![]() |
Verkeerde spreuken.
Ik kan mij soms kwaad maken om al die vervalste spreuken en gezegdes.
Zoals " Wie een put graaft voor een ander valt er zelf in." Dat zijn toch nonsens. Wie een put graaft voor een ander is een werkman. Dat is toch evident. Of nog "Wie het laatst lacht best lacht." Dat is toch ook een ridicule redenering. Het is toch overduidelijk dat wie het laatst lacht de mop niet heeft begrepen. Kennen jullie ook nog van die leugens? |
"De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" : mag niet meer, gezien de niet politieke correctheid. :-)
|
"oude koeien uit de sloot halen"
ten eerste is "gracht" mooier dan "sloot", en ten tweede heb ik nog nooit een koe, laat staan een oude, in een gracht zien zwemmen. |
de aanhouder wint - de aandeelhouder wint
|
"Als men een hond wil slaan, kan men allicht een stok vinden" : GAIA zal je vervolgen.
|
Ware schoonheid zit vanbinnen-je moet er immers ook mee over straat kunnen.
|
Beter één vogel in de hand, dan tien in de lucht.
Zegt mij helemaal niets. |
Citaat:
|
Geld maakt niet gelukkig.
Maar het kan wel helpen... |
"Wie wind zaait, zal stormen oogsten".
Ik heb dat ooit ook eens geprobeerd, wind zaaien in mijnen groentenhof, maar er kwam juist niets uit. Ik pleit er dan ook voor deze spreuk te veranderen in: "Beter één wind in de hand, dan tien in de grond". "Dat staat als een tang op een varken". Wim Delvoye verkoopt zo'n varkens aan 10.000 euro/stuk, dank u wel. |
... Dat veegt zijn gat zonder papier ...
Niet zo aangenaam, dacht ik. |
... Oude wijn in nieuwe zakken ...
Ook al niet goed : doet denken aan alle politiekers. |
Computers: De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel,en dat is een waarheid als een koe die in een put gevallen was die een ander gegraven heeft.
|
'Spijkers met koppen slaan'
En dan den bak invliegen wegens het mishandelen van uw kindjes |
'Nieuwe borstels vegen goed'
Vergeet het! Ze stroeven tegen dat het een naam heeft! |
Citaat:
Kunt ge beter een hamer voor gebruiken. |
"op een oude fiets leert men het best rijden"
tenzij uw fiets té oud is, natuurlijk |
"Wie de bal kaatst, kan de bal verwachten"
Belachelijk, wat als de persoon in kwestie scheef kaatst? dan kan zijn buurman -al dan niet kaatser- de bal verwachten! |
"Wie het zwaard hanteert, zal door het zwaard sterven"
Belachelijk, natuurlijk. Wie tegen mij het zwaard hanteert ... krijgt een kogel uit mijn AK 47! |
"Hoogmoed komt voor de val"
Waar slaat dat nu weer op? Alsof depressie ook niet voor de (letterlijke) val (van de brug, of hoog gebouw) komt... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be