Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   B.U.B., wat is dat eigenlijk voor een partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58504)

Derk de Tweede 7 september 2006 11:20

B.U.B., wat is dat eigenlijk voor een partij?

Als Nederlander weet ik niet zoveel van de Belgische of Vlaamse politieke partijen af.
Ik weet wat het VB is, evenals de N-VA, de SP-A en zelfs de Waalse PS.
Maar wat is die B.U.B. eigenlijk voor een partij?
Maakt zij ooit een kans om ooit de premier van Belgie te leveren?
In Leiden had je ooit de studentenpartij 'Ken Uw Toekomst' (K.U.T.) en in Utrecht 'Laat U Leiden' (L.U.L.).
Is de B.U.B. ook zo'n studentikoze a-politieke partij?

Zwartengeel 7 september 2006 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1960062)
Als Nederlander weet ik niet zoveel van de Belgische of Vlaamse politieke partijen af.
Ik weet wat het VB is, evenals de N-VA, de SP-A en zelfs de Waalse PS.
Maar wat is die B.U.B. eigenlijk voor een partij?
Maakt zij ooit een kans om ooit de premier van Belgie te leveren?
In Leiden had je ooit de studentenpartij 'Ken Uw Toekomst' (K.U.T.) en in Utrecht 'Laat U Leiden' (L.U.L.).
Is de B.U.B. ook zo'n studentikoze a-politieke partij?

Nee, is een partij voor advocaten met te weinig werk en te veel vrije tijd.

vlijmscherp 7 september 2006 11:49

het is een partij die zegt wat 70% van de Belgen denkt! jawel, je hoort het goed, het BUB is in feite de enigste partij die nog zo mogen bestaan! de reden waarom je er nog niets van weet is gewoon door het Vlaamsch-nationalistische complot van de media.

Ambiorix 7 september 2006 11:50

tis nu UNIE, allé die claimen dat de meeste BUB'ers zijn overgelopen naar UNIE.

Piet Hein 7 september 2006 11:54

De BUB is een partij voor advocaten die graag duimspijkers rondstrooien op vlaamse fietsevenementen. ;)

Derk de Tweede 7 september 2006 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 1960180)
tis nu UNIE, allé die claimen dat de meeste BUB'ers zijn overgelopen naar UNIE.

Een scheuring binnen die partij dus?
Kunnen B.U.B. en Unie dan niet beter fuseren.

Ambiorix 7 september 2006 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1960230)

http://www.unie.be/

fuseren als ze juist gescheurd zijn:-D
mss heelt de tijd wonden. maar ik vermoed dat éen van de twee op termijn ter ziele zal gaan;-)

Hans1 7 september 2006 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 1960107)
Nee, is een partij voor advocaten met te weinig werk en te veel vrije tijd.

"Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort".

Maar om dat te kunnen begrijpen, heb je nodige intellectuele capaciteiten nodig, dixit uw vriend Leterme.;-)

stab 7 september 2006 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1960230)

Hoe meer gescheurde Belgicistische partijtjes, hoe beter voor de eenheid vh Vaderland.

vlijmscherp 7 september 2006 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1960352)

Maar om dat te kunnen begrijpen, heb je nodige intellectuele capaciteiten nodig, dixit uw vriend Leterme.;-)

en dixit Hans1 hebben Vlamingen dat niet.

Zwartengeel 7 september 2006 12:52

Citaat:

Wat zegt u? Ik versta uw boerentaaltje niet.

Derk de Tweede 7 september 2006 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 1960358)
Hoe meer gescheurde Belgicistische partijtjes, hoe beter voor de eenheid vh Vaderland.

En dan ook een betere samenwerking tussen de verschillende Vlaamse partijen en opheffing van het cordon sanitair van het VB.

bartje 7 september 2006 13:12

U moet weten bij de vorige verkiezingen in 2004 haalde de BUB amper 0,27% van de stemmen of amper 13000 stemmen in totaal en dan durven ze nog beweren dat een overgrote meerderheid van de Belgische bevolking hun idee van unitarisme delen.
Wat je vraag betreft tussen de verschillende Vlaamse partijen is de samenwerking ook zeker verre van optimaal maar er kunnen compromissen met elkaar gesloten worden, nu ja soms zijn die compromissen voor sommige partijen soms van het goede teveel.
Het VB is een partij die op zijn eentje blijft staan, tot op heden is er nog geen enkele partij die met hen in zee wil gaan en maar goed ook zou ik zeggen.

Ambiorix 7 september 2006 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 1960539)
En dan ook een betere samenwerking tussen de verschillende Vlaamse partijen en opheffing van het cordon sanitair van het VB.

moet je weten dat voor de vlaamse beweging een opdeling beter uitkomt. segmentering van de vlaamsnationale partijen is winstgevender dan bijvoorbeeld een kartel vb-nva.

bij de belgicisten vrees ik daar voor...8-)

ossaert 7 september 2006 19:55

Citaat:

Citaat:

Vous me disiez: "La grandeur de mon pays n'a pas de prix. Tout est bon qui la consomme. Et dans un monde où plus rien n'a de sens, ceux qui, comme nous, jeunes [Belges], ont la chance d'en trouver un au destin de leur nation doivent tout lui sacrifier." [...] "Non, vous disais-je, je ne puis croire qu'il faille tout asservir au but que l'on poursuit. Il est des moyens qui ne s'excusent pas. Et je voudrais pouvoir aimer mon pays tout en aimant la justice. Je ne veux pas pour lui de n'importe quelle grandeur, fût-ce celle du sang et du mensonge. C'est en faisant vivre la justice que je veux le faire vivre."
Om één of andere reden moest ik aan jou en je groupuscule denken toen ik dit voor de eerste keer las...

van Maerlant 7 september 2006 21:00

Citaat:

Hopla!

vooruit 7 september 2006 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1962572)
Hopla!

Ik ga me nog doodlachen met al die vogels:lol:

van Maerlant 7 september 2006 21:32

Hans gaat moeten opletten, of ik zit volgende week al door alle vogelsoorten ter wereld.

Jaani_Dushman 7 september 2006 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1962678)
Hans gaat moeten opletten, of ik zit volgende week al door alle vogelsoorten ter wereld.

Je zal moeten overschakelen naar insectensoorten. ;-)

Heftruck 7 september 2006 21:39

Citaat:

Misschien kan je gewoon de vraag van de OP beantwoorden? Jij lijkt mij daar toch de aangewezen persoon voor? 't Is maar een suggestie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be