Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wie is de vijand van de homo's? Een antwoord aan VLD-Bartje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=591)

Wim Van Osselaer 2 oktober 2002 14:30

Forumdeelnemer en VLD'er Bartje op deze site laat geen gelegenheid te baat om op de kap te zitten van het Vlaams Blok, omdat deze tegen homo's zou zijn: het Vlaams Blok is namelijk tegen het homohuwelijk is en tegen adoptie door homoparen en dat kan volgens Bartje niet. Helaas voor hem komt hij in deze nogal ongeloofwaardig over. Het gevaar voor homo's komt in werkelijkheid niet van het Vlaams blok, wel van de islamitische immigratie. Homo's worden in onze steden bespot, bedreigd en fysiek aangevallen, niet door Vlaams Blokkers, wél door islamitische jongeren. Daarover spreekt Bartje echter niet.

Bartje kan misschien ook eens te raden gaan op de website http://www.assabyle.com van het Belgische Centre Islamique Belge, dat lange tijd gold als de officiële islamitische gesprekspartner van de Belgische overheid. Daar verduidelijkt de webbeheerder wat het islamitische standpunt van de islam is betreffende homoseksualiteit. ( http://www.assabyle.com/forum/showth...&threadid=1660 )

Ik citeer: "Wanneer blijkt dat een man werkelijk een perverse homoseksueel is, dan is zijn straf geen 'veroordeling omwille van dwaling'! Men moet dan het leven zuiveren door hem te verwijderen en hem te doden door toepassing van de godsdienstige principes. Dat men ons zoveel van terrorisme beschuldigt als men wil. De islam heeft als doel de maatschappij te zuiveren en de corruptie in al zijn vormen te verjagen. De straf voor corrupten is gekend: het is toegelaten hun bloed te vergieten en het vonnis toe te passen zonder te falen".

Supe®Staaf 2 oktober 2002 15:00

Daar schuif je fijn de zwarte piet door naar blokvijand nr. 1.
Alsnog bang om de stemmetjes van onze andersvrijende medemens te moeten ontberen?
De redenering luidt dus: Blok en Islaam: één anti-homofront?
Of is het:"Kies tussen drek en derrie!"
Of:"De Islaam doet je dood, het blok stampt je enkel in de goot!"
:lol: :lol: :lol:

bartje 2 oktober 2002 15:05

Idd de Islam is in alle opzichten een héél gevaarlijke godsdienst. Maar dat neemt de zienswijze van het Blok niet weg, zie maar eens naar mijn andere topic en naar de krasse uitspraken die Blokkers daarom trend deden. Herinner je ook de persmededeling van het Blok van april vorig jaar omtrent het holebihuwelijk.

S. 2 oktober 2002 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Van Osselaer
Forumdeelnemer en VLD'er Bartje op deze site laat geen gelegenheid te baat om op de kap te zitten van het Vlaams Blok, omdat deze tegen homo's zou zijn: het Vlaams Blok is namelijk tegen het homohuwelijk is en tegen adoptie door homoparen en dat kan volgens Bartje niet. Helaas voor hem komt hij in deze nogal ongeloofwaardig over. Het gevaar voor homo's komt in werkelijkheid niet van het Vlaams blok, wel van de islamitische immigratie. Homo's worden in onze steden bespot, bedreigd en fysiek aangevallen, niet door Vlaams Blokkers, wél door islamitische jongeren. Daarover spreekt Bartje echter niet.

Bartje kan misschien ook eens te raden gaan op de website http://www.assabyle.com van het Belgische Centre Islamique Belge, dat lange tijd gold als de officiële islamitische gesprekspartner van de Belgische overheid. Daar verduidelijkt de webbeheerder wat het islamitische standpunt van de islam is betreffende homoseksualiteit. ( http://www.assabyle.com/forum/showth...&threadid=1660 )

Ik citeer: "Wanneer blijkt dat een man werkelijk een perverse homoseksueel is, dan is zijn straf geen 'veroordeling omwille van dwaling'! Men moet dan het leven zuiveren door hem te verwijderen en hem te doden door toepassing van de godsdienstige principes. Dat men ons zoveel van terrorisme beschuldigt als men wil. De islam heeft als doel de maatschappij te zuiveren en de corruptie in al zijn vormen te verjagen. De straf voor corrupten is gekend: het is toegelaten hun bloed te vergieten en het vonnis toe te passen zonder te falen".

