Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Al-Qaida roept Westerlingen op zich tot Islam te bekeren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=57881)

Jantje 3 september 2006 00:32

Al-Qaida roept Westerlingen op zich tot Islam te bekeren

Azzam the American, zoals de Amerikaan die zich tot de Islam bekeerde nu genoemd wordt.

De nummer twee van het internationale terreurnetwerk al-Qaida, Ayman al-Zawahiri, roept alle Westerlingen, en vooral Amerikanen, op zich te bekeren tot de islam. Hij doet dat in een videoboodschap die zaterdag werd gepubliceerd op een radicale islamitische website.

Bekeerde Amerikaan
De video duurt bijna driekwartier en toont Adam Gadahn, een tot de islam bekeerde Amerikaan en vermoedelijk lid van al-Qaida die ook gezocht wordt door de FBI. De 28-jarige wordt er namelijk van verdacht betrokken te zijn bij terroristische activiteiten. Zo zou hij trainingskampen van Al-Qaida in Pakistan hebben bezocht en zijn opgetreden als vertaler voor de terreurorganisatie.

"Omarm de islam"
Zawahiri vraagt de Westerlingen, en vooral de Amerikanen, te luisteren naar "Azzam de Amerikaan die de zijnen uit de duisternis wil halen en naar het licht wil keren".
De video komt enkele dagen voor de vijfde verjaardag van de aanslagen van 11 september 2001 in de VS. Adam Gadahn richt zich in de video in het Engels tot de Westerlingen. "Ik roep alle Amerikanen en andere ongelovigen op de islam te omarmen", klinkt het.

"Kies de goede weg"
Daarnaast citeert hij ook enkele Arabische verzen uit de Koran. "Ik roep vooral al diegenen op die strijden voor de bedrieglijke kruistocht van (de Amerikaanse president George W.) Bush in Afghanistan, in Irak en overal elders, om zich tot de islam te bekeren", klinkt het. "De tijd dringt. Kies de goede weg voor het te laat is en ook jullie het trieste lot ondergaan dat al duizenden anderen hebben ondergaan", besluit hij. (novum/ap/afp)

En daarna mocht ge ontploffen.

Iemand zin?

Uh-Huh 3 september 2006 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 1946221)
Iemand zin?

Slimmeke, tegen die zogezegde "islam" van Al-Qaida zeg ik ook wel een grote nee...

Apocalyps 3 september 2006 00:38

Citaat:

En daarna mocht ge ontploffen.

Iemand zin?

In Mekka of het Vaticaan zeker?
Bende religieuze zotten....

Supervlaming 3 september 2006 00:39

Ik ga daar even lid worden van een sekte die vrouwen en mannen een dwangbuis oplegt.

Amon_Re 3 september 2006 00:42

Citaat:

<*knip*>

Iemand zin?

No thx, i like my sanity.

Amon_Re 3 september 2006 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1946236)
Slimmeke, tegen die zogezegde "islam" van Al-Qaida zeg ik ook wel een grote nee...

Tegen den andere niet? (Is niet bedoeld als aanval btw ;-))

Jantje 3 september 2006 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1946236)

Ik geef toe, ze moeten echt in de problemen komen met hun aanwervingen als ze al Kristenen willen gaan gebruiken voor hun aanslagen.

Maar JIJ moet ook toegeven dat dit toch zeer slechte reklame is voor Jullie hier in het Westen. Gaan de Imans oproepen geen gehoor te geven aan deze gekken, of niet.

Uh-Huh 3 september 2006 00:46

Citaat:

"Kies de goede weg"
Daarnaast citeert hij ook enkele Arabische verzen uit de Koran. "Ik roep vooral al diegenen op die strijden voor de bedrieglijke kruistocht van (de Amerikaanse president George W.) Bush in Afghanistan, in Irak en overal elders, om zich tot de islam te bekeren", klinkt het. "De tijd dringt. Kies de goede weg voor het te laat is en ook jullie het trieste lot ondergaan dat al duizenden anderen hebben ondergaan", besluit hij. (novum/ap/afp)

Grappig. Ik wist niet dat G.W. Bush ook voorkwam in de Koran? :-P

Uh-Huh 3 september 2006 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 1946250)
Ik geef toe, ze moeten echt in de problemen komen met hun aanwervingen als ze al Kristenen willen gaan gebruiken voor hun aanslagen.

Maar JIJ moet ook toegeven dat dit toch zeer slechte reklame is voor Jullie hier in het Westen. Gaan de Imans oproepen geen gehoor te geven aan deze gekken, of niet.

Euh, ik denk niet dat imams hier de mensen zullen aanmoedigen om:
1. lid te worden van terroristische organisaties.
2. zichzelf op the blazen, aangezien zelfmoord verboden is in de islam.
3. en daarbij ook nog eens zoveel mogelijk onschuldige mensen, moslims en niet-moslims, om te brengen; wat ook verboden is.

Uh-Huh 3 september 2006 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1946243)
Tegen den andere niet? (Is niet bedoeld als aanval btw ;-))

Ik dacht dat dat wel duidelijk was. :-P

Amon_Re 3 september 2006 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 1946250)

Het gezegde "damned if you do, damned if you don't" komt ter mijner gedachte

Amon_Re 3 september 2006 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1946251)

Em belt ook regelmatig met Jesus, wist ge da nie? ;-)

Apocalyps 3 september 2006 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1946264)

Met zijn vader ook naar het schijnt.

Amon_Re 3 september 2006 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1946261)
Ik dacht dat dat wel duidelijk was. :-P

'K wou't zeker weten ;-)

Amon_Re 3 september 2006 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 1946276)
Met zijn vader ook naar het schijnt.

Bush Senior?

Apocalyps 3 september 2006 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1946278)
Bush Senior?

Rofl! :lol: Nee, de (schijn)heilige.

Amon_Re 3 september 2006 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 1946280)
Rofl! :lol: Nee, de (schijn)heilige.

;-)

Uh-Huh 3 september 2006 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1946264)

'T is ni waar.. 8O

Hoe kan ik mij bekeren tot het Bushtendom? :-P

Amon_Re 3 september 2006 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1946282)
'T is ni waar.. 8O

Hoe kan ik mij bekeren tot het Bushtendom? :-P

Door uw verstand minstens te halveren ;-)

Jantje 3 september 2006 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1946251)

Daarin mss niet , maar in dit wel

Citaat:

VS ronselt Zuid-Amerikanen voor oorlog in Irak

Een groep VN-deskundigen heeft vrijdag haar "bezorgdheid" uitgesproken over Amerikaanse ronseling van soldaten in Zuid-Amerika. De huurlingen worden naar Irak gestuurd. "Onze groep heeft met bezorgdheid een toenemende rekrutering geconstateerd van Zuid-Amerikaanse burgers die tegen zeer lage salarissen als veiligheidspersoneel worden ingezet," aldus de leidster van de onderzoeksgroep Amada Benavides.

Onmenselijke omstandigheden
De rekruten worden naar Irak gestuurd, waar hen "onmenselijke omstandigheden" wachten, aldus Benavides. In Irak moeten ze "militaire taken uitvoeren" terwijl hun paspoorten door hun werkgevers in beslag worden genomen, zo luidt het. "We hebben binnen het Latijns-Amerikaans kader klachten verzameld en er zijn zeker rechtszaken op komst," aldus nog Benavides. (afp)
Ze leren dus echt wel van elkaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be