Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Lessen practicum seksuele opvoeding in de scholen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=57777)

heet-manneken 1 september 2006 21:25

Lessen practicum seksuele opvoeding in de scholen?

Vindt u dat ze in de scholen lessen practicum seksuele opvoeding zouden moeten geven aan de leerlingen vanaf 16 jaar, ten einde hen voor te bereiden op een bevredigend en taboeloos seksleven?

Dave Brocatus 1 september 2006 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heet-manneken (Bericht 1943402)
Vindt u dat ze in de scholen lessen practicum seksuele opvoeding zouden moeten geven aan de leerlingen vanaf 16 jaar, ten einde hen voor te bereiden op een bevredigend en taboeloos seksleven?

Neen!

Wat zouden die lessen precies inhouden?
Zouden ze verplicht of facultatief zijn?
Hoe zouden dergelijke lessen leerlingen voorbereiden op een bevredigend seksleven?
Wat bedoelt u precies met een taboeloos seksleven?

Ploertendoder 1 september 2006 21:31

Citaat:

Eigenlijk zou dat al moeten vanaf het eerste leerjaar. Stel dat een moslimpeuter wordt uitgehuwelijkt aan haar betovergrootvader. Dan moet die toch weten wat haar te doen staat nietwaar?

PAJOT 1 september 2006 21:40

Het is zo'n idee dat in de Sovjetunie al in praktijk werd gebracht ...

vercetti 1 september 2006 22:13

Citaat:

Meaning of Life gezien? ;)

Pietje 1 september 2006 22:24

Voor zover dat 16-jarigen nog sex-pratijklessen zouden nodig hebben.

Maar lessen in condoomgebruik, zwangerschaps- en aidspreventie zouden zeker in hun lessenpakket moeten zitten.

longhorn 1 september 2006 22:28

Ga op internaat bij de paters en sex-praktijkles gegarandeerd.

Bazilfunk 1 september 2006 22:44

Mensen van 16 worstelen volop met hun gevoelens en hun identeit. Het is daarom helemaal niet zo dom om hen uit te leggen wat die gevoelens zijn en hoe er mee om te springen. Willen jullie veilige straten? Wel zorg dan dat er geen tijdbommen van hormonen op onze straten rondlopen.

praha 1 september 2006 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1943487)

8-)

Bazilfunk 1 september 2006 22:50

Citaat:

Westerse normen en waarden zeker :roll:

praha 1 september 2006 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 1943509)
Mensen van 16 worstelen volop met hun gevoelens en hun identeit. Het is daarom helemaal niet zo dom om hen uit te leggen wat die gevoelens zijn en hoe er mee om te springen. Willen jullie veilige straten? Wel zorg dan dat er geen tijdbommen van hormonen op onze straten rondlopen.

klopt
vooral als je dan bedenkt dat vooral jongetjes net die jaren dat ze zich volop ( natuurlijk ) zouden moeten laten gaan in een zodanig keurslijf worden gestoken dat daar volledig haaks opstaat

longhorn 1 september 2006 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 1943520)
Westerse normen en waarden zeker :roll:

Ondanks het feit dat er tijdens mijn 'pater-internaat-carriere' een paar viezerikken zaten, heb ik het me nooit beklaagd dat mijn ouders me daarheen gestuurd hebben. Was veeleisend en om als 12-jarige om de 2 weken eens naar huis te mogen kweekt karakter.

Wat betreft de (echte) seksuele voorlichting, dat werd gegeven door de dorpsdokter.8-)

Pietje 1 september 2006 22:57

Citaat:

Supe®Staaf 1 september 2006 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus (Bericht 1943410)
Neen!

Wat zouden die lessen precies inhouden?
Zouden ze verplicht of facultatief zijn?
Hoe zouden dergelijke lessen leerlingen voorbereiden op een bevredigend seksleven?
Wat bedoelt u precies met een taboeloos seksleven?

Grappig.
"Neen!" roepen, en dan pas vragen stellen.
:-P

Supe®Staaf 1 september 2006 23:16

Citaat:

Even practisch.
Hoe zie jij de examens?
Mondelinge proeven?

Duvelke 1 september 2006 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1943609)
Even practisch.
Hoe zie jij de examens?
Mondelinge proeven?

ne mooie staaf :lol:

nee, ma ik denk dat ze geen praktijklessen nodig hebben. Op 16 jaar zijn er al velen die expert zijn. eventueel wat extra sexuele voorlichting kan nooit geen kwaad. Dit zou dan vanaf het eerste middelbaar moeten

praha 2 september 2006 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1943609)
Even practisch.
Hoe zie jij de examens?
Mondelinge proeven?

héhé
:turn-l:

praha 2 september 2006 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1943622)
ne mooie staaf :lol:

nee, ma ik denk dat ze geen praktijklessen nodig hebben. Op 16 jaar zijn er al velen die expert zijn. eventueel wat extra sexuele voorlichting kan nooit geen kwaad. Dit zou dan vanaf het eerste middelbaar moeten

idd...
sexuele voorlichting en beyond

als ik me bedenk wat dat mocht inhouden de tijd dat ik nog bij de jezuïten zat
jesus
enerzijds had je wat mistige schematische projecties van dwarsdoorsnedes van de voortplantingsorganen en de diaatjes daarop bestonden uit plaatjes van een alsmaar uitbreidend gezinnetje met geposeerde familiefoto's met gelukzalige glimlach bij voorkeur voor het doopfond in het moederhuis of bij het uitreden van de kerk

longhorn 2 september 2006 01:20

Maar in de jaren '70 hadden we wel 'Schooltelevisie' op de BRT. Er was o.a.seksuele voorlichting met een man en vrouw in 'hunnen bloten' met allebei een baard tot aan de knieen vanonder. Die 2 blote hippies hebben er wel voor gezorgd dat seks me voor de komende 10 jaar niet interesseerde.

Pietje 2 september 2006 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1943802)
Maar in de jaren '70 hadden we wel 'Schooltelevisie' op de BRT. Er was o.a.seksuele voorlichting met een man en vrouw in 'hunnen bloten' met allebei een baard tot aan de knieen vanonder. Die 2 blote hippies hebben er wel voor gezorgd dat seks me voor de komende 10 jaar niet interesseerde.

Paula Semer heeft in die periode redelijk baanbrekend werk betreffende die problematiek verricht op televisie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be