![]() |
waarom is links links en rechts rechts?
Waarom is de linkse kant de progressieve kant en rechts de conservatieve kant?
waarom heet dat links en rechts? een vraag die ik me net afvroeg. Hopelijk weet hier iemand een bevredigend antwoord op |
|
Citaat:
|
rechts is de hand waarmee de meeste mensen aan hun gat krabben.
|
Leuk instrument om te polariseren en discussies onmogelijk te maken.
Annyway hedentendage is het meer een hoefijzer op politiek vlak tussen links en rechts ze buigen naar elkaar toe... |
Franse Revolutie, bijeenkomst van "politici":
Links zaten de meest radikale progressieve, rechts zaten de meest behoudensgezinde, conservatieven. |
Van zodra ze de verkiezingen winnen zijn ze toch allemaal 'centrum' :-P
|
Rechts is de kant van de hand waar je duim links zit.
|
Citaat:
|
Nog een andere reden. Links is de kant van het slechte en rechts de kant van het goede, aldus de kerk. :twisted: :lol:
|
Links en rechts bestaat niet. Niemand kan zich zomaar vinden in die standaard definities. Iemand kan ethisch rechts, en economisch links zijn, bijvoorbeeld.
M.a.w, de links-rechts onderverdeling is achterlijk. |
Citaat:
Links-rechts werd het eerst gebruikt wanneer de beide extremen opkwamen geloof ik...Maar er is nooit een consortium geweest aangezien links en rechts vaak gelijkenissen hebben... Kortweg zoals maerlant zei "de links- rechtsindeling is belachelijk" |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een partij zoeken die het meest overeenstemt met uw overtuigingen.
|
Citaat:
|
Geen rekening mee houden. Lees gewoon enkele programma's, en kijk wat u het meeste aanstaat.
|
Citaat:
Eerlijk? totaal niks! Als't aan mij ligt ga ik niet meer stemmen. Ene pot nat Van Maerlant. |
Kijk dan misschien bijvoorbeeld naar hoe u ethisch nadenkt?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be