Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dutroux wil weeral iets! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58488)

Cynical Ice 7 september 2006 09:22

Dutroux wil weeral iets!

Dutroux wil statuut gehandicapte terug

BRUSSEL - Marc Dutroux wil zijn statuut als gehandicapte terugkrijgen en zo achterstallige uitkeringen bekomen.
Hij heeft bij de arbeidsrechtbank van Bergen beroep aangetekend tegen een beslissing van de arbeidsrechtbank van Charleroi die hem verplicht om meer dan 35.000 euro aan uitkeringen terug te betalen die hij tussen 1992 en 1995 onrechtmatig verkreeg. Dat meldt Le Soir.

Het beroep wordt donderdagochtend behandeld. De krant benadrukt dat Dutroux zelf niet voor het hof zal verschijnen. Hij wil de gevangenis van Itter niet meer verlaten omdat hij de veiligheidsbril niet wil dragen die voortaan is verplicht bij elke overbrenging van een gevaarlijke gevangene.

:evil::evil::evil:
Dit is echt om van te gillen gewoon!!

Revolutie 7 september 2006 09:24

onbegrijpelijk, maar dat zijn we al gewoon in België: het land waar alles kan

Online 7 september 2006 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice (Bericht 1959732)

BRUSSEL - Marc Dutroux wil zijn statuut als gehandicapte terugkrijgen en zo achterstallige uitkeringen bekomen.
Hij heeft bij de arbeidsrechtbank van Bergen beroep aangetekend tegen een beslissing van de arbeidsrechtbank van Charleroi die hem verplicht om meer dan 35.000 euro aan uitkeringen terug te betalen die hij tussen 1992 en 1995 onrechtmatig verkreeg. Dat meldt Le Soir.

Het beroep wordt donderdagochtend behandeld. De krant benadrukt dat Dutroux zelf niet voor het hof zal verschijnen. Hij wil de gevangenis van Itter niet meer verlaten omdat hij de veiligheidsbril niet wil dragen die voortaan is verplicht bij elke overbrenging van een gevaarlijke gevangene.

Wie heeft die uitkeringen voor Dutroux indertijd geregeld?
Twee keer raden ...
De PS natuurlijk. Voor de geïnteresseerden : een lidkaart volstaat om levenslang een uitkering gearrangeerd te krijgen.

C uit W 7 september 2006 11:48

Is toch ideaal?
Maak hem gehandicapt.

lantjes 7 september 2006 11:51

Tja, straks komt hij vrij door de wet Lejeune...Iedereen moet toch een spaarcentje kunnen bij elkaar schrapen?

Dekoster 7 september 2006 12:08

Wel hij zal zijn geld niet krijgen hoor in beroep, hij zal eerder die 35.000 Euro moeten terugebetalen. Hoe hij dat gaat doen is mij ook een raadsel. Dat geld is de staat zo al kwijt.

Anna List 7 september 2006 12:41

Ik stel voor dat ze m daar in de gevangenis na uitzitten van zijn straf een jobje geven betaald aan 10 ct per uur en dat ie vrij mag als hij 35.000 € bijeengespaard heeft.

Desiderius 7 september 2006 13:11

En blij dat Dutroux is dat hij nog eens de gazet heeft gehaald!

De ergste straf voor dat soort gestoorden is om vergeten te worden; om geen aandacht meer te krijgen. D�*�*r was het hem immers allemaal om te doen. Het onderzoek en het proces zijn achter de rug; nu zit hij daar maar wat te verkommeren in z'n cel. Dus, even proberen "of hij het nog altijd heeft". En ja hoor... het werkt!

Marie van de koster 7 september 2006 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 1960175)
Is toch ideaal?
Maak hem gehandicapt.

U bedoelt toch niet door amputatie van een bepaald lichaamsdeel ? Nee zeg, dat vind ik niet netjes. :|

Mambo 7 september 2006 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 1960289)
Wel hij zal zijn geld niet krijgen hoor in beroep, hij zal eerder die 35.000 Euro moeten terugebetalen. Hoe hij dat gaat doen is mij ook een raadsel. Dat geld is de staat zo al kwijt.

