Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Provocerende moslima's : een nieuwe trend? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58622)

Online 8 september 2006 11:07

Provocerende moslima's : een nieuwe trend?

School in Utrecht schorst allochtone docente

Het Vader Rijn College in de Nederlandse stad Utrecht heeft een allochtone docente gevraagd de komende tijd thuis te blijven. Uit geloofsoverwegingen wil de vrouw niet langer mannen een hand geven. De school vindt dat onaanvaardbaar. Dat staat vrijdag in de Nederlandse krant het Algemeen Dagblad.

Hand geven
De vrouw wilde na de zomervakantie plotseling geen hand meer geven aan mannen. Voorheen had ze daar geen problemen mee. De school heeft de zaak voorgelegd aan de Commissie Gelijke Behandeling (CGB), zonder al bij voorbaat te zeggen dat zij de uitspraak van de commissie zal volgen. Schooldirecteur Bart Engbers zei vrijdag dat het nog onduidelijk is of de vrouw nog terugkomt om les te geven. "We zijn nog bezig om te kijken hoe we verder gaan. Tot die tijd kan ik niets zeggen over de docente."

Politiek of religieus
De directie van de openbare school vindt het niet gepast dat docenten een politieke of godsdienstige stelling innemen in het openbare domein. "Juist omdat een openbare school een terrein van lieve vrede moet zijn, als het gaat om godsdienst en politiek", zegt Engbers. Daarnaast heeft een docent een voorbeeldfunctie.

Begroeten
De CGB heeft zich eerder dit jaar over een gelijkaardig geval gebogen. De commissie kwam in maart tot het besluit dat een studente die onderwijsassistent wilde worden en weigerde mannen de hand te schudden, onterecht niet tot de opleiding was toegelaten. Volgens de school was handen geven noodzakelijk voor deelname aan het onderwijs. De CGB oordeelde echter dat er voldoende andere manieren zijn om mannen te begroeten. (anp/belga)

HLN 8.9.6

Weer een voorbeeld van een integratieonwillige moslimfundamentaliste. Kunnen die nou echt eens geen greintje respect opbrengen voor het geseculariseerde karakter van Europa?
Wat bezielt die moslima's toch ? Waarom verhuizen ze niet naar islamitische landen? Verwachten ze nu echt dat het Westen gaat buigen voor hun geïmporteerde achterlijke religieuse overtuigingen en gebruiken?

Reza 8 september 2006 12:05

Waar maakt een mens zich snel druk om... :roll:

Who cares waar dat mens haar hand wil steken en waar niet?

Online 8 september 2006 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reza (Bericht 1964637)

Elementaire beleefdheid, respect voor Westerse omgangsvormen, allemaal de riool in omdat moslima's het niet mogen omdat een pedofiele karavaanrover dat ooit 6 eeuwen terug gezegd heeft?

Metal Tom 8 september 2006 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 1964693)
Elementaire beleefdheid, respect voor Westerse omgangsvormen, allemaal de riool in omdat moslima's het niet mogen omdat een pedofiele karavaanrover dat ooit 6 eeuwen terug gezegd heeft?

Twee moslima's, niet te zeer veralgemenen aub. Ik maak VB'ers ook niet uit voor nazi's omdat er toevallig een paar in die partij vertoeven.

Online 8 september 2006 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 1964706)
Twee moslima's, niet te zeer veralgemenen aub. Ik maak VB'ers ook niet uit voor nazi's omdat er toevallig een paar in die partij vertoeven.

Ja maar als het dezelfde weg op gaat als met de hoofddoekenexplosie, dan zullen het er snel veel meer zijn.

Metal Tom 8 september 2006 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 1964714)
Ja maar als het dezelfde weg op gaat als met de hoofddoekenexplosie, dan zullen het er snel veel meer zijn.

En u heeft ongetwijfeld overdonderende bewijzen dat dit er zit aan te komen, sla mij met verstomming!

Online 8 september 2006 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 1964889)
En u heeft ongetwijfeld overdonderende bewijzen dat dit er zit aan te komen, sla mij met verstomming!

Welke bewijzen volstaan voor jou om de toenemende radicalisering in de moslimgemeenschap aan te tonen?

evilbu 8 september 2006 13:20

Tja, het is wel zo dat sommige dingen ook niet zo hygiënisch zijn (allemaal handjes geven in een group is ideaal voor verspreiding van bacteriën). Een japanse buiging is sneller en properder.;-)

Citaat:

Uhm, Mohammed is al iets langer dood dan zes eeuwen...

Metal Tom 8 september 2006 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 1964900)
Welke bewijzen volstaan voor jou om de toenemende radicalisering in de moslimgemeenschap aan te tonen?

Eender welk, laat maar zien.

Bill 8 september 2006 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 1964954)
Eender welk, laat maar zien.

Ik zag deze week in de Carrefour van Burcht (of all places) een wandelende burka.

Ploertendoder 8 september 2006 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reza (Bericht 1964637)

Inderdaad.

