Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Islam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58780)

An Arkos 9 september 2006 17:16

Islam

Wat is dat tog met dat kakken op de Islam op dit forum?
ELKE religie is dom, achterlijk en mogelijk gevaarlijk.
In de naam van het Judaisme voert Isreal een oorlog tegen de Palestijnen, in de naam van het Christendom werd de oorlog in Irak mede goedgepraat door de VS...
Ik vermoed dat het komt omdat Islam geasocieerd wordt met 'vreemdelingen', kakken op de Islam wordt dus indirect (en soms direct) kakken op 'die stinkende luie buitenlanders', en als ze niet lui zijn, dan pikken ze onze jobs wel.:?

GaRnaaLBeeR 9 september 2006 18:05

Waarschijnlijk wil er iemand antwoorden: "kijk gewoon maar is wie er nu de meeste konflikte op zijn naam heeft. religie,ideoliegen en nationalitijten zijn op zich niet gevaarlijk ze kunnen wel als propaganda dienen voor als je mensen voor je (slecht)doel wilt winnen. De omstandigheden waarin mensen berijd zijn om voor zulke propaganda te vallen zijn veel gevaarlijker.

Ploertendoder 9 september 2006 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 1969047)
Wat is dat tog met dat kakken op de Islam op dit forum?
ELKE religie is dom, achterlijk en mogelijk gevaarlijk.
In de naam van het Judaisme voert Isreal een oorlog tegen de Palestijnen, in de naam van het Christendom werd de oorlog in Irak mede goedgepraat door de VS...
Ik vermoed dat het komt omdat Islam geasocieerd wordt met 'vreemdelingen', kakken op de Islam wordt dus indirect (en soms direct) kakken op 'die stinkende luie buitenlanders', en als ze niet lui zijn, dan pikken ze onze jobs wel.:?

't Is inderdaad erg gesteld hier. Altijd ma kakken op de islam.

Alsof er hier nog niet genoeg afgezeken wordt.

ElFlamencoLoco 9 september 2006 19:03

Ik vind lui die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden omdat ze niet gelovig zijn bijzonder komisch.

hydra 9 september 2006 19:17

Ongelooflijk hoe veel mensen zo slecht en dramatisch over zo'n godsdienst kunnen denken ..kvraag mij dat elk second af : s

_Yahya_ 9 september 2006 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hydra (Bericht 1969371)
Ongelooflijk hoe veel mensen zo slecht en dramatisch over zo'n godsdienst kunnen denken ..kvraag mij dat elk second af : s

en waarom geef je dan tijd en aandacht voor zo'n mensen en topics???

:roll:

peace be with u

dutch 9 september 2006 19:45

Komaan zeg, weeral de foute bewering anti-islam = racisme !

Ikzelf en mijn familie behoren tot de "gemengde gemeenschap" en indien ik racistisch was, dan zou ik mijn eigen kinderen moeten discrimineren...onmogelijk toch!

Allemaal de koran eens lezen zou ik zo zeggen, dan vallen er overal schellen van de lichtgelovige ogen...
Oordeel niet over wat ge niet kent, leer het kennen en beoordeel het dan.
Zo ook met de islam. Eens ge die kent, dan weet ge genoeg. Weg ermee !
Trouwens, dat gold ook voor de andere abrahamistische godsdiensten, maar dan wel in het verleden, die zijn nu zo goed als "ontkracht"...

colargo 9 september 2006 19:52

1 Bijlage(n)
Bijlage 13072

:magniet:

GaRnaaLBeeR 9 september 2006 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutch (Bericht 1969425)
Komaan zeg, weeral de foute bewering anti-islam = racisme !

Ikzelf en mijn familie behoren tot de "gemengde gemeenschap" en indien ik racistisch was, dan zou ik mijn eigen kinderen moeten discrimineren...onmogelijk toch!

Allemaal de koran eens lezen zou ik zo zeggen, dan vallen er overal schellen van de lichtgelovige ogen...
Oordeel niet over wat ge niet kent, leer het kennen en beoordeel het dan.
Zo ook met de islam. Eens ge die kent, dan weet ge genoeg. Weg ermee !
Trouwens, dat gold ook voor de andere abrahamistische godsdiensten, maar dan wel in het verleden, die zijn nu zo goed als "ontkracht"...

Mischien heb je wel gelijk ik weet zo goed als niks over de koran. maar je kunt onmogelijk stellen dat een paar kwaadaardige koran verzen de enige rede zijn waarom mensen in staat zijn zichzelf op te blazen.

Bhairav 10 september 2006 07:04

Ik sta boven religie.

