Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Afghanistan wordt 2de Irak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=58876)

Mustapha 10 september 2006 20:51

Afghanistan wordt 2de Irak

Afghanistan, bevrijdde land dat stilletjes aan een diepe moeras begint te worden.
De heropleving van de Taliban is volop aan de gang. De herorganisatie van de Taliban laat zich beetje bij beetje opmerken.
De verliezen van de bezetters stijgen in sneltempo.
De navogeneraals smeken om meer troepen.
Westerse landen zitten in een verzadigde punt wat betreft soldaten sturen naar oorloggebied.

Wat is daar in godsnaam aan de hand?

Iran keek ernaa en wreef in zijn handjes!

Apocalyps 10 september 2006 20:54

Hopelijk niet, maar het ziet er allesbehalve goed uit.

pinbag 10 september 2006 21:03

Problemen liggen blijkbaar voor een deel in Pakistan.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/5315564.stm

Chipie 10 september 2006 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha (Bericht 1972321)
Afghanistan, bevrijdde land dat stilletjes aan een diepe moeras begint te worden.
De heropleving van de Taliban is volop aan de gang. De herorganisatie van de Taliban laat zich beetje bij beetje opmerken.
Westerse landen zitten in een verzadigde punt wat betreft soldaten sturen naar oorloggebied.

Iran keek ernaa en wreef in zijn handjes!

Het zou me niet verwonderen dat U dit prachtig nieuws vindt... ;-)

Jozef Ostyn 10 september 2006 21:27

Nu het Zuiden opgekuist wordt, kan binnen een aantal maanden het Oosten volgen.

bruut geweld 10 september 2006 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1972452)
Nu het Zuiden opgekuist wordt, kan binnen een aantal maanden het Oosten volgen.

en de zoveelste blunder van onze zelf verklaarde (ontmaskerde) ,verdacht veel vrije tijd hebbende "PHD" is weer een feit. 8-)

De taliban staan sterker en hun aanhang groeit
Scheffer heeft nog gevraagd om bijkomend troepen te leveren omdat ze het niet aankunnen.

onlangs nog een filmpje gezien opgenomen op een GSM van the parachute regiment in Afghanistan.
Reden : ze wilden niet dat de heroïsche strijd van hun regiment (die ze toegeven NIET te winnen )tegen de taliban niet getoond zou worden omdat het de neocons niet uitkomt

Jozef Ostyn 10 september 2006 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 1972464)
en de zoveelste blunder van onze zelf verklaarde (ontmaskerde) ,verdacht veel vrije tijd hebbende "PHD" is weer een feit. 8-)

De taliban staan sterker en hun aanhang groeit
Scheffer heeft nog gevraagd om bijkomend troepen te leveren omdat ze het niet aankunnen.

onlangs nog een filmpje gezien opgenomen op een GSM van the parachute regiment in Afghanistan.
Reden : ze wilden niet dat de heroïsche strijd van hun regiment (die ze toegeven NIET te winnen )tegen de taliban niet getoond zou worden omdat het de neocons niet uitkomt

Ik kan het ook niet helpen dat u te onwetend bent om te beseffen dat het oplaaien van de gevechten in het Zuiden het gevolg is van het feit dat pas zeer onlangs de NAVO besloot om daar troepen naar toe te sturen om de Taliban te verjagen. De pacificatie slaagde eerder reeds in het Centrale gedeelte.

KrisKras 10 september 2006 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1972359)
Het zou me niet verwonderen dat U dit prachtig nieuws vindt... ;-)

simpele ziel

bruut geweld 10 september 2006 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1972498)
Ik kan het ook niet helpen dat u te onwetend bent om te beseffen dat het oplaaien van de gevechten in het Zuiden het gevolg is van het feit dat pas zeer onlangs de NAVO besloot om daar troepen naar toe te sturen om de Taliban te verjagen. De pacificatie slaagde eerder reeds in het Centrale gedeelte.

tuttut ! wat JIJ ONWETEND DENkt of Als wat goedkope misplaatste propaganda naar voren schuift, is gans wat anders dan de troepen ter plaatse ervan vinden 8-)

Dat je weer een blunder van formaat maakt, wel dat kan ...JIJ eigenlijk wel (ver)helpen.

Jozef Ostyn 10 september 2006 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 1972529)
tuttut ! wat JIJ ONWETEND DENkt of Als wat goedkope misplaatste propaganda naar voren schuift, is gans wat anders dan de troepen ter plaatse ervan vinden 8-)

Dat je weer een blunder van formaat maakt, wel dat kan ...JIJ eigenlijk wel (ver)helpen.

