Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   bewonderde politicus-politica (https://forum.politics.be/showthread.php?t=59044)

nubian 12 september 2006 07:54

bewonderde politicus-politica

Wie is voor u de persoon die politiekvlak vernieuwenede ideeen heeft/had, die de politiekewereld veranderde en waarom? (inter.nat)?

lombas 12 september 2006 08:24

VROEGER:

Frederic Bastiat, klassiek-liberaal lid van de Nationale Assemblée van Frankrijk, meest spitsvondige en aimabele politicus aller tijden.

Wapenbroeders John Bright (links) en Richard Cobden, klassiek-liberale leden van het Lagerhuis en succesvolle neerhalers van enkele standbeelden van protectionisme en tariefknevelarij.

Barry Goldwater, conservatief en later libertarisch lid van de Senaat en presidentskanidaat tegen Johnson.

NU:

Ron Paul, libertarisch lid van het Congres van de VSA.

Otto Guevara, libertarisch lid van het Legislatief Assemblée van Costa Rica.

Armadel 12 september 2006 12:00

Hugo Coveliers. Omdat hij een nieuwe dimensie geeft aan het woord sarcasme. Maar dan meer vooral omdat hij een mooi evenwicht kan bewaren tussen "rechts" en conservatisme, zonder te vervallen in extreem-rechtse excessen.

Hugo Schiltz. Groot-Nederlander en heeft het Vlaams-Nationalisme voor een groot deel meer aanvaard gemaakt.

lombas 12 september 2006 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1977419)

Hugo Coveliers. Omdat hij een nieuwe dimensie geeft aan het woord sarcasme. Maar dan meer vooral omdat hij een mooi evenwicht kan bewaren tussen "rechts" en conservatisme, zonder te vervallen in extreem-rechtse excessen.

Nationaal uiteraard ook mijn keuze.

Patriot! 12 september 2006 12:18

Pietje 12 september 2006 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1977483)

:lol: "Polle Saucisse" :lol:

Sneta 12 september 2006 12:45

1 Bijlage(n)
Leo Tindemans

Een geengageerd politicus met een visie en intelligentie die we zelden aantreffen bij een Belgisch politicus.
Jarenlange inzet voor Belgie en Europa

exodus 12 september 2006 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1976679)
VROEGER:

Ron Paul, libertarisch lid van het Congres van de VSA.

Ron Paul gelooft in de NWO.

alharb 12 september 2006 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 1977701)

allé, dan zijn jullie al met 2.

lombas 12 september 2006 13:34

Citaat:

De meeste libertariërs geloven in overheidsrepressie. Daarom is het ook moeilijk libertarische politici te vinden. Ik weet vast dat zijn NWO de jouwe niet is.

Firestone 12 september 2006 13:42

Citaat:

Volgens Wikipedia is Robert Taft zijn "hero".
En Robert Taft zat in Skulls & Bones !!!
Pas maar op met deze Ron Paul, exodus.

exodus 12 september 2006 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1977745)
De meeste libertariërs geloven in overheidsrepressie. Daarom is het ook moeilijk libertarische politici te vinden. Ik weet vast dat zijn NWO de jouwe niet is.

Jawel hoor, het is identiek dezelfde.

Citaat:

Eric Rainbolt - audience member asking question of Congressman Paul at event near Austin, Texas on August 30th, 2003: "Congressman Paul, I have a question..."

Moderator: "Over here." (pointing to Eric Rainbolt.)

Eric Rainbolt: "Great! If we can take a look at the big picture, could you tell us, the people in this room, any information that you may have of an international and deceptive conspiracy to overthrow the American Republic and its Constitution & Bill Of Rights in order to set up and usher in a totalitarian World Government likely espoused under the UN also.."?

Congressman Paul: " He asked if there was an international conspiracy to overthrow our government. The answer is "Yes". I think there are 25,000 individuals that have used offices of powers, and they are in our Universities and they are in our Congresses, and they believe in One World Government. And if you believe in One World Goverment, then you are talking about undermining National Sovereignty and you are talking about setting up something that you could well call a Dictatorship - and those plans are there!..."

