spirit en de vld gingen al geslagen in de bhv-onderhandelingen.
Nu zei groen! ook nog dat ze meer "dialoog" willen.
Over bhv werd gezegd dat het een lelijk konijn zou zijn, omdat er teogevingen moesten gedaan wordn.
Ik weer niet waar en waarom er toegevingen moeten gedaan worden over een ongrondwettelijk statuur.
Hetzelfde zal wel met brussel gebeuren, de faciliteitengemeenten is vlaanderen kwijt als die onbekwame politiekers weer aan de macht komen.
Het enige alternatief is een beweging tussen de vlaamsgezinde vld-kiezers, de nv-a, de cd&v en het vb. eens kijken of er in de gemeenteraadsverkiezingen (waar ik niet mag stemmen) er eerste echte barsten komen in het cordon.
Komt die er niet, zijn de faciliteitengemeenten en andere vlaams-brabantse gemeenten op middellange termijn verloren.
mijn geloof in deze regering is al te vaak gekeldert worden. Doe er nog een schepje dirupo, onkelinclkx en flahaut bovenop met een snuifje demot en dan zie je ook een pessimistische toekomst voor bruxelles.
Kijk je kan tegen de uitbreiding zijn en erop fulmineren enz., maar jij zit niet in de regering (of toch?) Als kiezers heb niets te zeggen omdat diegene die op hun rug zullen liggen, ook deel zullen uitmaken van de volgende regering.
Hopelijk blijft leterme die koers varen, afgezien van zijn massieve uitschuiver van een paar dagen geleden. Maar dat hebben alle politici wel eens.
|