Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Volvo V40 TD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=57804)

BigF 2 september 2006 07:21

Volvo V40 TD
 
Ik sta op het punt zo'n auto (tweedehands) aan te schaffen.

Rijdt er hier iemand met zo'n wagen en zo ja;

Content van?
Dingen waar ik op moet letten?
...

BigF 2 september 2006 09:27

Euh, liefst alleen nog maar positieve geluiden,

heb hem al gekocht...

Nick_ 2 september 2006 09:28

Ik ben eens met mijn wagen tegen zo'n model gereden. :-)

Vorenus 2 september 2006 09:32

goede auto, alleen niet pittig genoeg

Nick_ 2 september 2006 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 1944173)
goede auto, alleen niet pittig genoeg

Pittig is natuurlijk wat je nodig hebt in het verkeer van vandaag. :roll:

BigF 2 september 2006 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1944168)
Ik ben eens met mijn wagen tegen zo'n model gereden. :-)

En de welke was het ergst beschadigd?

BigF 2 september 2006 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 1944173)
goede auto, alleen niet pittig genoeg

Ik heb er een testritje mee gemaakt en als je overstapt van een Fiat diesel van 15 jaar oud lijkt die Volvo wel ne Gti.
Meer dan pit genoeg dus voor mij.

Jazeker 2 september 2006 12:46

Je hebt met een fiat gereden en je wil weten of volvo kwaliteit is? :-o

BigF 2 september 2006 13:31

One never knows...

Supe®Staaf 2 september 2006 13:35

Ik rijd met de niet-turbo 1.9 l diesel.
Méér dan pittig genoeg.
190 op zijn sokken.

Turbo-diesels zou ik persoonlijk 2e hands niet betrouwen.
Maar om mee te rijden is de V40 een parel.

BigF 2 september 2006 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1944782)
Maar om mee te rijden is de V40 een parel.

Dat was ik er dan ook voornamelijk mee van plan.

Jazeker 2 september 2006 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1944846)
Dat was ik er dan ook voornamelijk mee van plan.

droog :-D

Vlaams-nationalist 2 september 2006 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1944846)
Dat was ik er dan ook voornamelijk mee van plan.

:lol:

Supe®Staaf 2 september 2006 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1944846)
Dat was ik er dan ook voornamelijk mee van plan.

Wanneer de turbo van een diesel het laat afweten, dan kan je er uiteraard nog mee rijden,............ aan 500 € de rit met de takelwagen.

Supe®Staaf 2 september 2006 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1944166)
Euh, liefst alleen nog maar positieve geluiden,

heb hem al gekocht...

Oeps sorry.
Deze post had ik niet gezien.
Ik zal dus maar zwijgen over de fikse rijtaks die je vanaf nu jaarlijks moet ophoesten, zeker?

Is er airco in? Vergeet die niet om de 2 jaar te laten 'hervullen'. Ik zal u volgende maand weten vertellen hoeveel dat kost.

Hopelijk heb je een garage of carport. Het is een aantrekkelijk model om van voor tot achter met een scherp voorwerp in te kerven (800 € in garage, 400 € rechtstreeks bij carossier)
De V 40 oefent eveneens een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op hagelstenen. Gelukkig weerstaat het roemruchte Zweedse staal van Sidmar-Gent daar redelijk goed aan.

Ondanks dat het een grote break lijkt, is hij niet echt een comfortabele kar om in te stappen, en er gaat nauwelijks meer in dan in pakweg een Vento.

Laat niemand anders aan de bestuurszetel prutsen. Het is een hels karwij om hem perfect af te stellen.

De achterruit biedt niet echt een ruim zicht op het achterliggende verkeer, en de zijbalken steken ook verrassend veel weg.

En dan nu de positieve geluiden over een V40 die 2 jaar terug nieuw was:
-Vrij zuinig (gem. 6.1 l / 100 km over een totaal van 80.000)
-Zeer geluidsarm (zoniet is hij veel ouder dan ze je wijsmaakten)
-Eens je er in raakt met goed afgestelde bestuurszetel: een droom om mee te rijden (als er geen file is)
-Puike acceleratie (ook zonder turbo)
-Fijne grip op de weg.
-Sober doch stijlvol interieur
-Elegantste model break aller tijden, maar stilaan begin ik de V 50 ook te smaken. Dus als je volgende zomer jouw V40 wegens veelvuldige problemen met cilinderkoppakking en turbo etc., wil inruilen voor een perfect onderhouden V40 diesel van 2.5 jaar oud met 100.000 km. op de teller, leg je oor dan eens te luisteren. Misschien doe ik hem wel weg.
;-)

Hertog van Gelre 2 september 2006 17:12

T4 gehad tot drie jaar geleden. S/V 40's zijn perfecte auto's. Voor de rest: Zie Superstaaf.

Jazeker 2 september 2006 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1945314)
Wanneer de turbo van een diesel het laat afweten, dan kan je er uiteraard nog mee rijden,............ aan 500 € de rit met de takelwagen.

Zonder turbo moet je betalen voor de fietsers die op je koffer inrijden.

Jazeker 2 september 2006 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1945353)
Oeps sorry.
Deze post had ik niet gezien.
Ik zal dus maar zwijgen over de fikse rijtaks die je vanaf nu jaarlijks moet ophoesten, zeker?

