![]() |
Waarom horen we nooit over Vlamingen die in Wallonië Nederlands willen praten?
De vraag stellen is ze beantwoorden...
|
Durbuy moeten we aansluiten bij Vlaanderen. Én we willen een corridor!!!
|
Citaat:
Linkebeek bij Brussel? Nee Di Rupo, Moekroen, Edingen, Komen en Vloesberg bij Vlaanderen. |
Ooit op de RTBF een reportage gezien over Vlamingen die in Waver huizen kopen omdat die in Vlaanderen duurder zijn. Volgens de journalist zijn die mensen heel talrijk in de nieuwe verkavelingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo snel gaat het. |
Citaat:
Dat zijn pas harde communautaire eisen �* la Wallonië... |
Tegen vanavond ga je drie keer het verwijt krijgen dat je een nazi, fascist bent, enz. Volgens mij van Hans, Patriot en Hans.
|
Citaat:
Eis Zeeland terug van Nederland. Eis Henegouwen maar terug. Sta Vlaams-Brabant af. Sta Antwerpen af. Sta Limburg af. Enne geef de West-Vlamingen en Oost-Vlamingen hun Vlaamse leeuw terug. Die Antwerpeneirs eisen die zomaar op bij gebrek aan eigen symbolen. Revolutie nondegotver. Macht an de pastre. Boeren ip tlant Smit die machines weg want vroeger, ja, vroeger wast allemale beter. We spugen in tgezicht van die dien gestreedn en gesneuvelt zin voor oeze welvaart. Revolutie :onfire: :onfire: :onfire: |
Het dus nog niet een half uur geduurt, of de belgicisten staan daar alweer hysterisch te roepen en mateloos te overdrijven.
Adem eens rustig in en uit en zie dan wat er staat. Tantist draaide de rollen om met wat de franstaligen nu eisen, maar daarvoor klinkt er luid aplaus uit de tricolore hoek. Hypocriet heet zoiets denk ik. Of franskiljon. |
Citaat:
|
Citaat:
Afgezien daarvan heeft u weer te kennen gegeven dat u geen parodie van echt kunt onderscheiden. De even absurde voorbeelden die u opgeeft als de mijne, waren een illustratie van het absurde van de Waalse eisen. Doch, uw commentaar geeft u enkel als de Franstalige belangen schijnbaar in gevaar zijn. Zo worden we er nog maar eens aan herinnerd waarvoor België en de belgicisten staan. Waarvoor dank... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eben-Emaal. Wonk. Bitsingen. Ternaaien. Rukkelingen. Glaaien. Lieze. Of Nudorp, Elch, Oerle. Of Raatshoven net onder Landen. Als je daar in de dorpscafe komt hoor je enkel NL spreken. Gesproken door Raatshovenaars. Het 'Waalse' Raatshoven. Ooit in Hamme-Mille geweest ? Net onder Leuven. Er wonen een massa Vlamingen... Di Rupo Anschluss eisen ? Vlaanderen wil zijn ontstolen gebieden terug !!! :-D :-D :-D |
Citaat:
![]() |
Kan een of andere wizzard hier geen kaart van België plaatsen, inclusief de huidige taalgrens en de ontstolen gemeenten, zodat we een beeld kunnen krijgen?
Alhoewel ik reeds "tot de jaren van verstand" scheen te zijn toen de taalgrens werd vastgelegd, heb ik me er nooit mee beziggehouden (1967?)(1( 15 is misschien te klein jaartje van verstand?). Ik herinner me dus enkel mijn verbazing toen ik hoorde dat "mijn" Moeskroen van "mijn" groottante ineens Franstalig bleek te zijn. Laten we het dus nog eens overdoen? |
Citaat:
|
Misschien een ideetje voor leterme om volgende week eens mee in de krant te staan :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be