Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Andere ex-VB-er klapt uit de biecht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58365)

Tegendradigaard 6 september 2006 13:35

Andere ex-VB-er klapt uit de biecht

Citaat:

Ik ben als mandataris van het Vlaams Blok einde 2000 opgestapt. Er was een probleem van menselijke aard waardoor samenwerking niet meer mogelijk bleek. 99,9 % van de wrevelgevallen met menen die de partij verlaten, zijn van vergelijkbare aard.
Een onenigheid die dikwijls met de positie van de persoon die weggaat te maken heeft, of de persoon gaat weg omdat andere(n) het hem/haar moeilijk maken.Zo gaat dat in het VB en in elke andere mogelijke denkbare vereniging van mensen over heel de wereld sinds de schepping van de mens.
Het is degoutant dat ex-VB’ers altijd weer met het argument van het racisme en antidemocratisch gebral op de proppen komen. Als ze met die drek gooien, dan kan ik alleen maar diep in mezelf blij zijn dat die soort weg is uit het Vlaams Belang.
Wie een partij plots uitbraakt omdat er een persoonlijk probleem is en dan, soms na vele jaren inzet in een partij met een duidelijke ideologisch denken, ontdekt het er niet mee eens te zijn en patati en patata, is een lafaard die wraak pleegt op een platte wijze.

Het kan natuurlijk zijn dat iemand in de loop der jaren van mening verandert om een of andere reden. In dat geval kan ik een overstap naar een andere ideologische beweging begrijpen. Als ik morgen overtuigd word van wat ik nu liberaal gezever vind, welaan, dan ligt het voor de hand dat ik als nieuwbakken (g)lib(b)eraal voor de VLD zal opkomen, op welk niveau dan ook, van de toog tot op een lijst, al dan niet verkiesbaar.

Ik ben dus weg uit de partij, maar niet omdat ik ze plots racistisch vond noch ondemocratisch. Ik was 21 jaar lid. Lang genoeg om te weten dat ik elke dag met overtuiging achter de zeer menselijke warme en trouw uitstralende idee “Eigen Volk Eerst” stond (en nog steeds sta).

Mijn vertrek ging mij om naar mijn gevoel onbetamelijk gedrag van de leiding van de fractie en de afdeling waar ik toe behoorde.

Maar het is niet omdat een priester een jongetje misbruikt dat je als katholiek plots Jezus moet verwensen.

Zo kan ik als radicaal rechts nationalist niet mijn gedachtegoed verloochenen dat grotendeels vertolkt wordt door het Vlaams Belang en verder door geen enkele andere politieke partij.
Ik kan het niet opbrengen, ondanks aangeboden plaatsen bij VLD en bij de NVA, mij bij een andere partij te engageren. Verraad aan mijn gedachtegoed kan ik niet plegen. Al die ex-Blokkers en ex-Belangers doen dat wel. Beschamend.

Het is een zegen voor het Vlaams Belang dat ze weg zijn. Als ze dan toch uit de partij stappen, dat ze het waardig doen en zonder schelddiarree. Geef argumenten die steek houden en lul niet mee met de rode wolven in het bos.
Dat is pas een afgang en toont hoe zwakhartig en platvloers ze zijn en geen waardige om in Vlaanderen het volk te dienen.[/
Maar het is ook aan de leiding van die partij, op welk vlak ook, fouten toe te geven als ze gemaakt worden. Dit is geen schande, integendeel.
Het zou veel kabaal binnen de muren vermijden en weglopers zouden niet dergelijke wraakacties kunnen plegen.[/FONT]
Dit is een reactie die er mag wezen.
Ik ken de mens van haar noch pluim, weet enkel dat het iemand uit Mechelen is, maar in mijn ogen is dit ne grote meneer.

Misschien iets om over na te denken door sommigen....

Metternich 6 september 2006 13:49

Bron?

Kaal 6 september 2006 14:01

Ja, wie is die man, TD?

Tegendradigaard 6 september 2006 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 1957284)
Ja, wie is die man, TD?

Ik heb die brief gelezen in de lezersrubriek van het Pallieterke van 7 juni 2006.
Ik ben mijn achterstand aan het inlezen van Pallieterkes voor de moment en vond dit toch wel een erg mooie menselijke reactie.

De naam van de persoon in kwestie staat er onder, maar ik weet niet of ik die zijn naam mag vermelden.
Het gaat wel om iemand uit Mechelen.

Edina 6 september 2006 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1957326)
Ik heb die brief gelezen in de lezersrubriek van het Pallieterke van 7 juni 2006.
Ik ben mijn achterstand aan het inlezen van Pallieterkes voor de moment en vond dit toch wel een erg mooie menselijke reactie.

De naam van de persoon in kwestie staat er onder, maar ik weet niet of ik die zijn naam mag vermelden.

Waarom zou je zijn naam niet mogen vermelden als hij toch gepubliceerd staat in het Pallieterke? Niet flauw doen hé!!!