Misschien kunt u beginnen met Nederlands te leren.

bruut geweld 10 september 2006 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1972773)
Misschien kunt u beginnen met Nederlands te leren.

Ik weet dat je een "hollander" bent, maar in vlaanderen spreekt men nu eenmaal VLOAMS .

en dit is een Belgisch forum...misschien wel ooit een VLOAMS;-)

dus : aanpassen aan de VLAAMSE invulling van het Nederlands of opkrassen naar breda :twisted:

Ps: Misschien dat je eindelijk eens een job kan zoeken.;-)

democratsteve 11 september 2006 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 1972498)

En wij kunnen het ook niet helpen dat u te onwetend bent om de beseffen welke onzin je hier zit uit te kramen.
"Oplaaien van gevechten", zegt ie.:lol: :lol:
De enige plaats in héél Afghanistan die min of meer "onder controle" is, is Kabul, en dan nog. De rest is in handen van enkele warlords, die (met hulp van de CIA) massa geld verdienen door de drugshandel.
Heb je enig idee van de stijging van drugsproduktie sinds de VS van Afghanistan een "democratie" hebben gemaakt?

kelt 11 september 2006 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha (Bericht 1972321)

Iran keek ernaa ren wreef in zijn handjes!

1) Iran heeft er geen enkel belang bij dat de Taliban opnieuw aan de macht zouden komen.De taliban(meestal Patanen) eten Perziers en aanverwante volkeren rauw,dat hebben ze bewezen....

2) Afghanistan is een VN-operatie...helemaal anders dan Irak,dat een privé-Amerikaans avontuurtje is....

3) De bevelhebbers van de NATO ter plaatse vragen essentieel gewoon dat de reeds toegezegde troepen (2000 man is hoop en al 2 regimenten) allemaal arriveren.

4) Het ziet ernaar uit dat,in tegenstelling tot in Irak,het vooral Afghaanse soldaten en militieleden zijn die de grondgevechten en uitklarings-operaties voeren.NATO-troepen zorgen voor felle vuurkracht bij opstart van de gevechten....

jawel.....het zal hier en daar moeilijk worden.....vooral als enkele "krijgsheren",diep geimplikeerd in de heroinehandel,wat moeilijk gaan doen.....Maar kom,dan voeren we wat bataljons Oezbeekse militieleden van die beruchte generaal Doztam aan en kijken even de andere kant op.....en het komt wel in orde 8-)

Jozef Ostyn 11 september 2006 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 1972801)
Ik weet dat je een "hollander" bent, maar in vlaanderen spreekt men nu eenmaal VLOAMS .

en dit is een Belgisch forum...misschien wel ooit een VLOAMS;-)

dus : aanpassen aan de VLAAMSE invulling van het Nederlands of opkrassen naar breda :twisted:

Ps: Misschien dat je eindelijk eens een job kan zoeken.;-)

En waarom zou ik "hollander" zijn? Ik ben dat overigens niet. Ik ben Vlaming.

Descartes Jr 12 september 2006 18:54

van kim tot kam kompleet omketend
duizel ik helemaal terug
bij nacht verkleumd, bij zonschijn zwetend
naar d' oertijd op een ezelsrug

kapotgeschoten stenen krotten
langs wegen zelfs die naam niet waard
gemijnd, bezaaid met mensenbotten,
geleiden doods mijn bedevaart

muskieten zwermen om de posten
van strijders in gevangenschap
hun stank en walging doen mij kotsen
onder mijn burka-schaamtelap

parcifal 12 september 2006 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 1978983)
van kim tot kam kompleet omketend
duizel ik helemaal terug
bij nacht verkleumd, bij zonschijn zwetend
naar d' oertijd op een ezelsrug

kapotgeschoten stenen krotten
langs wegen zelfs die naam niet waard
gemijnd, bezaaid met mensenbotten,
geleiden doods mijn bedevaart

muskieten zwermen om de posten
van strijders in gevangenschap
hun stank en walging doen mij kotsen
onder mijn burka-schaamtelap

:cheer: :thumbsup: :cheer:

Jantje 12 september 2006 20:51

Afghanistan is een land dat bijna altijd in oorlog is geweest en nog nooit volledig door een andere natie is kunnen bezet worden zonder dat er andere kapers op de loer lagen en ook nu is dit weer het geval.
Maar zolang de gevechten de krijgsheren geen schade berokkend zullen deze zich er niet mee bemoeien. Maar oh-wee voor de partij die hen schade durft berokkenen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be