Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   BUB opnieuw op de barricaden voor vrije meningsuiting? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=57983)

Praetorian 3 september 2006 18:47

BUB opnieuw op de barricaden voor vrije meningsuiting?

Koninklijke familie ontvangt 600 geëngageerde jongeren in Laken

De koninklijke familie heeft zondag vanaf 14.30 uur 600 sociaal geëngageerde jongeren ontvangen in het kasteel van Laken. De ontvangst werd geopend met de aankomst van prins Filip en prinses Mathilde.

Het prinsenpaar woonde in het gezelschap van Fadila Laanan, Cultuurminister van de Franse Gemeenschap, een concert bij van Sonatine, een jongerenkoor uit Aarlen. Kroonprins Filip was zichtbaar gewond aan zijn hand, maar volgens een woordvoerder van de koninklijke familie ging het om "een zeer lichte wonde".

"Ik was heel nerveus, we trilden op onze benen, maar ik ben zeer tevreden. Het was een uitzonderlijk moment. We hebben tijdens de maand augustus hard gewerkt en de nummers die we kenden, herhaald", vertelde de 13-jarige Charlotte Picquet, die samen met haar tweelingzus in het koor Sonatine zong. Het koor had ook tijdens de festiviteiten voor 175-25 jaar België al opgetreden voor de koninklijke familie.

Paola niet aanwezig
Om 15.10 uur kwam koning Albert aan. Hij werd vergezeld door minister van Financiën Didier Reynders, minister van Defensie André Flahaut en door de cultuurministers van de Franse Gemeenschap Fadila Laanan. Ook Kamervoorzitter Herman De Croo en Senaatsvoorzitster Anne-Marie Lizin waren van de partij. Koningin Paola was niet aanwezig, omdat zij nog steeds herstelt van verwondingen aan haar rechterschouder en -pols na een val tijdens de vakantie.

De koning werd ontvangen op de muziek van de groep Jolies Notes uit de provincie Namen. Er waren optredens van in totaal 12 groepen van jonge artiesten, die uit de tien Belgische provincies en uit Brussel kwamen. De stijlen waren heel gevarieerd. Zo brachten drie circusartiesten uit West-Vlaanderen straattheater.

Ongeveer 600 jongeren tussen de 16 en 21 jaar, die zich sociaal engageren, van wie een zestigtal straathoekwerkers, waren door de koninklijke familie uitgenodigd.

Prins Laurent verscheen alleen omdat een van zijn kinderen ziek was. Prinses Astrid en prins Lorenz waren van de partij met hun kinderen. Tot grote tevredenheid van de aanwezige jongeren, mengden de leden van de koninklijke familie zich onder de aanwezigen.

(belga)

Geen marxistische noch Vlaams-nationalistische jongeren op deze bijeenkomst, terwijl ze toch een belangrijk segment zijn van het middenveld. Zal de BUB deze discriminatie durven aan te klagen bij haar idolen?

Pelgrim 4 september 2006 14:45

:D

Ik vind dat we klacht moeten indienen.

Kim 4 september 2006 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 1948229)

Geen marxistische noch Vlaams-nationalistische jongeren op deze bijeenkomst, terwijl ze toch een belangrijk segment zijn van het middenveld. Zal de BUB deze discriminatie durven aan te klagen bij haar idolen?

Deze weigeren sowieso om één voet in het Koninklijk Paleis te zetten dus waarom zou dit discriminatie zijn?

ilfalco 4 september 2006 15:00

Citaat:

Deze weigeren sowieso om één voet in het Koninklijk Paleis te zetten dus waarom zou dit discriminatie zijn?
bourgois gaat er toch op de koffie...

Kim 4 september 2006 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1950656)
bourgois gaat er toch op de koffie...

Bourgeois is dan ook geen Vlaams-nationalist voor de show, het postje primeert bij hem. 8-)

Pelgrim 4 september 2006 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1950646)

bwa, eens wij met genoeg zijn wil ik wel eens langs gaan hoor 8-) ;-)

Kim 4 september 2006 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1950666)
bwa, eens wij met genoeg zijn wil ik wel eens langs gaan hoor 8-) ;-)

Tss... wachten tot je in groep bent? 8-)

Salonrevolutionair! :-P

Pelgrim 4 september 2006 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1950691)
Tss... wachten tot je in groep bent? 8-)

Salonrevolutionair! :-P

nee, realist ;) als ik daar helemaal alleen ga staan en roep 'Leve de Republiek!' krijg ik klop van de flikken, komt er ergens op bladzijde 28 van de gazetten een opmerking over 'poging tot terroristische aanslag vereideld' en haalt mijn stunt niks uit.
Als we daarentegen met vijfhonderd man daar staan komt er op pagina één van de gazetten: 'Vrijheidsfront gooit dictatuur in België omver!' :twisted:

Metternich 4 september 2006 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 1950818)
poging tot terroristische aanslag vereideld' en haalt mijn stunt niks uit.
Als we daarentegen met vijfhonderd man daar staan komt er op pagina één van de gazetten: 'Vrijheidsfront gooit dictatuur in België omver!' :twisted:

De belgische burgerlijke pers kennende, is het eerder:
"Extreem-rechtse communisten verstoren belgisch feestje"

Jazeker 4 september 2006 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1950922)
De belgische burgerlijke pers kennende, is het eerder:
"Extreem-rechtse communisten verstoren belgisch feestje"

"Extreem-rechtse communisten verstoren sociaal geengageerd feest."
"Vele lieve kindjes gewond na stormloop extreem-rechtse vlaamsnationalisten."

etc...

Pelgrim 4 september 2006 20:58

met champagne en toastjes in een sjiek groot paleis... heel sociaal geëngageerd :lol:

garfield 5 september 2006 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1950646)

De staatsveiligheid zou zijn veto geven. zelf zou ik graag een praatje maken met den Albert.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be