Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Seksisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58347)

Cynical Ice 6 september 2006 12:00

Seksisme

'Seksistische opmerking doet vrouwen harder werken'

ap

Als vrouwen worden geconfronteerd met vooroordelen, gaan ze harder werken om het tegendeel te bewijzen. Dat concludeert sociaal psycholoog Laura Kray op basis van onderzoek aan de Haas School of Business in het Amerikaanse Berkeley.
Kray deed een experiment met een groep studenten aan de universiteit. Ze discussieerden over de uitspraken van Harvard hoogleraar Larry Summers die beweerde dat mannen slimmer zijn dan vrouwen. De discussie lokte een onderbewuste reactie uit bij vrouwen die in een volgend experiment waarin een onderhandeling werd nagespeeld, agressiever en meer 'mannelijk' te werk gingen.

Dat mannelijke gedrag heeft zijn nadelen: vrouwen zouden tijdens de onderhandelingen ineens geen oog meer hebben voor de overeenkomsten tussen de gesprekspartners en richten zij zich enkel op het behalen van de eigen doelen. Beter dan vrouwen enkel provoceren is het daarom om hen bewust te maken van de kracht van hun vrouwelijke kwaliteiten.

Voor de mannen: maken jullie seksistische opmerkingen?
Voor de vrouwen: gaan jullie daardoor harder werken?

Ik trek mij daar persoonlijk niets van aan, laat ze maar zeggen, ik wéét toch dat ik beter ben :-P

vlijmscherp 6 september 2006 12:26

wat zijn seksistische opmerkingen? voor de 1 is dat anders dan de andere blijkbaar.

Duupje 6 september 2006 12:28

Als vrouw reageer ik steeds gevat op seksistische opmerkingen. Gaan ze te ver, reageer ik op iets minder gevatte manier. ;-) Harder door gaan werken zal ik zeker niet doen, au contraire. Ik weet van mezelf wat ik ben en kan, en laat mij niet leiden door idiote uitspraken van venten die thuis veel tekort komen, of die denken dat heel de wereld aan hun voeten ligt. (En sorry mannen, zo zijn er veel! Alle geluk niet allemaal.)

exodus 6 september 2006 12:30

Je hebt van die vrouwen die zich als vrouw willen overcompenseren tussen mannen en daardoor extra onredelijk zijn. Te mijden als de pest.

Heftruck 6 september 2006 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 1956987)
Je hebt van die vrouwen die zich als vrouw willen overcompenseren tussen mannen en daardoor extra onredelijk zijn. Te mijden als de pest.

Doel je hier op een welbepaald persoon? :twisted:

Cynical Ice 6 september 2006 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1956980)
wat zijn seksistische opmerkingen? voor de 1 is dat anders dan de andere blijkbaar.

Op te vatten in de meest brede zin van het woord.

vlijmscherp 6 september 2006 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice (Bericht 1957238)
Op te vatten in de meest brede zin van het woord.

als ik tegen een vrouw zeg: hola, jij ziet er mooi uit vandaag! is dat sexistisch?

Cynical Ice 6 september 2006 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 1957250)
als ik tegen een vrouw zeg: hola, jij ziet er mooi uit vandaag! is dat sexistisch?

sek·sis·me (het ~)1 verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld

Neen dus.
Das eerder vleierij, en das zeer zeker toegestaan! :-D

Nick_ 6 september 2006 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice (Bericht 1957273)
sek·sis·me (het ~)1 verschijnsel waarbij personen op grond van hun geslacht een bepaalde rol wordt toebedeeld

Neen dus.
Das eerder vleierij, en das zeer zeker toegestaan! :-D

Heeeee, wat heb jij een mooie avatar. :-o

;-)

Cynical Ice 6 september 2006 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 (Bericht 1957468)
Heeeee, wat heb jij een mooie avatar. :-o

;-)

Gij ook! Go Johnny, go Johnny :lol:

Supe®Staaf 6 september 2006 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 1956982)
Ik weet van mezelf wat ik ben en kan, en laat mij niet leiden door idiote uitspraken van venten die thuis veel tekort komen, of die denken dat heel de wereld aan hun voeten ligt. (En sorry mannen, zo zijn er veel! Alle geluk niet allemaal.)

Anders ook nogal sexistisch tegenover de mannen.
Ik ga maar eens hard aan het werk!
:evil:

Vlaanderen Boven 6 september 2006 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 1956982)
idiote uitspraken van venten die thuis veel tekort komen, of die denken dat heel de wereld aan hun voeten ligt. (En sorry mannen, zo zijn er veel! Alle geluk niet allemaal.)

Gevat reageren, Vlaanderen Boven, komaan...

Anna List 7 september 2006 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice (Bericht 1956867)
'Seksistische opmerking doet vrouwen harder werken'

ap

Voor de mannen: maken jullie seksistische opmerkingen?
Voor de vrouwen: gaan jullie daardoor harder werken?

Ik trek mij daar persoonlijk niets van aan, laat ze maar zeggen, ik wéét toch dat ik beter ben :-P

ge zijt dan ook met geen stokken hard aan t werk te krijgen gij ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be