Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
(Bericht 1944166)
Euh, liefst alleen nog maar positieve geluiden,
heb hem al gekocht...
|
Oeps sorry.
Deze post had ik niet gezien.
Ik zal dus maar zwijgen over de fikse rijtaks die je vanaf nu jaarlijks moet ophoesten, zeker?
Is er airco in? Vergeet die niet om de 2 jaar te laten 'hervullen'. Ik zal u volgende maand weten vertellen hoeveel dat kost.
Hopelijk heb je een garage of carport. Het is een aantrekkelijk model om van voor tot achter met een scherp voorwerp in te kerven (800 € in garage, 400 € rechtstreeks bij carossier)
De V 40 oefent eveneens een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op hagelstenen. Gelukkig weerstaat het roemruchte Zweedse staal van Sidmar-Gent daar redelijk goed aan.
Ondanks dat het een grote break lijkt, is hij niet echt een comfortabele kar om in te stappen, en er gaat nauwelijks meer in dan in pakweg een Vento.
Laat niemand anders aan de bestuurszetel prutsen. Het is een hels karwij om hem perfect af te stellen.
De achterruit biedt niet echt een ruim zicht op het achterliggende verkeer, en de zijbalken steken ook verrassend veel weg.
En dan nu de positieve geluiden over een V40 die 2 jaar terug nieuw was:
-Vrij zuinig (gem. 6.1 l / 100 km over een totaal van 80.000)
-Zeer geluidsarm (zoniet is hij veel ouder dan ze je wijsmaakten)
-Eens je er in raakt met goed afgestelde bestuurszetel: een droom om mee te rijden (als er geen file is)
-Puike acceleratie (ook zonder turbo)
-Fijne grip op de weg.
-Sober doch stijlvol interieur
-Elegantste model break aller tijden, maar stilaan begin ik de V 50 ook te smaken. Dus als je volgende zomer jouw V40 wegens veelvuldige problemen met cilinderkoppakking en turbo etc., wil inruilen voor een perfect onderhouden V40 diesel van 2.5 jaar oud met 100.000 km. op de teller, leg je oor dan eens te luisteren. Misschien doe ik hem wel weg.
;-)