Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Meldpunt 'linkse leerkrachten' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58264)

werkgroep morkhoven 5 september 2006 17:40

Meldpunt 'linkse leerkrachten'

De website van de bij het Vlaams Belang aanleunende scholierenvereniging NJSV is met een meldpunt gestart om 'linkse leerkrachten' aan te geven.

"Linkse leerkrachten dringen zonder schaamte hun anti-Vlaamse theorieën op aan de klas. Het wordt tijd dat de linkse rakkers beseffen dat hun rijk in Vlaanderen definitief uit is", luidt het.

De jongeren van het Vlaams Belang openden ook al eens dergelijk meldpunt.
Philip Dewinter ging toen als voorzitter van de Vlaams Blok Jongeren (VBJ) aan de schoolpoorten pamfletten uitdelen met het opschrift 'Heb jij ook last van progressieve leraars?'.

Krijgen we straks weer te horen dat Broederlijk Delen een "extreem linkse organisatie is die wat geld aan de negers geeft terwijl er hier onder het eigen volk nog veel armoede is" ?

Vorenus 5 september 2006 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven (Bericht 1954692)
De website van de bij het Vlaams Belang aanleunende scholierenvereniging NJSV is met een meldpunt gestart om 'linkse leerkrachten' aan te geven.

"Linkse leerkrachten dringen zonder schaamte hun anti-Vlaamse theorieën op aan de klas. Het wordt tijd dat de linkse rakkers beseffen dat hun rijk in Vlaanderen definitief uit is", luidt het.

Philip Dewinter ging toen als voorzitter van de Vlaams Blok Jongeren (VBJ) aan de schoolpoorten pamfletten uitdelen met het opschrift 'Heb jij ook last van progressieve leraars?'.

Krijgen we straks weer te horen dat Broederlijk Delen een "extreem linkse organisatie is die wat geld aan de negers geeft terwijl er hier onder het eigen volk nog veel armoede is" ?

U slaagt de spijker op de kop

pinbag 5 september 2006 17:50

triestige boel...

Metternich 5 september 2006 17:55

Goed initiatief van onze kameraden-scholieren van NJSV 8-), maar het is ondertussen toch al even bezig. Raar dat de yuppiesossen er nog maar pas zijn achter gekomen.

vercetti 5 september 2006 17:56

Inderdaad. Bestaat al minstens een jaar.

Tömmchen 5 september 2006 21:29

Misschien omdat vandaag het Vlaams Belang haar verkiezingsprogramma voorstelt?

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...a/index.shtml#

van Maerlant 5 september 2006 21:40

Indoctrinatie, of die nu rechts of links is, is uit den boze.

rookie 5 september 2006 21:46

Citaat:

Over het berufsverbod door links zwijgen we in alle talen natuurlijk :cry:

maarte 5 september 2006 21:46

ik heb ooit zo een linkse communist gehad als leerkracht en dan nog voor frans op het einde van het jaar was ik natuurlijk gebuist door diene pipo.

Fozzie 5 september 2006 21:47

Citaat:

Wat wil het Vlaams Belang doen, met die info? Ik veronderstel dat ze die persoonlijke gegevens van die leerkrachten niet voor niets verzamelen.
Ik veronderstel dat het Vlaams Belang dan ook geen probleem heeft met een meldpunt voor rechtse leerkrachten?

Los daarvan snap ik niet wat linkse leerkrachten met anti-Vlaamse theoriën te maken hebben. Dat linkse leerkrachten anti-Vlaams Belang-theoriën hebben lijkt mij logisch, maar blijkbaar is het Vlaams Belang zo egocentrisch en heeft het zo'n dikke nek gekregen dat ze denken dat er buiten hen geen Vlaanderen bestaat. Ik ben een linkse Vlaming en ik wil niet vereenzelvigd worden met het extreem rechtse Vlaams Belang. Het Vlaams Belang heeft geen enkel recht om het begrip Vlaanderen of de Vlaamse symbolen enkel voor zichzelf te claimen. Of zal er naast het Vlaams Belang in een onafhankelijk Vlaanderen geen plaats meer zijn voor andere ideeëngoeden?

Volksstormer 5 september 2006 21:51

*geeuw*

Duym 5 september 2006 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen (Bericht 1955433)
Misschien omdat vandaag het Vlaams Belang haar verkiezingsprogramma voorstelt?

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...a/index.shtml#

Naar het schijnt is men aan het uitzoeken op welk veld die foto genomen werd. De eigenaar van die korenhalm zal dan aangespoord worden om klacht in te dienen tegen het VB zodat ook die affiche in de vuilnisbak moet.

gm10 5 september 2006 21:55

Citaat:

ja mannekes met die VB'ers zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes he zeg
als het cordon 1 voordeel heeft opgeleverd, dan is het wel dat VL nog geen totalitaire staat geworden is
stel je nu toch eens voor, een politieke partij die kritische leerkrachten de mond wil snoeren
wat volgt hierna? journalisten? de gewone burger? ik?

Toen ze de communisten kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen communist
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen vakbondslid
Toen ze de joden kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen jood
Toen ze de katholieken kwamen halen heb ik niets gezegd,
ik was geen katholiek
Toen kwamen ze mij halen, en er was niemand meer om iets te zeggen.

born2bewild 5 september 2006 21:57

Verzuurden.
Kunnen niet tegen een grapje.

maarte 5 september 2006 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 1955481)
ik heb ooit zo een linkse communist gehad als leerkracht en dan nog voor frans op het einde van het jaar was ik natuurlijk gebuist door diene pipo.

die lessen gingen trouwens meer over het vb ,hij heeft wel duizend keer gezegd dat hij ging verhuizen als die aan de macht komen, en de politiek in het algemeen dan dat we frans kregen.

Dju, ik verzin mij hier plots een reden om vb te stemmen

born2bewild 5 september 2006 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 1955527)
die lessen gingen trouwens meer over het vb ,hij heeft wel duizend keer gezegd dat hij ging verhuizen als die aan de macht komen,

Was dat een dreigement of een belofte?

C uit W 5 september 2006 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1955456)
Indoctrinatie, of die nu rechts of links is, is uit den boze.

't probleem is dat die actie helemaal geen rechtse indoctrinatie is, maar net een middel om de linkse indoctrinatie aan te klagen.8O

maarte 5 september 2006 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1955544)
Was dat een dreigement of een belofte?

Een belofte zeker, em had volgens mij schrik. Em vertelde altijd dat em op de zwarte lijst van het vb stond waar em waarschijnlijk nog altijd op staat

labyrinth 5 september 2006 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 1955494)
Naar het schijnt is men aan het uitzoeken op welk veld die foto genomen werd. De eigenaar van die korenhalm zal dan aangespoord worden om klacht in te dienen tegen het VB zodat ook die affiche in de vuilnisbak moet.

Ga niet verder zoeken..... het is het veld van Jacques Brel, de lieveling van de Vlaams-nationalisten. :-D

Avec de l'Italie qui descendrait l'Escaut
Avec Frida la Blonde quand elle devient Margot
Quand les fils de novembre nous reviennent en mai
Quand la plaine est fumante et tremble sous juillet
Quand le vent est au rire quand le vent est au blé
Quand le vent est au sud écoutez-le chanter
Le plat pays qui est le mien.

AyneRand 5 september 2006 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 1955552)
Een belofte zeker, em had volgens mij schrik. Em vertelde altijd dat em op de zwarte lijst van het vb stond waar em waarschijnlijk nog altijd op staat

Als ik je nederlands lees, kan ik zonder probleem begrijpen dat je frans abominabel is ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be