Hans1 6 september 2006 16:58

Citaat:

Wat een nobele daad. Werkloos, ofzo?:-)

JasperB 6 september 2006 17:06

Haha..8-)

Prachtig toch wel.
Vind ik eerlijk gezegd wel veel lef hebben om dat te zeggen. Want er zijn er erg veel die constant het tegendeel beweren. Ik weet het niet, ik ben geen lid ofzo. Maar in iedere partij heb je mensen die het echt voor het zeggen hebben. Vb: Vandelanotte, Elio'tje, Duchatelet..

ilfalco 6 september 2006 18:53

Citaat:

Ik ken de mens van haar noch pluim, weet enkel dat het iemand uit Mechelen is, maar in mijn ogen is dit ne grote meneer.

idd mooi. Wie zich vlaams-nationalist noemt en dan om de poen en uit rancune gaat samenwerken met haatspuiers als spruyt zijn die eretitel niet waardig.

zorroaster 7 september 2006 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1957197)

"Ik kan het niet opbrengen, ondanks aangeboden plaatsen bij VLD en bij de NVA, mij bij een andere partij te engageren. Verraad aan mijn gedachtegoed kan ik niet plegen. Al die ex-Blokkers en ex-Belangers doen dat wel. Beschamend."

Inderdaard, zijn ideeën over overlopers komen nogal sterk overeen met die van mij. Helaas zijn ze bij het Belang duidelijk een andere mening toegedaan, gezien de blitzcarrière die een niet nader genoemde overloopster daar nu krijgt...

C uit W 7 september 2006 02:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 1959401)
"Ik kan het niet opbrengen, ondanks aangeboden plaatsen bij VLD en bij de NVA, mij bij een andere partij te engageren. Verraad aan mijn gedachtegoed kan ik niet plegen. Al die ex-Blokkers en ex-Belangers doen dat wel. Beschamend."

Inderdaard, zijn ideeën over overlopers komen nogal sterk overeen met die van mij. Helaas zijn ze bij het Belang duidelijk een andere mening toegedaan, gezien de blitzcarrière die een niet nader genoemde overloopster daar nu krijgt...

't zit diep he.
Welke idealen heeft zr verraden?

Brugge Veilig en Leefbaar 7 september 2006 09:10

Citaat:

Platte zever, lijkt door een Blokker zelf geschreven om de partij nog eens extra te steunen. Om de baasjes plezier te doen ?

luc broes 7 september 2006 16:30

Citaat:

Een domme opmerking, als je bv weet dat bij de stichting van NVA een ex-VB afd. voorzitter tot voorbeeld gesteld werd en nu afd. voorzitter is van NVA in dezelfde stad.
Laat ons ophouden met dat eeuwig getwist tussen Vl-nationalisten.

Tegendradigaard 7 september 2006 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 1959702)
Platte zever, lijkt door een Blokker zelf geschreven om de partij nog eens extra te steunen. Om de baasjes plezier te doen ?

Speciaal om U plezier te doen BVL de naam van de briefschrijver is Gunter Cauwenberghs uit Mechelen.

Ik denk dat het geschreven is door een Vlaams Nationalist.... een echte.

Rr00ttt 7 september 2006 21:19

Citaat:

MRM is m.i. niet van ideologie veranderd. De N-VA (spijtig genoeg) wél.

leeuwenhart 7 september 2006 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 1962642)
MRM is m.i. niet van ideologie veranderd. De N-VA (spijtig genoeg) wél.

is dat deze niet die voorstander was van een kartel met CD&V, maar toen ze geen plaats op de lijst kreeg, het afgebolt heeft?

Rr00ttt 8 september 2006 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart (Bericht 1962684)
is dat deze niet die voorstander was van een kartel met CD&V, maar toen ze geen plaats op de lijst kreeg, het afgebolt heeft?

Daar heb ik nog nooit bewijs van gezien van die stelling, als u bewijs hebt gelieve het dan te geven.

BDW daarentegen heeft hier een week voor het kartel op het forum CD&V nog met de grond gelijk zitten maken en gezegd dat het kartel (de eerste poging) niet door ging omdat het CD&V niet menens was met de vlaamse eisen. Diezelfde BDW zat een week later in kartel met CD&V. Met wat geluk kan je zijn posts nog terugvinden als je ze toen gemist hebt.

ilfalco 9 september 2006 18:07

no straffer roott... enkele weken terug zei BDW dat hij nooit onderhandeld had met de VLD over kartelvorming, een dag later herinnerde hij zich plots een beginselverklaring. VLD en Cdnev zijn dus inwisselbaar.

luc broes 9 september 2006 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1957197)

Dit is voor mij de evidentie zelf. Ik moet daar geen ogenblik over nadenken.

groen rechts 10 september 2006 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 1961718)
Speciaal om U plezier te doen BVL de naam van de briefschrijver is Gunter Cauwenberghs uit Mechelen.

Ik denk dat het geschreven is door een Vlaams Nationalist.... een echte.

gunter is uit de partij?
wel wel wel...

Ik ken hem als een zeer verstandige mens, helaas al even uit het oog verloren

jan hyoens 11 september 2006 09:22

Hmm, zeer eerlijk persoon! 99,9% van de gevallen om uit de partij te gaan heeft inderdaad met persoonlijke problemen te maken!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be