Bill 10 september 2006 07:50

De uitleg is nochtans simpel:
Indien de gemiddelde autochtoon een dergelijk boekje zou schrijven zat hij in België binnen de kortste keren in de doos wegens racisme, aanzetten tot geweld, vrouwenmishandeling en wat weet ik nog allemaal. Indien je echter volgeling bent van de waanzin blijkt dit voor onze huidige 'leiders' een vrijgeleide te zijn om middeleeuwse praktijken toe te laten. Onder het mom van verdraagzaamheid zouden wij, Westerlingen ons hierbij moeten neerleggen. Bewijzen van de intolerantie van de volgelingen van die truut in pakskes zijn er legio. Zo nemen zij aanstoot aan zowat alles wat ruikt naar vrijheid in onze maatschappij. Dat kan gaan van een afbeelding van een varken tot een (ooh rampspoed) bloot vrouwenhaar!!!!!
En dan wordt de vraag gesteld waarom velen zo zitten te kakken op de islam. Il faut le faire!! Een weldenkend, democratisch mens kan nooit enige tolerantie vertonen voor de uitwassen van de islam die niet compatibel is met onze superieure Westerse Cultuur. Om onze vrije wereld te krijgen zoals hij nu is zijn er teveel mensen gedood.
No retreat, no surrender.
Verbieden die handel.

GaRnaaLBeeR 10 september 2006 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bill (Bericht 1970366)
weldenkend, democratisch mens kan nooit enige tolerantie vertonen voor de uitwassen van de islam die niet compatibel is met onze superieure Westerse Cultuur .

Het ottomaanse rijk stond vroeger kwa kunst en wetenschap ver voorop toen wij ergens in donkere hutjes woonden.

GaRnaaLBeeR 10 september 2006 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1970343)
Ik sta boven religie.

Mischien maar goed, religie is iets dat in persoonlijke kringen moet blijven en al zeker niet op school gegeven moet worden.

Bill 10 september 2006 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 1970885)
Het ottomaanse rijk stond vroeger kwa kunst en wetenschap ver voorop toen wij ergens in donkere hutjes woonden.

Dat blijkt wel uit de vooruitstrevende rol die de kunst en wetenschap uit islamlanden momenteel spelen op het wereldtoneel. Zonder de islam hadden wij bijvoorbeeld geen...............heum...................??????.. ............................laffe aanslagen?
Ja, van de islam kunnen wij allen nog veel leren!!! :lol:

GaRnaaLBeeR 10 september 2006 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bill (Bericht 1970924)
Dat blijkt wel uit de vooruitstrevende rol die de kunst en wetenschap uit islamlanden momenteel spelen op het wereldtoneel. Zonder de islam hadden wij bijvoorbeeld geen...............heum...................??????.. ............................laffe aanslagen?
Ja, van de islam kunnen wij allen nog veel leren!!! :lol:

Heb jij op school nooit leren rekenen of zo.
Cijfers=arabisch:roll:

circe 10 september 2006 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 1970885)

Ik denk dat je je beter moet informeren: de grote denkers en wetenschappers uit die tijd werden door hun islamitische medebroerders ofwel vervolgd, verbannen of vermoord.

Wat je schrijft is bijna hetzelfde als de ontdekkingen van Galilei toeschrijven aan het christendom!

Ploertendoder 10 september 2006 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 1970952)

Correctie: die werden door de Arabieren vanuit India naar Europa gebracht.

De Arabieren schrijven die cijfers trouwens van links naar rechts zoals wij geloof ik... of is het nu zoals de Indiërs?

Zie maar is op den arabische al jazeera, tussen al die krollekes staat daar ineens iets leesbaar! Haha!

http://www.aljazeera.net/NR/exeres/8...A67426F3B3.htm

الأحد 17/8/1427 هـ - الموافق10/9/2006 م (آخر تحديث) الساعة 13:21 (مكة المكرمة)، 10:21 (غرينتش)

circe 10 september 2006 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 1970952)

De door ons gebruikte cijfers zijn inderdaad Indisch en niet arabisch.
Zelfs de NUL werd niet zoals door sommigen beweerd, uitgevonden door de arabieren maar door een indische wetenschapper.

Allez, opnieuw!

Bill 10 september 2006 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1970980)
De door ons gebruikte cijfers zijn inderdaad Indisch en niet arabisch.
Zelfs de NUL werd niet zoals door sommigen beweerd, uitgevonden door de arabieren maar door een indische wetenschapper.

Allez, opnieuw!

Tzal daar wel bij blijven denk ik. Of nee wacht: de arabieren hebben het woord bazaar uitgevonden!!!! 8O

circe 10 september 2006 12:14

Sommige dingen vind ik ontzettend leuk. Bijvoorbeeld het feit dat we het woord "pijama" ook zouden hebben overgenomen van de arabieren, terwijl we hier vroeger allemaal in een slaapkleed sliepen.

Vindt niemand het dan raar dat we hier hoe langer hoe meer arabieren OP STRAAT zien rondlopen in ons slaapkleed, terwijl wij met hùn "pijama" in bed kruipen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be