Wat probeert U hiermee te bereiken? Het is toch geen geheim dat bepaalde radicale moslims iets tegen homo's hebben. Maar dat praat de Blok-visie (en in't bijzonder die van Alexandra 'seks? neen nog nooit van gehoord' Colen) nog niet goed! Het verschil tussen het Centre Islamique Belge (dat ik overigens niet kende) en het Blok, is echter dat het Blok een groot aantal mensen vertegenwoordigt.
Anyway, om dit soort dingen te vermijden heeft men in Nederland nieuwe imams verplicht om een soort cursus te volgen. Lijkt mij eerlijk gezegd ook voor België een goed idee.

bartje 2 oktober 2002 15:11

Persmededeling van 09-04-2001
Verzonden door: Vlaams Blok Nationaal
Rubriek:Ethische kwesties - Homohuwelijk
--------------------------------------------------------------------------------

Homohuwelijk creëert nieuwe discriminaties
Het Vlaams Blok is verbaasd over de grote lankmoedigheid waarmee de CVP zich opstelt in het dossier van het homohuwelijk. Blijkbaar is die partij bereid de paars-groene logica helemaal te volgen en zijn enkel nog de buitenlandse adopties voor haar een probleem. Binnen afzienbare tijd zitten wij dus, mede dankzij de CVP, opgescheept met een doorslag van de Nederlandse wetgeving.

De voorstanders van het homohuwelijk zouden zich nochtans beter even bezinnen en nagaan welke nieuwe “discriminaties” ze in het leven roepen wanneer ze de zogenaamde actuele discriminaties willen wegwerken. Vooreerst zal er een vrij arbitrair onderscheid ingebouwd worden tussen buitenlandse en binnenlandse kinderen, waarbij enkel nog buitenlandse kinderen het onbetwistbare recht zullen hebben om door een vader en een moeder geadopteerd te worden.

Daarnaast zal spoedig blijken dat ook heel wat andere gezinsvormen zich gediscrimineerd voelen. Want waarom zouden twee vrienden mogen huwen en twee broers niet? En waarom zou een moeder en haar volwassen dochter dezelfde voordelen moeten ontberen? En waarom mogen drie vrienden niet wat twee vrienden wel mogen? Waarom het huwelijk nog beperken tot een tweerelatie? Alles wordt dus op losse schroeven gezet en de voorstanders van polygamie wachten nog heerlijke tijden.

Het Vlaams Blok blijft erbij dat het niet de taak is van de overheid om aan andere samenlevingsvormen dan de klassieke man-vrouw-relatie een zelfde status en voorbeeldfunctie te verlenen. Eén van de belangrijkste functies van het huwelijk is trouwens nog steeds bescherming, zekerheid en geborgenheid te bieden aan opgroeiende kinderen. Het traditionele gezin is op dit vlak in onze samenleving nog steeds de beste garantie.

Tenslotte is het voor het Vlaams Blok, in de eerste plaats in het belang van het kind, principieel onaanvaardbaar dat homokoppels de mogelijkheid zouden krijgen kinderen te adopteren. Aldus ontneemt men immers aan de adoptiekinderen, die per definitie reeds in een moeilijke situatie zitten, het recht om een band te scheppen met de beide geslachten.
Het Vlaams Blok is zich ervan bewust dat heel wat kinderen reeds op dit moment opgroeien buiten het normale vrouw-man-gezinskader. Dit belet niet dat de georganiseerde samenleving het traditionele gezin als norm moet blijven steunen en respecteren.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Blok

Daarnaast zal spoedig blijken dat ook heel wat andere gezinsvormen zich gediscrimineerd voelen. Want waarom zouden twee vrienden mogen huwen en twee broers niet? En waarom zou een moeder en haar volwassen dochter dezelfde voordelen moeten ontberen? Dit citaat vind ik echt gewoon belachelijk. Dit is gewoon appelen met peren vergelijken. Zo weet men nu ook eens wat het Blok denkt over homo's. Draai of keer het maar ze worden niet aanvaard en als je tussen de regels kunt lezen tja dan kom je nog tot meer vreemde vaststellingen van een partij die zichzelf democratisch noemt.