Firestone 12 september 2006 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1977745)

Ik vind die Ron Paul toch maar een rare libertariër, hoor.

Hij is tegen het recht op abortus, tegen het homohuwelijk. :?
Hij is ook tegen de doodstraf (wat ik dan weer positief vind).

lombas 12 september 2006 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 1977774)
Jawel hoor, het is identiek dezelfde.

Droom rustig verder.

Jantje 12 september 2006 13:46

Voor wie ik het meeste respect heb als politiekleider hoewel in zijn ideologie zeker niet aanvaard is MIJNHEER FIDEL CASTRO.
Hij is de énige over heel de wereld die er nu al meer dan 50 jaar in slaagt de USA te tonen dat zij nooit de hele wereld zullen kunnen bezitten en naar hun pijpen kunnen laten dansen.
Hij heeft zijn land geen grote vooruitgang gebracht, maar hij heeft het wel steeds uit handen van de USA gehouden die het maar al te graag tot één van hun staten zouden willen inlijven.

exodus 12 september 2006 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1977780)
Droom rustig verder.

Citaat:

Congressman Paul: " He asked if there was an international conspiracy to overthrow our government. The answer is "Yes"

lombas 12 september 2006 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 1977777)
Ik vind die Ron Paul toch maar een rare libertariër, hoor.

Hij is tegen het recht op abortus, tegen het homohuwelijk. :?
Hij is ook tegen de doodstraf (wat ik dan weer positief vind).

Ik dacht dat hij ertegen was dat de staat zich mengde in het huwelijk, waar ik het mee eens ben. Ik ben integendeel voor de doodstraf (op vraag van de agent van het slachtoffer), net als een kleine meerderheid van de libertariërs, maar er zijn ook vele tegen hoor.

Ik zie hem eigenlijk meer als de opvolger van Goldwater, maar dan iets minder fundo. Barry was een schok door de Republikeinse Partij, Ron is gewoon de klassiekere kant. Net als Goldwater tegen de Civil Rights Act stemde, stemt Paul tegen homohuwelijken.

lombas 12 september 2006 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus
...

Ooit al gehoord van al-Qaeda? Ik bedoel, als je blindelings citeert, kan ik veel bewijzen.

exodus 12 september 2006 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1977807)

Ik zie hem eigenlijk meer als de opvolger van Goldwater, maar dan iets minder fundo. Barry was een schok door de Republikeinse Partij, Ron is gewoon de klassiekere kant. Net als Goldwater tegen de Civil Rights Act stemde, stemt Paul tegen homohuwelijken.

Maar allez, Goldwater gelooft in de NWO en in aliens:

Citaat:

I certainly believe in aliens in space. They may not look like us, but I have very strong feelings that they have advanced beyond our mental capabilities....I think some highly secret government UFO investigations are going on that we don't know about-and probably never will unless the Air Force discloses them." -- Barry Goldwater
Citaat:

"DOES IT NOT SEEM STRANGE TO YOU THAT THESE MEN JUST HAPPENED TO BE C.F.R. AND JUST HAPPENED TO BE ON THE BOARD OF GOVERNORS OF THE 'FEDERAL RESERVE', THAT ABSOLUTELY CONTROLS THE MONEY AND INTEREST RATES OF THIS GREAT COUNTRY WITHOUT THE BENEFIT OF CONGRESS? A PRIVATELY OWNED ORGANIZATION, THE FEDERAL RESERVE WHICH HAS ABSOLUTELY NOTHING TO DO WITH THE UNITED STATES OF AMERICA!"
--- Senator Barry Goldwater from his book, With no apologies: The personal and political memoirs of United States Senator Barry M. Goldwater

lombas 12 september 2006 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 1977813)
Maar allez, Goldwater gelooft in de NWO en in aliens.

Goldwater geloofde in UFO en buitenaards leven, ja, net als 75% van de mensen ervan overtuigd is dat er ergens in dit universum nog leven is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be