Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Rel rond de hoofddoek in school in A'pen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=59333)

oz457 13 september 2006 20:14

Rel rond de hoofddoek in school in A'pen.

A'pen: hoofddoekrel in school

Enkele leerlingen van de middelbare school Marco Polo in Antwerpen pikken het niet dat ze geen hoofddoek meer mogen dragen in de klas. Op de school draagt meer dan 80 procent van de meisjes een hoofddoek. Woensdagmorgen weigerden de leerlingen het schoolgebouw te betreden.

Vorig schooljaar was dat nog toegelaten, maar tijdens de vakantie werd het schoolreglement aangepast.

In ons land is er geen algemeen verbod op het dragen van een hoofddoek in scholen, maar de directies kunnen het wel zelf verbieden.

Bron, VTM text pg 110 16h48 13 sept. 2004
--------------------
Nog maar eens een bewijs dat moslims zich niet willen schikken naar de regels maar dat ze liever hun regels opleggen.
Toen ik indertijd naar school ging, was het niet toegestaan om lang haar te hebben. Ik ben er zeker dat die moslim meisjes de nieuwe regeling als racistisch zal bestempelen.
Ik kan me goed voorstellen dat leerkrachten de leerlingen door hun hoofddoek moeilijker kunnen herkennen. Het is volgens mij volledig gegrond om deze nieuwe regeling toe te passen.

ilfalco 13 september 2006 20:16

Als de vlaming geen pet mag dragen... waarom de moslims dan wel een hoofddoek?

Lincoln 13 september 2006 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 1983366)
A'pen: hoofddoekrel in school

Enkele leerlingen van de middelbare school Marco Polo in Antwerpen pikken het niet dat ze geen hoofddoek meer mogen dragen in de klas. Op de school draagt meer dan 80 procent van de meisjes een hoofddoek. Woensdagmorgen weigerden de leerlingen het schoolgebouw te betreden.

Vorig schooljaar was dat nog toegelaten, maar tijdens de vakantie werd het schoolreglement aangepast.

In ons land is er geen algemeen verbod op het dragen van een hoofddoek in scholen, maar de directies kunnen het wel zelf verbieden.

Bron, VTM text pg 110 16h48 13 sept. 2004
--------------------
Nog maar eens een bewijs dat moslims zich niet willen schikken naar de regels maar dat ze liever hun regels opleggen.
Toen ik indertijd naar school ging, was het niet toegestaan om lang haar te hebben. Ik ben er zeker dat die moslim meisjes de nieuwe regeling als racistisch zal bestempelen.
Ik kan me goed voorstellen dat leerkrachten de leerlingen door hun hoofddoek moeilijker kunnen herkennen. Het is volgens mij volledig gegrond om deze nieuwe regeling toe te passen.

Waarom moet nu een moslim schikken naar zulke ontolerante facsistische gunsten ???

Lincoln 13 september 2006 20:36

...kieken.

solidarnosc 13 september 2006 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1983392)

Zou geen slecht idee zijn als kop voor de Calimero Courant. ;-)

ilfalco 13 september 2006 20:44

Zou geen slecht idee zijn als kop voor de Calimero Courant

:lol:

Ik heb het over de scholen hé.

Lincoln 13 september 2006 20:59

Citaat:

Omdat een blokbeest achterlijk is en niet begrijpt wat het verschil is tussen hoofddoek en een pet...

Revolutie 13 september 2006 21:01

meer dan 80 % van de meisjes draagt een hoofddoek in die school??

Uh-Huh 13 september 2006 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 1983620)
meer dan 80 % van de meisjes draagt een hoofddoek in die school??

Citaat:

SISO 2 Marco Polo is een school in wijk 'De Bilzen', randje Seefhoek, hartje Antwerpen. Deze school is zeker geen doorsnee school, in totaal zijn er zo’n 37 verschillende nationaliteiten aanwezig. We streven er voortdurend naar om van deze schat aan culturele diversiteit een meerwaarde te maken.
Juist. :roll:

Supe®Staaf 13 september 2006 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1983617)
Omdat een blokbeest achterlijk is en niet begrijpt wat het verschil is tussen hoofddoek en een pet...

Ik ben geen blokbeest, waarschijnlijk niet achterlijk, maar toch snap ik ook niet het verschil tussen een hoofddeksel en,............ een hoofddeksel.