En raar maar waar: deze persmedeling is spoorloos verdwenen op de site van het Blok! Waarom? Waarom worden die berichten in geen archief gezet!

amexx 2 oktober 2002 17:18

Homofoben zitten overal. Ook bij het vlaams blok. Maar is het vlaams blok daarom homofoob ?
Als je dezelfde logica doorzet dan is de voetbal ploeg van anderlecht ook homofoob (de uitspraken van de coach) Ik als tegenstander van Anderlecht (pro Aalst bvb) dat natuurlijk gebruiken om de club een slechte naam te bezorgen!

Supe®Staaf 2 oktober 2002 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Ik als tegenstander van Anderlecht (pro Aalst bvb) kan dat natuurlijk gebruiken om de club een slechte naam te bezorgen!

Laat u maar eens goed gaan!
Verschueren, bhoeeeeeeee!
Iendracht verooooit!
:lol: :lol: :lol:

Het algemene standpunt van het vlaams blok zal niet echt homofoob gepresenteerd worden, maar dezelfde rechten toekennen (huwelijk en gezinsleven) staat toch niet prioritair op hun verlanglijstje. :?

amexx 2 oktober 2002 17:36

Samenwonenden hebben in iedergeval dezelfde rechten en plichten.

Thomas Hx 2 oktober 2002 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Samenwonenden hebben in iedergeval dezelfde rechten en plichten.

Inderdaad, maar samenwonen is niet gemakkelijk :D!

Thomas

Jan van den Berghe 2 oktober 2002 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Persmededeling van 09-04-2001 (...)
En raar maar waar: deze persmedeling is spoorloos verdwenen op de site van het Blok! Waarom? Waarom worden die berichten in geen archief gezet!

De persmededeling is helemaal niet spoorloos verdwenen. U maakt er weer iets van... Mag ik bewuste waarheidsverdraaiing vermoeden? U suggereert immers dat het Vlaams Blok om een of andere reden juist deze persmededeling zou gewist hebben... "spoorloos verdwenen"... En iedereen denkt natuurlijk dat er iets aan de hand is.

De waarheid is zo eenvoudig als iets. Op de nationale webstek van het Vlaams Blok worden de persmededelingen altijd per jaar bewaard. Gedurende 2002 kan men er alle persmededelingen van 2002 nalezen. Daar staan trouwens alle persmededelingen van alle Vlaamse partijen netjes bijeen. Geen gevaar dus dat er een persmededeling van het Vlaams Blok door het Vlaams Blok weggemoffeld zou worden...

Wie oudere persberichten van het Vlaams Blok wil nalezen kan dat op de webstek van Perscentrum Hermes. De door u aangehaalde persmededeling staat er ook. Zie

http://www.politiek.net/cgi-bin/herm...t=68&aantal=50

Knuppel 2 oktober 2002 19:59

Het is ook altijd iets!
Ik mag trouwen maar wil niet meer (heb geen boterbriefje nodig om lief te hebben wie ik wil) en Bartje wil maar mag (nog) niet. (hij wil vooral de wettige erkenning van zijn homosexualiteit en dus ook het recht op een huwelijk)

Als ik kon ik ruilde met jou Bart. Jij mag in mijn plaats trouwen. Veel zal dit voorstel je niet vooruit helpen maar misschien is het je een troost? :idea:

bartje 2 oktober 2002 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Persmededeling van 09-04-2001 (...)

De persmededeling is helemaal niet spoorloos verdwenen. U maakt er weer iets van... Mag ik bewuste waarheidsverdraaiing vermoeden? U suggereert immers dat het Vlaams Blok om een of andere reden juist deze persmededeling zou gewist hebben... "spoorloos verdwenen"... En iedereen denkt natuurlijk dat er iets aan de hand is.

De waarheid is zo eenvoudig als iets. Op de nationale webstek van het Vlaams Blok worden de persmededelingen altijd per jaar bewaard. Gedurende 2002 kan men er alle persmededelingen van 2002 nalezen. Daar staan trouwens alle persmededelingen van alle Vlaamse partijen netjes bijeen. Geen gevaar dus dat er een persmededeling van het Vlaams Blok door het Vlaams Blok weggemoffeld zou worden...

