![]() |
Wordt Vlaanderen uitgebreid volgend jaar?
De Vlamingen durven weer stoere taal spreken (dankzij de magische toverdrank van Panoramix waarin Leterme als kind gevallen is). Op de bange eis van Di Rupo om Brussel uit te breiden, roaaaart Leterme dat alle Vlaamse gebieden die nu in Wallonië liggen terug gegeven moeten worden: Vloesberg, Komen, Moeskroen, de Jekervallei,...
Dat is immers gerechtvaardigd gezien de historische aanwezigheid van de Vlamingen in die gemeentes, in tegenstelling tot de pas recente aanwezigheid van de Franstaligen in de Rand. Wat denkt u hiervan? (fictie met de mossels die wij Vlamingen zijn, maar goed) |
Indien Belgique uit elkaar valt, zal de huidige gewestgrens wellicht de staatsgrens worden. Al wat ten zuiden daarvan ligt, beschouw ik als 'verloren' voor Vlaanderen. Dit is geen defaitisme, maar realisme.
|
Per meter grond die van ons gestolen wordt, zullen wij tien meter terugnemen :twisted:
|
Citaat:
Kunnen we het Groot-Vlaanderen noemen |
Citaat:
|
Vlaamse Gemeentes ?? doe dan ook Noord Brabant & Nederlands Limburg er bij ;-)
mag ik Vice President worden als ik de Verkiezingen in de Vlaamse Republiek met een Bijna meerderheid wint ;-) |
wat zijn de vlaamse gemeentes? zij die in 1830 overwegend een nederlandstalig dialect hadden ofzo?
Dan zal er denk ik niet veel meer van waals-brabant en henegouwen overblijven. |
het toekomstige Vlaanderen : samenvoeging van
West-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Zuid-Vlaanderen grenscorrecties : in het zuiden : toevoeging van Komen-Waasten ; in het oosten : de gebieden ten westen van de Schelde en de Dender |
Citaat:
|
Citaat:
Oh... Wacht even... :? |
Citaat:
|
Ik ben dan wel belgicist, maar wat de Vlamingen toehoort moet van de Vlamingen blijven.
Even denken... Dat stuk in Frankrijk, dat stuk in Nederland, die 3 provincies in Wallonië... Of ga ik nu te ver? :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ke'nan heeft een alternatief 8-) |
Citaat:
Nochtans streven linkse nationalisten allerhande steeds naar het herstel van het grondgebied. Zo streven de Basken niet naar de onafhankelijkheid van de Baskische Autonome Regio maar ook van Navarra en het Franse deel. Ook weer een trendbreuk met de Vlaamse linkse nationalisten... [/Hans1 mode] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als de Franstaligen gebied willen annexeren, vind ik niet dat wij in de Rand moeten betogen maar in Wallonië. Marsen op Doornik bv met de eis tot heraansluiting bij Vlaanderen. Als zij willen betogen op Vlaamse grond, goed, maar dan zullen ze tot in Namen onze vlaggen zien verschijnen!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be