Mits enige fantasie kan je een deurwaarder naar de gevangenis sturen natuurlijk.

Maar ik heb vroeger eens gelezen waarom hij een handicapten vergoeding kreeg. Nml omdat hij een ex gedetineerde was (toen al) en psychologisch dat niet kon verwerken.
Kan ik enigzins inkomen feitelijk.

Duvelke 7 september 2006 23:39

heeft hij levenslang gekregen? want dat weet ik precies niet meer.

Duvelke 7 september 2006 23:39

Ik ben er trouwens zeker van dat hij nog eens gaat proberen te ontsnappen

lombas 7 september 2006 23:46

De ouders van de vermoorde kinderen hadden het recht moeten hebben om de doodstraf te eisen - en anders om hem op te sluiten zonder dat het rechtlievende burgers een pfenning kost.

Duvelke 7 september 2006 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1963203)
De ouders van de vermoorde kinderen hadden het recht moeten hebben om de doodstraf te eisen - en anders om hem op te sluiten zonder dat het rechtlievende burgers een pfenning kost.

sjah, als je dit bij elke crimineel doet, gaan er niet veel criminelen meer leven.

Het is ook een beetje door de maatschappij dat hij zo geworden is. Dus ik vnd dat de maatschappij er ook maar deels moet voor opdraaien

lombas 7 september 2006 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1963208)
sjah, als je dit bij elke crimineel doet, gaan er niet veel criminelen meer leven.

Het is ook een beetje door de maatschappij dat hij zo geworden is. Dus ik vnd dat de maatschappij er ook maar deels moet voor opdraaien

Ik heb schuld aan het feit dat hij kinderen verkracht en vermoordt? Fantastisch zeg. Tja, ligt het aan dat contract dat ik met hem heb, of aan het feit dat ik één van de personen was die de kelder hielp uitbouwen?

De doodstraf is geen straf voor elke crimineel - enkel voor zij die zich het recht hebben toegeëigend om het leven van anderen af te nemen (tenslotte kunnen zij zelf nooit tegen de doodstraf zijn); indien dus het de eis is van de aanklager.

carlgustaaf 7 september 2006 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 1960174)
Wie heeft die uitkeringen voor Dutroux indertijd geregeld?
Twee keer raden ...
De PS natuurlijk. Voor de geïnteresseerden : een lidkaart volstaat om levenslang een uitkering gearrangeerd te krijgen.

ik dacht dat het volstond om buitenlander van arabische of afrikaanse afkomst te zijn?

carlgustaaf 8 september 2006 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster (Bericht 1960289)

hij zal wel een boek uitgeven zeker..."les mémoires de Dutroux". Da's in de mode tegenwoordig, elke beruchte gangster, lustmoordenaar en politieker doet dat, boeken schrijven over zijn misdaden...dat kan goed opbrengen.

Nynorsk 8 september 2006 00:08

welke handicap heeft dutroux? (naast het ontbreken van een hart?)

carlgustaaf 8 september 2006 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1963208)

als Dutroux een perverse kinderverkrachter/moordenaar is geworden, is dat de maatschappij haar schuld? Gij zijt niet goed wijs man!Dat is wat TE makkelijk.Ga dat aan de vermoorde kinderen hun familie & vrienden vertellen. Wel persoonlijk en terwijl ge hen in de ogen kijkt hé, niet via internet...
Hij verdient de doodstraf dubbel en dik.En zo een straf zou ik niet uitspreken voor elke crimineel.Voor hem en zijn soort echter wel.Dolle honden kan je niet genezen, die schiet je omver.Met dolle mensen moet dat ook kunnen.

praha 8 september 2006 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice (Bericht 1959732)

helemaal niet ( als er wat van aan zou zijn )
het is gewoon ongelooflijk grappig

het gillen overkomt mij pas als jij en anderen ervan zouden uitgaan dat de straf die Dutroux uitzit ook moet bestaan uit schendingen
kortom da's zou op puur weerwraak komen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be