![]() |
Lessen practicum seksuele opvoeding in de scholen?
Vindt u dat ze in de scholen lessen practicum seksuele opvoeding zouden moeten geven aan de leerlingen vanaf 16 jaar, ten einde hen voor te bereiden op een bevredigend en taboeloos seksleven?
|
Citaat:
Wat zouden die lessen precies inhouden? Zouden ze verplicht of facultatief zijn? Hoe zouden dergelijke lessen leerlingen voorbereiden op een bevredigend seksleven? Wat bedoelt u precies met een taboeloos seksleven? |
Citaat:
|
Het is zo'n idee dat in de Sovjetunie al in praktijk werd gebracht ...
|
Citaat:
|
Voor zover dat 16-jarigen nog sex-pratijklessen zouden nodig hebben.
Maar lessen in condoomgebruik, zwangerschaps- en aidspreventie zouden zeker in hun lessenpakket moeten zitten. |
Ga op internaat bij de paters en sex-praktijkles gegarandeerd.
|
Mensen van 16 worstelen volop met hun gevoelens en hun identeit. Het is daarom helemaal niet zo dom om hen uit te leggen wat die gevoelens zijn en hoe er mee om te springen. Willen jullie veilige straten? Wel zorg dan dat er geen tijdbommen van hormonen op onze straten rondlopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
vooral als je dan bedenkt dat vooral jongetjes net die jaren dat ze zich volop ( natuurlijk ) zouden moeten laten gaan in een zodanig keurslijf worden gestoken dat daar volledig haaks opstaat |
Citaat:
Wat betreft de (echte) seksuele voorlichting, dat werd gegeven door de dorpsdokter.8-) |
Citaat:
![]() |
Citaat:
"Neen!" roepen, en dan pas vragen stellen. :-P |
Citaat:
Hoe zie jij de examens? Mondelinge proeven? |
Citaat:
nee, ma ik denk dat ze geen praktijklessen nodig hebben. Op 16 jaar zijn er al velen die expert zijn. eventueel wat extra sexuele voorlichting kan nooit geen kwaad. Dit zou dan vanaf het eerste middelbaar moeten |
Citaat:
:turn-l: |
Citaat:
sexuele voorlichting en beyond als ik me bedenk wat dat mocht inhouden de tijd dat ik nog bij de jezuïten zat jesus enerzijds had je wat mistige schematische projecties van dwarsdoorsnedes van de voortplantingsorganen en de diaatjes daarop bestonden uit plaatjes van een alsmaar uitbreidend gezinnetje met geposeerde familiefoto's met gelukzalige glimlach bij voorkeur voor het doopfond in het moederhuis of bij het uitreden van de kerk |
Maar in de jaren '70 hadden we wel 'Schooltelevisie' op de BRT. Er was o.a.seksuele voorlichting met een man en vrouw in 'hunnen bloten' met allebei een baard tot aan de knieen vanonder. Die 2 blote hippies hebben er wel voor gezorgd dat seks me voor de komende 10 jaar niet interesseerde.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be