Wie oudere persberichten van het Vlaams Blok wil nalezen kan dat op de webstek van Perscentrum Hermes. De door u aangehaalde persmededeling staat er ook. Zie

http://www.politiek.net/cgi-bin/herm...t=68&aantal=50

Ik maak er helemaal niets van, de persmededeling is van de website verdwenen en daarmee basta, ze staat wel ergens anders maar niet meer onder het Blok zelf en dat is het wat telt! Persmededelingen kunnen toch perfect op hun website blijven staan door ze per jaar te bundelen! Daarmee heb je ook bewezen dat je een Blokker bent en des te meer dat Blokkers homohaters zijn met de nadruk op HATERS!

bartje 2 oktober 2002 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het is ook altijd iets!
Ik mag trouwen maar wil niet meer (heb geen boterbriefje nodig om lief te hebben wie ik wil) en Bartje wil maar mag (nog) niet. (hij wil vooral de wettige erkenning van zijn homosexualiteit en dus ook het recht op een huwelijk)

Als ik kon ik ruilde met jou Bart. Jij mag in mijn plaats trouwen. Veel zal dit voorstel je niet vooruit helpen maar misschien is het je een troost? :idea:

Bedankt Knuppeltje, ik schenk enorm véél waarde aan het huwelijk, het is een bevestiging van de liefde vind ik! De dag dat ik ja kan zeggen tegen mijn liefste zal de mooiste dag van mijn leven worden!

Jan van den Berghe 2 oktober 2002 21:15

Citaat:

Ik maak er helemaal niets van, de persmededeling is van de website verdwenen en daarmee basta, ze staat wel ergens anders maar niet meer onder het Blok zelf en dat is het wat telt! Persmededelingen kunnen toch perfect op hun website blijven staan door ze per jaar te bundelen! Daarmee heb je ook bewezen dat je een Blokker bent en des te meer dat Blokkers homohaters zijn met de nadruk op HATERS!

U geraakt duidelijk niet meer uit uw woorden en begint larie hier te verkopen.

De persmededeling staat niet meer op de webstek van het Vlaams Blok. Dat is alles. Net zomin de andere persberichten van 2001 er staan. Noch die van 2000. Noch die van 1999. U zoekt er maar achter wat u wil, maar de toon van uw berichten kennend zal dat toch niet veel goeds zijn. Of anders gezegd: wat het Vlaams Blok ook doet, het zal volgens u wel altijd fout zijn. Daar haal ik dan echt mijn schouders voor op.

Als men iets wou verdoezelen (want dat suggereert u hier), dan doet men het toch wel heel slecht. Het Hermes Perscentrum waarnaar ik verwees werkt niet autonoom, maar vraagt de partijen hun persmededelingen zelf in te sturen. Iedereen weet dat ze lange tijd bewaard worden.

Leuk is wel: "daarmee heb je bewezen dat je een Blokker bent". Kijk eens na wat ik rechts en links geschreven heb, en dan zult u merken dat al meermalen ik ruiterlijk toegegeven heb dat ik VB'er ben. Waarom zou ik me daarover schromen?

En wat uw haters betreft, ach, u gelooft maar wat u wilt geloven. U kent me wel niet, maar hebt reeds een onfeilbaar oordeel klaar. Maar voor alle duidelijkheid (en ten overvloede herhaald): ik haat helemaal geen mensen, ook geen homoseksuelen. Als mens en gelovige beschouw ik ze steeds als volwaardige mensen, wat dan evenwel niet betekent dat ik hun levensstijl goedkeur of hun afwijking lichtzinnig als normaal ga bestempelen.

Supe®Staaf 2 oktober 2002 21:28

Citaat:

Als mens en gelovige beschouw ik ze steeds als volwaardige mensen,

Simpel dan toch om hen net dezelfde rechten te verlenen?

Jan van den Berghe 2 oktober 2002 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Ja natuurlijk, maar daar hebben we het toch al over gehad: hun individuele rechten moeten dezelfde zijn als ieder ander. Op gezamelijke rechten als huwelijk, kinderadoptie hebben ze echter geen recht.

bartje 3 oktober 2002 09:02

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Ja natuurlijk, maar daar hebben we het toch al over gehad: hun individuele rechten moeten dezelfde zijn als ieder ander. Op gezamelijke rechten als huwelijk, kinderadoptie hebben ze echter geen recht.

