![]() |
Gisteren de Telefacts reportage gezien van Mario Verstraete. A wel echt héél moedig en ik moet zeggen dat ik het toch wel moeilijk had maar hij bleef er zo kalm en rustig bij. Fantastisch gewoon. Zijn wens is vervuld, hij is verlost van alle pijn, want zijn laatste levensmaanden waar gewoon neen hel. Vandaar dat ik het goed vind dat euthanasie ook kan toegelaten worden in niet palliatieve gevallen, want zoals Verstraete zijn toestand was dit geen leven meer. Niet meer kunnen lezen, stappen, ... er ging een dag komen dat hij blind zou woorden, niet meer zelfstandig zou kunnen eten. Als je zo moet leven dan verkies je toch beter een rustige en zachte dood.
Trouwens héél wat Belgen staan achter de euthanasie hé, en vinden het goed dat er eindelijk eens een wet omtrent is. Aan de familie van Mario, probeer deze moeilijke tijden door te brengen en denk aan alle mooie momenten samen met Mario en denk er ook aan dat zijn laatste wens vervuld is, te mogen sterven verlost van alle pijn! |
Ik ben blij dat er eindelijk een wet bestaat die euthanasie regelt.
Als ik in het geval van Mario, met zulk een zware, ondraaglijke ziekte, zou ik ook voor euthanasie gekozen hebben Het nieuws meldde vandaag dat de artsen die Mario bijgestaan hebben in het plegen van euthanasie toch vervolgd zouden kunnen worden omdat ze de wettelijk ingebouwde 'bedenktijd' van één maand niet hebben gerespecteerd. Ik vind dat dit een haarkloverij van jewelste is! Ook de regels van de 'Orde Van Geneesheren' is nog niet aangepast aan de nieuwe euthanasiewet. Dus de Orde kan zuiver theoretisch gezien haar leden nog straffen (door schorsing of weet ik veel...), wanneer ze assistentie verlenen bij het plegen van euthanasie. |
Theoretisch kunnen ze dat idd nog doen maar ze zullen het in de praktijk niet toepassen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be