Online 13 september 2006 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1983652)
Juist. :roll:

Inderdaad. Juist. Geen islamitische hoofddoeken-eenheidsworst. Leve de diversiteit in de dameskapsels. Leve de diversiteit in het kleurenpallet, van strowit tot pikzwart.

En de moslimknapen? Tja, die gaan hun wellustige neigingen bij het zien van al dat schoon haar zelf moeten leren onder controle te krijgen.

Lincoln 13 september 2006 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1983658)
Ik ben geen blokbeest, waarschijnlijk niet achterlijk, maar toch snap ik ook niet het verschil tussen een hoofddeksel en,............ een hoofddeksel.

Het ééne is een deksel en het andere is een doek, snap je nu ?? Deksels zijn voor vuilbakken doeken niet.;-)

Leviathan 13 september 2006 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1983617)

Als de school nee zegt is het nee, punt, en daar hebben die tuttebellen zich zonder pardon bij neer te leggen, punt! Wij stellen hier nog altijd de wet en die moet gehoorzaamd worden! Ik moest tien jaar geleden op school ook niet aankomen met een heavy metal t-shirt of een sjaal van één of andere voetbalclub, en als het mij niet aanstond kon ik een andere school zoeken. Daar deed toen ook niemand moeilijk over.

Lincoln 13 september 2006 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan (Bericht 1983686)
Als de school nee zegt is het nee, punt, en daar hebben die tuttebellen zich zonder pardon bij neer te leggen, punt! Wij stellen hier nog altijd de wet en die moet gehoorzaamd worden!

Boeeee vlaamse beestblok akbar, sukkel...hou je trompet maar voor de mond.

Lincoln 13 september 2006 21:19

Eeeeeeech, een beetje vandaag de stress uithalen van al dat zon.:-D

Online 13 september 2006 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan (Bericht 1983686)
Als de school nee zegt is het nee, punt, en daar hebben die tuttebellen zich zonder pardon bij neer te leggen, punt! Wij stellen hier nog altijd de wet en die moet gehoorzaamd worden! Ik moest tien jaar geleden op school ook niet aankomen met een heavy metal t-shirt of een sjaal van één of andere voetbalclub, en als het mij niet aanstond kon ik een andere school zoeken. Daar deed toen ook niemand moeilijk over.

Euh ... het schoolbestuur stelde die maatregel in, hetgeen volkomen haar recht is. Er is geen enkele reden waarom moslima's van die regel uit het schoolreglement zouden vrijgesteld worden. We gaan toch niet discrimineren hé.

Uh-Huh 13 september 2006 21:28

Citaat:

Als je alle hoofddeksels verbiedt, dan is dat wel inorde. Maar als je alleen de hoofddoek verbiedt, dan kan men eigenlijk al spreken van discriminatie.

Duupje 13 september 2006 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1983728)
Als je alle hoofddeksels verbiedt, dan is dat wel inorde. Maar als je alleen de hoofddoek verbiedt, dan kan men eigenlijk al spreken van discriminatie.

Ken jij dan scholen hier in het Antwerpse, waar jongeren met een pet/bandana etc in de klas mogen zitten ? Ik tot hiertoe geen enkel die ik mij kan bedenken, en ken er toch wel een aantal.
Ik weet dat in Marco Polo ook geen petten toegelaten worden. Dus van discriminatie kan al geen sprake zijn in deze school.

Gorefest 13 september 2006 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1983728)

Hoezo? zoiets noemt men gelijkheid, toch? :roll:
Ik wist niet dat hoofddoeken ook als mensen aanzien worden.

Uh-Huh 13 september 2006 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 1983734)
Ken jij dan scholen hier in het Antwerpse, waar jongeren met een pet/bandana etc in de klas mogen zitten ? Ik tot hiertoe geen enkel die ik mij kan bedenken, en ken er toch wel een aantal.

De eerste waaraan ik spontaan moet denken is het Atheneum in Antwerpen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 1983734)
Ik weet dat in Marco Polo ook geen petten toegelaten worden. Dus van discriminatie kan al geen sprake zijn in deze school.

Aangezien je ook geen scholen kende in Antwerpen waar hoofddeksels wél werden toegelaten, weet ik niet hoe betrouwbaar deze informatie is. No offence.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be