Iedereen heeft dezelfde rechten. En als 2 mensen met elkaar wensen te huwen is dat hun goed recht welk geslacht ze ook mogen hebben! Het draait om liefde en respect, tederheid, genegenheid die 2 mensen voor elkaar voelen en als ze dat wensen te bevestigen met een huwelijk, dan mag dat. En het komt er héél zeker, tot spijt van wie het benijd! Gerechtigheid voor IEDEREEN!

stijnVL 3 oktober 2002 11:05

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Om te beginnen vind ik dat jouw uitgangspunt verkeerd is: het burgerlijk huwelijk behoort niet tot de rechten of plichten van een burger. Het is een louter administratief kader; dat het leven van het individu en dus ook de brede samenleving ordent en structureert.

Ik ben er trouwens van overtuigd, en veel hetero's met mij, dat sommige man-vrouw-koppels minder kwaliteiten bezitten om goede zorgzame ouders te zijn dan sommige homo/lesbo paren.
Het hebben van kinderen kan m.i. geen recht zijn zoals het recht op onderwijs of het recht op een uitkering in geval van werkloosheid!

Bovendien is de politieke discussie over dit thema ook weer een achter-feiten-nahollen: er zijn nu al tientallen homokoppels en lesbienne-paren die kinderen opvoeden. Als je even denkt aan het kind, kan je toch alleen maar hopen dat de overheidsadministratie hen niet discrimineert tov leeftijdsgenootjes die in een man-vrouw-gezin opgroeien...

Ik kan perfect een kind adopteren, als alleenstaande, ongeacht mijn seksuele geaardheid. Wanneer ik eventueel een homo-huwelijk zou sluiten met mijn vriend, dan zou ik niet meer in aanmerking komen als adoptie ouder. Een beetje vreemd toch?

Knuppel 3 oktober 2002 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Citaat:

Citaat:

Citaat:

Om te beginnen vind ik dat jouw uitgangspunt verkeerd is: het burgerlijk huwelijk behoort niet tot de rechten of plichten van een burger. Het is een louter administratief kader; dat het leven van het individu en dus ook de brede samenleving ordent en structureert.

Ik ben er trouwens van overtuigd, en veel hetero's met mij, dat sommige man-vrouw-koppels minder kwaliteiten bezitten om goede zorgzame ouders te zijn dan sommige homo/lesbo paren.
Het hebben van kinderen kan m.i. geen recht zijn zoals het recht op onderwijs of het recht op een uitkering in geval van werkloosheid!

Bovendien is de politieke discussie over dit thema ook weer een achter-feiten-nahollen: er zijn nu al tientallen homokoppels en lesbienne-paren die kinderen opvoeden. Als je even denkt aan het kind, kan je toch alleen maar hopen dat de overheidsadministratie hen niet discrimineert tov leeftijdsgenootjes die in een man-vrouw-gezin opgroeien...

Ik kan perfect een kind adopteren, als alleenstaande, ongeacht mijn seksuele geaardheid. Wanneer ik eventueel een homo-huwelijk zou sluiten met mijn vriend, dan zou ik niet meer in aanmerking komen als adoptie ouder. Een beetje vreemd toch?

Een stelling die hout snijdt! En ze komt dan nog van iemand die zich eveneens in het VL-kamp situeert... Wel een heel wat mens-waardiger kamp dan dat van VL-BL-JVDB.

Thomas Hx 3 oktober 2002 12:13

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het is ook altijd iets!

Bedankt Knuppeltje, ik schenk enorm véél waarde aan het huwelijk, het is een bevestiging van de liefde vind ik! De dag dat ik ja kan zeggen tegen mijn liefste zal de mooiste dag van mijn leven worden!

Soms verschiet ik echt hoe liberalen hetzelfde denk als mij! Is er dan toch nog een verband tussen een cristen en een liberaal?

Maar 1 zaak weet ik heel zeker, homo's mogen geen kinderen hebben!!!
Ik zou dit niet willen, als 13 jarige

Thomas

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be