Altijd proberen een beetje verder te gaan en de westerse waarden uit te hollen. Da's toch hun volste recht zeker. Gelukkig zijn er verstandige en vooruitziende mensen zoals jij die weten de juiste houding aan te nemen. 8-)

circe 8 september 2006 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bill (Bericht 1965092)
Ik zag deze week in de Carrefour van Burcht (of all places) een wandelende burka.

Als ik een wandelende Burka zie dan verwittig ik de politie. Het gemeentereglement van Burcht zegt dat men buiten de carnavalsperiode niet gemaskerd mag rondlopen.

Ik mag dat niet, dus die boerka mag dat ook niet: anders is het discriminatie en eis ik 2500 euro schadevergoeding.

Bill 8 september 2006 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1965499)
Als ik een wandelende Burka zie dan verwittig ik de politie. Het gemeentereglement van Burcht zegt dat men buiten de carnavalsperiode niet gemaskerd mag rondlopen.

Ik mag dat niet, dus die boerka mag dat ook niet: anders is het discriminatie en eis ik 2500 euro schadevergoeding.

En jij gelooft dat de politie zich hier eens mee gaat bezighouden zeker?

Ploertendoder 8 september 2006 16:33

Citaat:

En hebt g'het gedaan?

sabrientje 8 september 2006 16:53

De wetten zij al lang niet meer gelijk voor Belg of niet-Belg
Loop eens 'verkleed' rond, ge gaat het rap weten, maar aan die burka's gaan ze niets doen hoor

Reza 8 september 2006 16:53

Citaat:

Elementaire beleefdheid, respect voor Westerse omgangsvormen, allemaal de riool in

;)

hydra 8 september 2006 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 1964373)
School in Utrecht schorst allochtone docente

Het Vader Rijn College in de Nederlandse stad Utrecht heeft een allochtone docente gevraagd de komende tijd thuis te blijven. Uit geloofsoverwegingen wil de vrouw niet langer mannen een hand geven. De school vindt dat onaanvaardbaar. Dat staat vrijdag in de Nederlandse krant het Algemeen Dagblad.

Hand geven
De vrouw wilde na de zomervakantie plotseling geen hand meer geven aan mannen. Voorheen had ze daar geen problemen mee. De school heeft de zaak voorgelegd aan de Commissie Gelijke Behandeling (CGB), zonder al bij voorbaat te zeggen dat zij de uitspraak van de commissie zal volgen. Schooldirecteur Bart Engbers zei vrijdag dat het nog onduidelijk is of de vrouw nog terugkomt om les te geven. "We zijn nog bezig om te kijken hoe we verder gaan. Tot die tijd kan ik niets zeggen over de docente."

Politiek of religieus
De directie van de openbare school vindt het niet gepast dat docenten een politieke of godsdienstige stelling innemen in het openbare domein. "Juist omdat een openbare school een terrein van lieve vrede moet zijn, als het gaat om godsdienst en politiek", zegt Engbers. Daarnaast heeft een docent een voorbeeldfunctie.

Begroeten
De CGB heeft zich eerder dit jaar over een gelijkaardig geval gebogen. De commissie kwam in maart tot het besluit dat een studente die onderwijsassistent wilde worden en weigerde mannen de hand te schudden, onterecht niet tot de opleiding was toegelaten. Volgens de school was handen geven noodzakelijk voor deelname aan het onderwijs. De CGB oordeelde echter dat er voldoende andere manieren zijn om mannen te begroeten. (anp/belga)

HLN 8.9.6

Weer een voorbeeld van een integratieonwillige moslimfundamentaliste. Kunnen die nou echt eens geen greintje respect opbrengen voor het geseculariseerde karakter van Europa?
Wat bezielt die moslima's toch ? Waarom verhuizen ze niet naar islamitische landen? Verwachten ze nu echt dat het Westen gaat buigen voor hun geïmporteerde achterlijke religieuse overtuigingen en gebruiken?

Wat maakt da nu uit of ze een hand geeft of niet? Ik ken een belg (vrouw) die ook geen hand geeft aan andere, en dat uit hygiënische redenen. Ik bedoel wil is wil, en daar kan je niemand mee dwingen.

Alvader 8 september 2006 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hydra (Bericht 1966092)
Wat maakt da nu uit of ze een hand geeft of niet? Ik ken een belg (vrouw) die ook geen hand geeft aan andere, en dat uit hygiënische redenen. Ik bedoel wil is wil, en daar kan je niemand mee dwingen.

Wel, draai het eens om. De school wil geen docenten die geen hand wensen te geven. Laat die school doen.

hydra 8 september 2006 20:24

Dan gaat die school zonder docenten zitten en das pech..

stropkeuh 8 september 2006 20:31

Citaat:

Jip en in Maaseik van dezelfde burqa (laken) een pak. Daar mag het ook niet.
En Circe mag nie in burqa, wel ik kan niet in burqa. Anders peizen ze dak ne traverstiet ben :-D :-D :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be