Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Grootste olieveld van laatste kwarteeuw ontdekt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58546)

Antoon 7 september 2006 16:36

Grootste olieveld van laatste kwarteeuw ontdekt

Citaat:

.

De petroleumbedrijven Chevron, Statoil en Devon hebben langs de kust van Louisiana in de Verenigde Staten een nieuw olieveld gevonden. Volgens het Frans Petroleuminstituut (IFP) gaat het om de grootste ontdekking in 25 jaar.

Het olieveld is, volgens de drie bedrijven, goed voor een gas- en oliereserve van vijftien miljard vaten. De laatste grote ontdekking was in de Kaspische Zee. In het Kazachstaanse deel van die zee werd in 2000 een reserve van 13 �* 14 miljard vaten gevonden. Dat werd beschouwd als de grootste ontdekking in twintig jaar.

Voor de Verenigde Staten gaat het zelfs om het grootste olieveld in dertig jaar. De omvang kan volgens het IFP de vergelijking aan met de reserve in Alaska. De voorraad van de Verenigde Staten zal er met 5 tot 25 procent op vooruit gaan.

De nieuwe oliereserve gaat schuil onder meer dan 2.100 meter water en 6.000 meter sedimenten. De ontginning zal nog minstens vijf jaar op zich laten wachten. (belga)
En daar gaan weer al die doemscenario's van de betweters die hier duizenden pagina's onzin hebben volgeschreven.

exodus 7 september 2006 16:45

En wat hebben wij zitten zeggen op de NWO draad? :-)

kelt 7 september 2006 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1961448)
En daar gaan weer al die doemscenario's van de betweters die hier duizenden pagina's onzin hebben volgeschreven.

nee hoor....

Want dit bevestigd de "doemscenario's"....(uw bewoording overigens)

De winning zal niet gemakkelijk en niet goedkoop verlopen....

15 miljard vaten totaal....nu moeten we eens vergelijken met wat "oude" olieleveranciers als Saoudi-Arabie MAANDELIJKS uitvoeren en ff wat berekeningen doen.

Ik laat U geheel en al de eer voor de berekening ;-)

Thomas- 7 september 2006 17:30

15 miljard vaten is tegen de huidige consumptie van de hele wereld goed voor ongeveer 6 maand denk ik.

Ploertendoder 7 september 2006 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 1961761)
15 miljard vaten is tegen de huidige consumptie van de hele wereld goed voor ongeveer 6 maand denk ik.

oops, hebben ze ons blijgemaakt met een dooie mus?

Nussbaum 7 september 2006 19:14

Olie consumptie is 80 milioen vatten per dag. Dan is 15 miljard iets minder dan zo'n 200 dagen dus wat Thomas zegt lijkt mij te kloppen.

Reza 7 september 2006 19:19

Citaat:

Niks doemscenarios!

Laten we het allemaal de lucht in doempen!

Jantje 7 september 2006 20:09

Citaat:

Ze hebben dus een voorraad van 15 supertankers gevonden.

Joepi, nu kan men weer een paar maanden wachten met aan andere oplossingen te denken. Als er tenminste geen van die schepen vergaat of het platform niet in brand vliegt. Anders is het weer gedaan.

Apocalyps 7 september 2006 20:11

Dat is dan jammer hé.

Mamaloe 7 september 2006 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1962054)
oops, hebben ze ons blijgemaakt met een dooie mus?

Ik denk dat dit bericht misschien ook wel in verband kan gebracht worden met de binnenlandse Amerikaanse politiek: de bewoners van Louisiana na de orkaan Katrina een beetje een hart onder de riem steken of zo?

Ik weet het ook niet verder.

Antoon 8 september 2006 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 1961761)

De Verenigde Staten consumeren vandaag ongeveer 19 miljoen vaten per dag.
De huidige ontdekking in Louisiana zou dus goed zijn voor meer dan twee jaar consumptie in de V.S., zonder dat ze ook maar één vat uit het buitenland zouden moeten importeren en zonder rekening te houden met hun "strategische voorraad" die ook goed is voor 687 miljoen vaten (bron), laat staan de bronnen in Alaska die nagenoeg even groot zijn als die in Louisiana en nog niet zijn uitgebuit.

Maar belangrijker dan dat is het feit zelf dat er een nieuwe bron is ontdekt. Het is dus helemaal niet uitgesloten dat er nog belangrijke oliebronnen zullen worden ontdekt in de wereld.

Er wordt trouwens de laatste tijden meer en meer geschreven dat de bestaande bronnen nog veel langer zullen meegaan dan wat men een paar jaar geleden wilde laten geloven. Maar dat is dan weer een andere discussie.

Pas op : hiermee wil ik niet zeggen dat we niet verder moeten zoeken naar alternatieve energie dan enkel de fossiele brandstoffen. Het is mij enkel te doen om die doemscenario's die mij mateloos irriteren.