Is er airco in? Vergeet die niet om de 2 jaar te laten 'hervullen'. Ik zal u volgende maand weten vertellen hoeveel dat kost.

Hopelijk heb je een garage of carport. Het is een aantrekkelijk model om van voor tot achter met een scherp voorwerp in te kerven (800 € in garage, 400 € rechtstreeks bij carossier)
De V 40 oefent eveneens een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op hagelstenen. Gelukkig weerstaat het roemruchte Zweedse staal van Sidmar-Gent daar redelijk goed aan.

Ondanks dat het een grote break lijkt, is hij niet echt een comfortabele kar om in te stappen, en er gaat nauwelijks meer in dan in pakweg een Vento.

Laat niemand anders aan de bestuurszetel prutsen. Het is een hels karwij om hem perfect af te stellen.

De achterruit biedt niet echt een ruim zicht op het achterliggende verkeer, en de zijbalken steken ook verrassend veel weg.

En dan nu de positieve geluiden over een V40 die 2 jaar terug nieuw was:
-Vrij zuinig (gem. 6.1 l / 100 km over een totaal van 80.000)
-Zeer geluidsarm (zoniet is hij veel ouder dan ze je wijsmaakten)
-Eens je er in raakt met goed afgestelde bestuurszetel: een droom om mee te rijden (als er geen file is)
-Puike acceleratie (ook zonder turbo)
-Fijne grip op de weg.
-Sober doch stijlvol interieur
-Elegantste model break aller tijden, maar stilaan begin ik de V 50 ook te smaken. Dus als je volgende zomer jouw V40 wegens veelvuldige problemen met cilinderkoppakking en turbo etc., wil inruilen voor een perfect onderhouden V40 diesel van 2.5 jaar oud met 100.000 km. op de teller, leg je oor dan eens te luisteren. Misschien doe ik hem wel weg.
;-)

car lease via het werk :cheer: geen onderhoudskosten.

Supe®Staaf 2 september 2006 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1945630)
car lease via het werk :cheer: geen onderhoudskosten.

Eerlijk gezegd vallen die onderhoudskosten dik mee.
Een VW bij een officiële VW-garage onderhouden is heel wat erger.

BigF 2 september 2006 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1945353)
Oeps sorry.
Deze post had ik niet gezien.
Ik zal dus maar zwijgen over de fikse rijtaks die je vanaf nu jaarlijks moet ophoesten, zeker?

Die is goedkoper dan die ik betaalde voor mijn Fiat.

Citaat:

Is er airco in? Vergeet die niet om de 2 jaar te laten 'hervullen'. Ik zal u volgende maand weten vertellen hoeveel dat kost.
Er zit airco in ja, maar die mag er voor mijn part uit. Ik heb ooit airco gehad in een wagen (Toyota Carina) en die heeft in 3 jaar misschien 2 keer opgestaan.

Citaat:

Hopelijk heb je een garage of carport. Het is een aantrekkelijk model om van voor tot achter met een scherp voorwerp in te kerven (800 € in garage, 400 € rechtstreeks bij carossier)
De V 40 oefent eveneens een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op hagelstenen. Gelukkig weerstaat het roemruchte Zweedse staal van Sidmar-Gent daar redelijk goed aan.
Garage en carport. De hagelstenen zullen dus hun best mogen doen.

Citaat:

Ondanks dat het een grote break lijkt, is hij niet echt een comfortabele kar om in te stappen, en er gaat nauwelijks meer in dan in pakweg een Vento.
Ik heb hem niet speciaal gekocht omdat het een break is. In mijne Fiat is meer plaats, dat had ik ook al wel gezien.

Citaat:

Laat niemand anders aan de bestuurszetel prutsen. Het is een hels karwij om hem perfect af te stellen.
Vrouwtje heeft eigen auto. En een zetel afstellen is in wel meer wagens een hels karwij.

Citaat:

De achterruit biedt niet echt een ruim zicht op het achterliggende verkeer, en de zijbalken steken ook verrassend veel weg.
Dat was mij tijdens de proefrit ook al opgevallen, maar daar ga ik mee kunnen leven. Lang met een camionette gereden zonder achterruit. Ik ken dat dus.

Citaat:

En dan nu de positieve geluiden over een V40 die 2 jaar terug nieuw was:
-Vrij zuinig (gem. 6.1 l / 100 km over een totaal van 80.000)
-Zeer geluidsarm (zoniet is hij veel ouder dan ze je wijsmaakten)
-Eens je er in raakt met goed afgestelde bestuurszetel: een droom om mee te rijden (als er geen file is)
-Puike acceleratie (ook zonder turbo)
-Fijne grip op de weg.
-Sober doch stijlvol interieur
-Elegantste model break aller tijden, maar stilaan begin ik de V 50 ook te smaken. Dus als je volgende zomer jouw V40 wegens veelvuldige problemen met cilinderkoppakking en turbo etc., wil inruilen voor een perfect onderhouden V40 diesel van 2.5 jaar oud met 100.000 km. op de teller, leg je oor dan eens te luisteren. Misschien doe ik hem wel weg.
;-)
Volgende zomer valt nog onder de garantie. 8-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be