![]() |
Weg met de euro?
Euro afschaffen en onze munt terug invoeren?
Of, beter nog, échte munten terug invoeren? |
Citaat:
|
De euro op zichzelf heeft niets te maken met de prijsverhogingen. De extreme (eu) regelgeving is eigenlijk de grootste oorzaak.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De frank was een museumstuk van la belgique. Met het verdwijnen van de frank verdween er iets gemeenschappelijks aan ons "belgen."
Ik verwelkom dus de europese eenheidsmunt. |
De euro zorgt voor minder volle winkelkarren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De Vlaamse florijn klinkt wel leuk, maar is het wel zo slim om op één generatie tijd drie verschillende munten te gebruiken? Misschien beter naar de oude franken gaan (we kunnen het desnoods Vlaamse frank noemen).
|
Citaat:
De statistiek in België is nog niet wat het moet zijn maar één statistisch gegeven wordt wel zeer nauw opgevolgd (o.a. door de vakbonden en de werkgevers) en dat is het indexcijfer der consumptieprijzen. En uit die index blijkt nauwelijks een extra stijging tengevolge van de euro. Maar zelfs als je het indexcijfer niet vertrouwt en blijft geloven dat heel wat handelaars van de invoering van de euro gebruik hebben gemaakt om de prijzen te verkogen lijkt me dat allesbehalve een reden om te pleiten voor de herinvoering van de Belgische frank. De overschakeling van de frank naar de euro (op zich het enige nadeel aan de euro) is nu achter de rug, de pijn is geleden, de frank herinvoeren zou enkel de kans geven aan handelaars om hetzelfde excuus nog eens te gebruiken voor een prijsverhoging. Coekie |
Ik ben voorstander van het behoud van de Euro.
|
ik ben ook voorstander van de euro
wie wilt nu de Belgische Franc terug ?? België had gewoon ook de Gulden of Florijn moeten hebben ;-) |
Citaat:
ik verlang VOLUIT terug naar de "vrolijke" devaluaties van de frank, de hoge interbancaire transactiekosten, om nog niet te spreken van de internationale betalingen op bedrijfsniveau , zeker nu we steeds meer van één grote markt kunnen spreken... ook leuk is het om je financiële planning te doen en naast je $rekeningen ook nog allerhande prutsmuntjes aan te houden , of toch op zijn minst enkele opties daarop...om nog niet te spreken dat het EU blok (het best ekonomisch geïntegreerde blok TER WERELD) terug op te zadelen met bedrijfspersoneel én een ambtenarenkorps dat dat amalgaam van prutsmuntjes moet regelen... en dat allemaal omdat enkele nitwits een SENTIMENTEEL verlangen hebben naar een prutsmuntje, ongeacht wat de implicaties zijn in een steeds harder wordende kapitalistische wereld.. lijkt me een goede deal ! de Euro heeft wel degelijk RIJKDOM gebracht...HOE die verdeeld is geworden , is wat anders. maar daar heeft de € zélf geen schuld aan. |
The proof of the pudding is ...
Een maand geleden naar de UK geweest; géén Euro en toch aan een véél sneller tempo duurder geworden dan in de eurozone. En met veel duurder bedoel ik ook crapuleus véél duurder! Die euro zit er voor zeer weinig tussen; integendeel, ik vermoed zelfs dat de politiek van de ECB ons voor nog erger heeft behoed. Natuurlijk zal het beleid van His Tonyness er ook wel voor iets tussenzitten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be