![]() |
Oosterweel- verbinding breekpunt voor VB
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=2936 Oosterweel- verbinding breekpunt voor VB Bron ATV Dat noem ik nu duidelijk zijn van Vb hé Met zo een breekpunt kan je naar de kiezer gaan hé
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kan dat filmpje niet afspelen, maar vermoed dat het over dit gaat ?
Citaat:
en dat er open ruimte verloren gaat is onzin, de overstromingsgebieden zijn net open groene zone's waar NIET gebouwd wordt ;-) |
Als de landbouwers die hun grond moeten afstaan vergoed worden, dan lijkt mij overstromingsgebieden een natuurlijkere en goedkopere oplossing voor iedereen
|
Het gaat dus over het volgende : "Verbinding van Linkeroever met Rechteroever door een toltunnel en een brug ('Lange Wapper') die toelaat om de Ring in het noorden te sluiten en perfect is afgestemd op het vrachtwagenverkeer, nu al goed voor 30.000 vrachtwagens per dag."
Als ik het goed onthouden heb van gisteren, meent het VB dat deze brug een onnodige kost is en dat ze (door de tolheffing) toch niet echt naar vermogen zal gebruikt worden. FDW stelde voor om de liefkeshoektunnel gratis te maken en rechtstreeks met de E17 te verbinden wat in mijn ogen zeker geen slecht(er) plan is dan die enorme brug. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ge bedoelt dat die niet op den E19 aansluit? Tja.
Ik denk dat dat qua vrachtwagenverkeerd richting zuiden toch al enorm veel zou uitmaken moest dien tunnen gratis zijn. Soit, dat ze dan dat project maken ok, maar er dan nog eens tol op gaan heffen omdat de bouw teveel kost waardoor de andere wegenbouwprojecten niet meer gefinancierd geraken, vind ik er toch wel over gaan. |
Citaat:
![]() Waarom den R2 niet doortrekken naar de E17 (en als we bezig zijn waarom niet doortrekken naar de E-19 naar Brussel en E313)? Hebben de Sinjoren eindelijk een ring waar ze met hun nek doorkunnen. ;-) Lijkt me verreweg de goodkoopste en minst ingrijpende oplossing (doortrekken R2 tussen Beveren en Sint-Niklaas naar E17. De plannen liggen klaar. Op deze site staat een kaart van de snelwegen die men begin jaren 70 van plan was om aan te leggen, toen er nog geld was en groen er was om te asfalteren. :lol: ;-) http://home.scarlet.be/~si650495/sne.../gesch-nl.html |
Het gaat inderdaad over de Oosterweelverbinding (en niet stormvloedkering te Oosterweel, die trouwens ongeveer op dezelfde plaats zal liggen).
De Oosterweelverbinding zal rechtstreeks aansluiten aan de snelweg Antwerpen - Gent, de discussies over de tracés liggen de Zwijndrechtenaars wellicht nog goed in het geheugen. Wat betreft de stormvloedkering en de overstromingsgebieden. Elke gek heeft hier wel een mening over. Maar vooraleer je die in de pers schrijft of hier de alweter komt uithangen op het forum, lees eens de rapporten die hierover geschreven zijn. Ik geef een tip, google naar 'Actualisatie van het Sigmaplan' en je komt er alles te weten. Het gaat hier wel degelijk om meer dan het enkel onder water laten lopen van polders. Bijvoorbeeld de bewering dat er in de overstromingsgebieden geen landbouw meer aanwezig kan zijn is uit de lucht gegrepen. Ga kijken in de nu aanwezige gecontroleerde overstromingsgebieden en je zal daar nog steeds landbouw zien. In de gebieden met gereduceerd getij wordt landbouw onmogelijk. Vlaanderen heeft nu éénmaal nood aan natuurgebieden en dat zullen deze gebieden bij uitstek worden. Als je het hele economische plaatje bekijkt brengt zo'n gereduceerd getijdegebied zelfs meer op dan de landbouw die er nu aanwezig is. Voor mensen denken dat dit niet het geval is, RTFR (read the fucking report). |
laat
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
met de opbrengst van de tolgelden van de liefkenshoek niet waar...:lol:
Die ging zichzelf toch terug verdienen volgens de traditionelen. |
Citaat:
|
Citaat:
als je bij de vrachtwagens dan nog eens het loon van de chauffeur er bijtelt, moge het duidelijk zijn dat dit niet het knelpunt is/zou mogen zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be