![]() |
Tweetaligheid(Engels/Frans) is het antwoord volgens deze site...ja toch?
Hallo,
Het Frans had kunnen een wereldtaal worden (ze hebben een aanzienlijke invloed gehad in Afrika) maar ze hebben toch serieus de duimen moeten leggen voor het Engels. Met de uitbreiding van de EU trokken Franstaligen aan de alarmbel en promootten ze cursussen in het Frans onder het motto "Engels is niet slecht maar de dominantie van een cultuur kan nooit goed zijn. Laat ons toch Frans als tweede taal kiezen" Bon, ik ben eens naar deze website gegaan :Le monde bilingue Heeft iemand van jullie al eens iets gehoord van dit project? Klinkt goed hoor, beloftes van wereldvrede en dergelijke, verwijzingen naar de Rosettasteen in Egypte, Libanon... Ik geraakte helemaal opgewonden. Maar :x je moet es klikken op dat vlagje van het Verenigd Koninkrijk, want ik vrees dat dan de echte bedoeling van die tweetaligheid naar boven komt : Engelstalige versie Ik zie welgeteld drie woorden Engels (en dat zouden er dan nog twee moeten zijn). Ik begin te verstaan wat een Franstalige onder tweetaligheid verstaat.... |
...et pour les Anglais la même chose?
|
Ontzettend grappig!
|
Misschien is het dan dus nog erger dan Leterme al vermoedde:
Franstaligen zijn ook intellectueel niet in staat Éngels te leren. |
Citaat:
|
ik vraag me af wat BUB hier gaat van vinden??
|
Citaat:
|
iemand nog Daens gezien Gisteren , in die Film het Perfecte Voorbeeld van Arogante Walen die geen Nederlands willen leren
zo een Fabrieks meisje wilt iets vertellen in het Nederlands (Vlaams) en die Franstalige maar aan de Baas vragen wat ze allemaal zegt wat een Schande !! |
De B.U.B. is voor individuele meertaligheid: NL, FR, DU, ENG.
In Franstalig België zijn er reeds vele immersiescholen. In Nederlandstalig België mag dat niet eens. De talenkennis van de Franstaligen gaat er sterk op vooruit (kijk bijv. naar onze ministers: vroeger sprak er geen enkele van de Franstaligen NL, nu de meeste). De talenkennis van de Nederlandstaligen (vooral FR) gaat er sterk op achteruit. Wie moet van wie leren? Beide taalgroepen moeten elkaar helpen om de twee- en meertaligheid in ons land vooruit te helpen. |
Citaat:
|
Op vlak van taalwetten is België trouwens méér dan 100 jaar voorop op de VSA.
Hoe staat het trouwens met de rechten van de Friezen, Hollander? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat was een fictieve scene (Daens heeft wel echt bestaan..) in een film over de negentiende eeuw, en deze topic gaat over Engels/Frans... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be