Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mijn dochter zag ongewild een rituele slachting op TV. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58065)

Derk de Tweede 4 september 2006 12:38

Mijn dochter zag ongewild een rituele slachting op TV.

Vorige week (vrijdagavond, rond 9 uur) zagen we bij toeval op TV hoe schapen ritueel werden geslacht met een groot mes.
De slager vertelde dat na de steek het hart van die arme beesten nog een tijdje blijft doorkloppen, of ze dan nog bij bewustzijn zijn weet ik niet.
Waarom wordt dit uitgezonden en waarom waren die beelden zo duidelijk close-up gefilmd?
Gisteren heeft mijn dochter schapen verzorgd op de kinderboerderij, maar ze heeft het er nog steeds over.
Ze begrijpt niet dat deze wijze van slachten nodig is.

praha 4 september 2006 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1950163)
Vorige week (vrijdagavond, rond 9 uur) zagen we bij toeval op TV hoe schapen ritueel werden geslacht met een groot mes.
De slager vertelde dat na de steek het hart van die arme beesten nog een tijdje blijft doorkloppen, of ze dan nog bij bewustzijn zijn weet ik niet.
Waarom wordt dit uitgezonden en waarom waren die beelden zo duidelijk close-up gefilmd?
Gisteren heeft mijn dochter schapen verzorgd op de kinderboerderij, maar ze heeft het er nog steeds over.

ik kan daar best inkomen dat je dochter dat niet begrijpt en problemen mee heeft ....
toevallig nog iets waar ze wat problemen mee zou hebben dat ze ongewild heeft gezien ?

Metal Tom 4 september 2006 12:49

Ik zie ongewild affiches van het VB opduiken in mijn straat, mijn vrouw snapt het niet.

Uh-Huh 4 september 2006 12:53

Citaat:

Alez, maar laat haar dan toch wat beelden zien over slachtingen in gewone slachthuizen. Dan zal ze �*lles wel snappen...

Derk de Tweede 4 september 2006 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 1950179)
ik kan daar best inkomen dat je dochter dat niet begrijpt en problemen mee heeft ....
toevallig nog iets waar ze wat problemen mee zou hebben dat ze ongewild heeft gezien ?

Nee hoor, bij zoenscenes kijkt ze even de andere kant op (zelfs bij Baantjer).
Niet alleen mijn dochter, maar ook ik was geshockeerd om op zo'n tijdstip een schaap die gekeeld wordt te moeten aanschouwen.
En die slager meer vertellen dat het hart nog even doorklopt voordat het dier daadwerkelijk dood is.
En dit alles werd vertoond om de integratie tussen moslims en niet-moslims te verbeteren.

Derk de Tweede 4 september 2006 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1950189)
Alez, maar laat haar dan toch wat beelden zien over slachtingen in gewone slachthuizen. Dan zal ze �*lles wel snappen...

De bio-industrie is zeker geen frisse zaak, maar om van het slachten van dieren nou een feest te maken.

Supe®Staaf 4 september 2006 13:00

@Derk de 2e
Tijd voor uw dochter om wat eelt op de ziel te kweken, of anders het tv-kijken sterk in te perken in tijd en programmakeuze.

Jantje 4 september 2006 13:15

Citaat:

Een paar maanden in Afrika gaan wonen is hier de beste oplossing voor.
Je moet je dochter minder flauw opvoeden.
Mijn zoontje van 9 slacht en vilt zelfs al mee kippen en konijnen.
Als je een kip de kop afkapt blijft die ook nog een paar minuten rond lopen.

Dit alles wil niet zeggen dat ik akkoord ga rituele slachtingen, die vaak door oude mannen op slechte wijzen worden uitgevoerd.

pinbag 4 september 2006 13:21

Van mijn part was er geen censuur in media beelden vooral over oorlogstragedies.

C uit W 4 september 2006 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 1950183)
Ik zie ongewild affiches van het VB opduiken in mijn straat, mijn vrouw snapt het niet.

Een vergelijking die minder opging kon je niet bedenken zeker?

C uit W 4 september 2006 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1950210)
@Derk de 2e
Tijd voor uw dochter om wat eelt op de ziel te kweken, of anders het tv-kijken sterk in te perken in tijd en programmakeuze.

Het is nu eenmaal zo dat onze cultuur niet zo happig is op 'blood and gore'.
Ik zou het wel graag zo houden eigenlijk.

praha 4 september 2006 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1950207)
Nee hoor, bij zoenscenes kijkt ze even de andere kant op (zelfs bij Baantjer).
Niet alleen mijn dochter, maar ook ik was geshockeerd om op zo'n tijdstip een schaap die gekeeld wordt te moeten aanschouwen.
En die slager meer vertellen dat het hart nog even doorklopt voordat het dier daadwerkelijk dood is.
En dit alles werd vertoond om de integratie tussen moslims en niet-moslims te verbeteren.

ook jij ?
dan kunnen we misschien beter over jou dan over je dochter klappen... nu je er toch bent en uitgaande dat jij wel net iets minder makkelijk te shockeren valt ....

nog iets dat jou toevallig shockeerd ?

Jantje 4 september 2006 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 1950297)

daarmee dat iedereen overal komt kijken als er een ongeval met gekwetsten en doden ergens is.

praha 4 september 2006 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1950208)
De bio-industrie is zeker geen frisse zaak, maar om van het slachten van dieren nou een feest te maken.

is dat zo shockerend als er anderzijds dagelijks wel wat te zien is hoe men feest maakt om het afslachten van mensen ?

praha 4 september 2006 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 1950291)
Een vergelijking die minder opging kon je niet bedenken zeker?

waarom ?

praha 4 september 2006 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 1950297)

bij dieren ...blijkbaar maakt onze cultuur minder problemen bij het vertonen van dezelfde 'vettigheid' bij mensen

Citaat:

dan is het dringend tijd om 'blood and gore' drastisch te relativeren en er is geen sprake meer van 'happig'

Coekie 4 september 2006 13:39

Ik denk dat het net belangrijk is dat uw dochter leert dat vlees niet zomaar uit een supermarkt komt maar dat ze weet waar dat dat vandaan komt. Misschien dat ze daar eerst even van geschrokken is maar dat zal ze echt wel te boven komen.

Coekie

Fozzie 4 september 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 1950338)
Ik denk dat het net belangrijk is dat uw dochter leert dat vlees niet zomaar uit een supermarkt komt maar dat ze weet waar dat dat vandaan komt. Misschien dat ze daar eerst even van geschrokken is maar dat zal ze echt wel te boven komen.

Coekie

Eigenlijk heb je wel gelijk: de meesten onder ons eten graag vlees, maar niemand wil weten waar het vandaan komt of welk leed er aan vooraf gaat. Zelfs ik pleit schuldig op dat vlak.

Met het zien af slachten van mensen hebben we blijkbaar minder problemen, dat is pas zorgwekkend...

C uit W 4 september 2006 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 1950305)
daarmee dat iedereen overal komt kijken als er een ongeval met gekwetsten en doden ergens is.

Ah, kom, da's iets anders he.
Ik bedoel op televisie, in de kranten en tijdschriften.
Daar zien we weinig gore beelden. (uitgezonderd als het voor het dramatisch effect is).

C uit W 4 september 2006 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 1950334)
bij dieren ...blijkbaar maakt onze cultuur minder problemen bij het vertonen van dezelfde 'vettigheid' bij mensen

Ah, geef eens een voorbeeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be