Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wordt Vlaanderen uitgebreid volgend jaar? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=57744)

Tantist 1 september 2006 17:57

Wordt Vlaanderen uitgebreid volgend jaar?

De Vlamingen durven weer stoere taal spreken (dankzij de magische toverdrank van Panoramix waarin Leterme als kind gevallen is). Op de bange eis van Di Rupo om Brussel uit te breiden, roaaaart Leterme dat alle Vlaamse gebieden die nu in Wallonië liggen terug gegeven moeten worden: Vloesberg, Komen, Moeskroen, de Jekervallei,...

Dat is immers gerechtvaardigd gezien de historische aanwezigheid van de Vlamingen in die gemeentes, in tegenstelling tot de pas recente aanwezigheid van de Franstaligen in de Rand.

Wat denkt u hiervan?

(fictie met de mossels die wij Vlamingen zijn, maar goed)

Zwartengeel 1 september 2006 18:21

Indien Belgique uit elkaar valt, zal de huidige gewestgrens wellicht de staatsgrens worden. Al wat ten zuiden daarvan ligt, beschouw ik als 'verloren' voor Vlaanderen. Dit is geen defaitisme, maar realisme.

Metternich 1 september 2006 18:51

Per meter grond die van ons gestolen wordt, zullen wij tien meter terugnemen :twisted:

Vorenus 1 september 2006 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1942991)
Per meter grond die van ons gestolen wordt, zullen wij tien meter terugnemen :twisted:

En als de Fransen en hollanders zich mee bemoeien pakken we daar onze gebieden ook nog is terug.

Kunnen we het Groot-Vlaanderen noemen

Cynical Ice 1 september 2006 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 1943025)
En als de Fransen en hollanders zich mee bemoeien pakken we daar onze gebieden ook nog is terug.

En een wereldmacht worden :twisted:

Breda 1 september 2006 20:28

Vlaamse Gemeentes ?? doe dan ook Noord Brabant & Nederlands Limburg er bij ;-)

mag ik Vice President worden als ik de Verkiezingen in de Vlaamse Republiek met een Bijna meerderheid wint ;-)

maarte 1 september 2006 20:43

wat zijn de vlaamse gemeentes? zij die in 1830 overwegend een nederlandstalig dialect hadden ofzo?

Dan zal er denk ik niet veel meer van waals-brabant en henegouwen overblijven.

PAJOT 1 september 2006 20:48

het toekomstige Vlaanderen : samenvoeging van

West-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Zuid-Vlaanderen

grenscorrecties : in het zuiden : toevoeging van Komen-Waasten ;

in het oosten : de gebieden ten westen van de Schelde en de Dender

Jaani_Dushman 1 september 2006 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1942887)
Wat denkt u hiervan?

Gene zever, iedereen in zijn eigen kot.

Jaani_Dushman 1 september 2006 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice (Bericht 1943041)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 1943025)

En een wereldmacht worden :twisted:

En zoals het voor een imperialistische grootmacht hoort, verplichten we onze bevolking manum militare om Frans te spreken!! :twisted: :cheer:

Oh... Wacht even... :?

Pelgrim 2 september 2006 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1942991)

hier sluit ik me nu eens bij aan se. Paal en perk stellen aan dat Francofone imperialisme.

Heftruck 2 september 2006 01:03

Ik ben dan wel belgicist, maar wat de Vlamingen toehoort moet van de Vlamingen blijven.

Even denken... Dat stuk in Frankrijk, dat stuk in Nederland, die 3 provincies in Wallonië... Of ga ik nu te ver? :twisted:

Heftruck 2 september 2006 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 1943301)
het toekomstige Vlaanderen : samenvoeging van

West-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Zuid-Vlaanderen

grenscorrecties : in het zuiden : toevoeging van Komen-Waasten ;

in het oosten : de gebieden ten westen van de Schelde en de Dender

Hoe zit dat eruit op kaart? :? (Jaja, ik ben lui voor de moment.)

Tantist 2 september 2006 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 1942940)
Indien Belgique uit elkaar valt, zal de huidige gewestgrens wellicht de staatsgrens worden. Al wat ten zuiden daarvan ligt, beschouw ik als 'verloren' voor Vlaanderen. Dit is geen defaitisme, maar realisme.

Di Rupo doet het omgekeerde en beschouwt dat als realisme...

kelt 2 september 2006 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1943349)
En zoals het voor een imperialistische grootmacht hoort, verplichten we onze bevolking manum militare om Frans te spreken!! :twisted: :cheer:

Oh... Wacht even... :?

bwoaff dat van dat Frans,dat hoeft niet ....

Ke'nan heeft een alternatief 8-)

Tantist 2 september 2006 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1943347)
Gene zever, iedereen in zijn eigen kot.

[advocaat van de Duivel mode]
Nochtans streven linkse nationalisten allerhande steeds naar het herstel van het grondgebied. Zo streven de Basken niet naar de onafhankelijkheid van de Baskische Autonome Regio maar ook van Navarra en het Franse deel. Ook weer een trendbreuk met de Vlaamse linkse nationalisten...
[/Hans1 mode]

Pelgrim 2 september 2006 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1944198)
[advocaat van de Duivel mode]
Nochtans streven linkse nationalisten allerhande steeds naar het herstel van het grondgebied. Zo streven de Basken niet naar de onafhankelijkheid van de Baskische Autonome Regio maar ook van Navarra en het Franse deel. Ook weer een trendbreuk met de Vlaamse linkse nationalisten...
[/Hans1 mode]

nee hoor. Wij streven namelijk ook naar het 'heroveren' (= behouden) van onze eigen Vlaamse hoofdstad, net als de Basken proberen.

Knuppel 2 september 2006 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1942887)
De Vlamingen durven weer stoere taal spreken (dankzij de magische toverdrank van Panoramix waarin Leterme als kind gevallen is). Op de bange eis van Di Rupo om Brussel uit te breiden, roaaaart Leterme dat alle Vlaamse gebieden die nu in Wallonië liggen terug gegeven moeten worden: Vloesberg, Komen, Moeskroen, de Jekervallei,...

Dat is immers gerechtvaardigd gezien de historische aanwezigheid van de Vlamingen in die gemeentes, in tegenstelling tot de pas recente aanwezigheid van de Franstaligen in de Rand.

Wat denkt u hiervan?

(fictie met de mossels die wij Vlamingen zijn, maar goed)

Niet alle mossels stemmen op 'Vlaamse' mosselpartijen. Laat dat 'Wij Vlamingen' dus maar weg.

Metternich 2 september 2006 13:28

Als de Franstaligen gebied willen annexeren, vind ik niet dat wij in de Rand moeten betogen maar in Wallonië. Marsen op Doornik bv met de eis tot heraansluiting bij Vlaanderen. Als zij willen betogen op Vlaamse grond, goed, maar dan zullen ze tot in Namen onze vlaggen zien verschijnen!

garfield 2 september 2006 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 1942940)

Niks van. Deze gemeentes moeten terugkeren naar het moederland.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be