TomB 8 september 2006 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe (Bericht 1962503)
Ik denk dat dit bericht misschien ook wel in verband kan gebracht worden met de binnenlandse Amerikaanse politiek: de bewoners van Louisiana na de orkaan Katrina een beetje een hart onder de riem steken of zo?

Ik weet het ook niet verder.

Volgende keer zal er naast water ook wat ruwe olie in uw living stromen?

Antoon 8 september 2006 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB (Bericht 1965299)
Volgende keer zal er naast water ook wat ruwe olie in uw living stromen?

:lol: :lol: :lol:

kelt 8 september 2006 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1964177)
De Verenigde Staten consumeren vandaag ongeveer 19 miljoen vaten per dag.
De huidige ontdekking in Louisiana zou dus goed zijn voor meer dan twee jaar consumptie in de V.S., zonder dat ze ook maar één vat uit het buitenland zouden moeten importeren en zonder rekening te houden met hun "strategische voorraad" die ook goed is voor 687 miljoen vaten (bron), laat staan de bronnen in Alaska die nagenoeg even groot zijn als die in Louisiana en nog niet zijn uitgebuit.

Maar belangrijker dan dat is het feit zelf dat er een nieuwe bron is ontdekt. Het is dus helemaal niet uitgesloten dat er nog belangrijke oliebronnen zullen worden ontdekt in de wereld.

Er wordt trouwens de laatste tijden meer en meer geschreven dat de bestaande bronnen nog veel langer zullen meegaan dan wat men een paar jaar geleden wilde laten geloven. Maar dat is dan weer een andere discussie.

Pas op : hiermee wil ik niet zeggen dat we niet verder moeten zoeken naar alternatieve energie dan enkel de fossiele brandstoffen. Het is mij enkel te doen om die doemscenario's die mij mateloos irriteren.

Er zullen voor de komende duizend jaar ongetwijfeld nog nieuwe bronnen,op steeds "uitdagender" plaatsen,gevonden worden.NIEMAND ontkent dit,ook de "oliepiekers" niet ;-)

Maar of de teerzand-voorraden van Canada (de laatste mega-store goed voor decennia,groter dan die van Saoudi-Arabie) overtroffen zullen worden is maar de vraag...en bovendien zijn dergelijke vormen van aardolie niet exploiteerbaar met een prijs lager dan,pakweg 35$ per barrel (momenteel bijna dubbel)

DAT is het probleem.....

Mocht de auto-industrie een 1600 cc moteurke uitvinden die tevreden is met,pakweg,300ml/100 km dan zou het nog gaan,betalen we met plezier,pakweg,10€/liter aan de pomp ;-)

eens zien :roll:

La Chunga 8 september 2006 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum (Bericht 1962150)
Olie consumptie is 80 milioen vatten per dag.

Het is wel niet echt on topic maar, weet je toevallig niet hoe die consumptie eruit ziet?
Hoeveel vaten daarvan gaan op in mobiliteit en energie en hoeveel in de productie van oliederivaten (gebruiksgoederen...)?

PS: Als het kan met een bron

eno2 9 september 2006 10:26

Citaat:

Rap afsluiten met prikkeldraad, wachttorens met mitrailletten errond plaatsen, en iedereen neerschieten die het wil exploiteren...

kelt 9 september 2006 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1967984)

Rap afsluiten met prikkeldraad, wachttorens met mitrailletten errond plaatsen, en iedereen neerschieten die het wil exploiteren...

mooooomentje...we hebben wel ongeveer 5% ervan nodig om allerlei plastieken dinges en chemicalien en zo te maken......

:?

TomB 9 september 2006 16:29

alle commoditeiten pieken, olie is daar geen uitzondering op. de gevolgen zullen niet bestaande zijn, zoals met de andere commodities.

de energie zal op zijn binnen een paar miljard jaar, wanneer de zon uitgaat. Maar dat is ook geen probleem, want ze zal eerst de aarde wel verschroeien.

largo_w 9 september 2006 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB (Bericht 1968952)

de energie zal op zijn binnen een paar miljard jaar, wanneer de zon uitgaat. Maar dat is ook geen probleem, want ze zal eerst de aarde wel verschroeien.

Op dat ogenblik is de mensheid al gemigreerd...

Energie zal nooit vergaan het heelal is te groot...

Over de oliediscussie; Dikke zever allemaal... Hoeveel putten werden niet gevonden in Congo, groenland,... Olie is niet de toekomst dus dat die araben er maar van profiteren...

TomB 9 september 2006 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 1968968)
Op dat ogenblik is de mensheid al gemigreerd...

Energie zal nooit vergaan het heelal is te groot...

Het heelal deint echter uit, en het is nog steeds een vraag of het terug inkrimpt of niet. als het verder spreidt wordt de energievoorraad te dun, als het terug inkrimpt de massa te groot.

In the end, we'll all be dead.

Niet iets waar ik me zorgen over maak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be