![]() |
Roma kinderen slachtoffer van Burgemeester met profileringsdrang.
Kinderen hebben recht op onderwijs. Lijkt me een mensenrecht, toch?
Nu kan je afkomen met 'hun papiertjes zijn niet in orde', maar dat is een schijnargument. Alsof papieren belangrijker zijn dan kinderen! :roll: De Burgemeester van Beveren is echter anders toegedaan. Hij wil zich graag nog even profileren voor de verkiezingen en de lokale kiezers paaien door de zwarte schapen buiten te houden in 'zijn' gemeenteschooltjes. Laat kinderen toch gewoon school volgen en zich verder ontwikkelen en niet het slachtoffer worden van zielige politieke spelletjes! |
Citaat:
|
Leuk voor die kinderen, zo'n zakelijke opstelling. :roll:
|
Citaat:
|
En ondertussen kan de burgemeester er zijn profileringsdrang op bodvieren... :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ieder kind heeft recht op opleiding ongeacht zijn wettelijk statut. Deze Burgervader overtreed dus een kinderrechtenwet. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan heb ik liever de groen die altijd hetzelfde standpunt hebben. |
Citaat:
Wanneer binnenlandse zaken een gezin geen verblijfsvergunning verleent, moet ze maar de gevolgen van haar beslissing dragen: nl. het gezin daadwerkelijk uitwijzen (zo snel mogelijk) en in afwachting de kinderen een vorm van onderwijs verschaffen. Wat ze zeker niet moet doen is het oogluikend toelaten van zo'n pseudo-illegaal leven zonder toekomst (met alle problemen van dien) |
Burgemeester heeft gelijk,
die kinderen kunnen in een gewone school niets doen. Dat zou de kwaliteit van de lessen zwaar naar beneden halen. |
Citaat:
|
Is het trouwens niet zo dat eens ge uitgeprocedeerd zijt, ge het land wordt uitgezet?
Moest al dien bla bla bla ook eens in daden worden omgezet, dan zaten we nu niet met dit probleem. Ohja, in het nieuws: ' ... voor die ene partij...' --> zeg dan toch gewoon waar het op staat! Zeg dan toch gewoon Vlaams Belang! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ze die kinderen die amper nederlands kunnen dan daadwerkelijk binnen nemen, kunnen ze binnen een aantal jaar nog beginnen zagen dat hun achterstand te groot is en dan zal het ook weer de schuld van de school zijn zeker... |
Citaat:
|
Het zou misschien toch geen kwaad kunnen indien die kinderen hier een tijd naar school moesten. Mogelijk leren ze dan wat manieren. Hun ouders kennen dat niet en zullen het dus de kinderen niet meegeven. Ik zat laatst op een bus van Doel naar Linkeroever en daar zaten 3 Roma-dames die met hun drietjes acht plaatsen in beslag namen. Dat lijkt fysiek onmogelijk, maar als men me niet gelooft wil ik het wel even uitleggen.
't Was nu niet zo'n superdrukke dag, dus er was nog wat plaats op die bus maar ik vind zulk gedrag grof. (Oh ja, ik ben een verzuurd mens. 'k Zeg het liever zelf dan moeten jullie het niet meer doen.) |
Citaat:
Wanneer ze blijven en verder school lopen kunt ge over enkele jaren beweren dat ze het recht hebben om gelegaliseerd te worden omdat de procedure te lang aansleepte en men naliet ze uit te wijzen. Zo kunt ge beter iedereen die hier binnenkomt meteen papieren geven. Sparen we heel de asielprocedure uit. Vervolgens kunt ge gaan mekkeren dat er te weinig werk en sociale woningen zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be