Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hugo Chávez: "VS-regering zit mogelijk achter 911" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=59356)

tony p 13 september 2006 22:41

Hugo Chávez: "VS-regering zit mogelijk achter 911"

De Amerikaanse regering zou de aanslagen van 11 september kunnen georganizeerd hebben, volgens Venezolaans president Hugo Chávez.
Het artikel staat op http://www.rebelion.org/noticia.php?id=37537 in het Spaans, een Engelse versie heb ik (nog) niet kunnen vinden. Chávez vermeldt zowel de hypothese van de gedynamiteerde torens als het feit dat er bij het Pentagon weinig of geen vliegtuigresten te bespeuren waren.

solidarnosc 13 september 2006 22:42

Tja best een leuke pé, die Chavez maar de man heeft ook zijn mindere dagen. ;)

Desiderius 13 september 2006 22:43

Chavez is waiting for the bullet with his name on it...

tony p 13 september 2006 22:43

Het is vrij duidelijk dat het 911-skepticisme aan linkse kant terrein wint. Als LSP daarin wil achterophinken is dat hun probleem.

Chipie 13 september 2006 22:44

Als die ze alle vijf heeft... :roll: 8-)

Chipie 13 september 2006 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony p (Bericht 1984014)
Het is vrij duidelijk dat het 911-skepticisme aan linkse kant terrein wint. Als LSP daarin wil achterophinken is dat hun probleem.

:lol:

Die (oncke)linksen...

Geertje 14 september 2006 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony p (Bericht 1984007)
De Amerikaanse regering zou de aanslagen van 11 september kunnen georganizeerd hebben, volgens Venezolaans president Hugo Chávez.
Het artikel staat op http://www.rebelion.org/noticia.php?id=37537 in het Spaans, een Engelse versie heb ik (nog) niet kunnen vinden. Chávez vermeldt zowel de hypothese van de gedynamiteerde torens als het feit dat er bij het Pentagon weinig of geen vliegtuigresten te bespeuren waren.

:lol: Allez dan, alle linkse rukkers kunnen dit nu weer geloven van hun halfgod dictator Chavez.

garfield 14 september 2006 11:51

Nog ene die moet worden opgenomen. 8O

Volgens mij is dit een besmettelijke ziekte hoor die complottheorie-visioenen.

Rogier 14 september 2006 12:36

Chávez hizo referencia a teor�*as expuestas por el periodista y humorista venezolano Carlos Sicilia.:?

Verwiist naar de Verslaggever en grappenmaker Carlos Sicilia.:-D

alharb 14 september 2006 14:59

Chavez heeft onlangs laten weten dat hij een referendum zal laten organiseren, de bevolking mag zich dan uitspreken over volgende kwestie: mag Chavez onbeperkt aan de macht blijven ?
Weer een democratie minder :-( en weer een regime dat, zoals iedere communistische staat, kan eindigen in een plas van bloed. Bloed van onschuldige, kritische burgers welteverstaan.

Jaani_Dushman 14 september 2006 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alharb (Bericht 1985981)
Chavez heeft onlangs laten weten dat hij een referendum zal laten organiseren, de bevolking mag zich dan uitspreken over volgende kwestie: mag Chavez onbeperkt aan de macht blijven ?
Weer een democratie minder :-( en weer een regime dat, zoals iedere communistische staat, kan eindigen in een plas van bloed. Bloed van onschuldige, kritische burgers welteverstaan.

Ben je bang dat hij zodanig populair is dat hij dat referendum zal winnen? Of vindt je referenda sowieso een gevaar voor de democratie?

Anna List 14 september 2006 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony p (Bericht 1984007)

weten ze ondertussen al waar de US regering bleef met al die slachtoffers die op de vluchten zaten ? en wie die zo goed getrukeerde beelden (inclusief amateurbeelden) van die vliegers maakte ?

Apocalyps 14 september 2006 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 1985230)
Nog ene die moet worden opgenomen. 8O

Deze blijkbaar ook....

Neoconservatief presidentskandidaat Gingrich verklaart Wereldoorlog III

alharb 14 september 2006 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1985991)
Ben je bang dat hij zodanig populair is dat hij dat referendum zal winnen? Of vindt je referenda sowieso een gevaar voor de democratie?

Ik heb niets tegen politici die populair zijn door hun beleid, en ook niets tegen referenda. Maar Chavez maakt het de oppositie onmogelijk zijn werk te doen en profileert zich nogal graag als de charismatische reddende engel. En zo iemand wil nu voor de rest van zijn leven aan de macht blijven, zie je daar geen problemen in ? Macht corrumpeert, daarom moeten de machten gescheiden worden en moeten er mechanismen ingesteld worden om machtswellustelingen af te zetten. Zowat ieder regime tot nu toe dat het heeft nagelaten een dergelijk respect voor de rechtstaat op te brengen, is de geschiedenis ingegaan als onmenselijk en wreedaardig.

GaRnaaLBeeR 14 september 2006 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alharb (Bericht 1986546)
Ik heb niets tegen politici die populair zijn door hun beleid, en ook niets tegen referenda. Maar Chavez maakt het de oppositie onmogelijk zijn werk te doen en profileert zich nogal graag als de charismatische reddende engel. En zo iemand wil nu voor de rest van zijn leven aan de macht blijven, zie je daar geen problemen in ? Macht corrumpeert, daarom moeten de machten gescheiden worden en moeten er mechanismen ingesteld worden om machtswellustelingen af te zetten. Zowat ieder regime tot nu toe dat het heeft nagelaten een dergelijk respect voor de rechtstaat op te brengen, is de geschiedenis ingegaan als onmenselijk en wreedaardig.

Zeker van dat het om een totaale en permanente machtsoverdrage gaat.
En niet gewoon om het afschafen van het beperkt aantal keren dat hij herverkozen kan worden?

Metternich 14 september 2006 18:56

Liever Chavez dan Bush in ieder geval...

Leviathan 14 september 2006 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1985991)

Als je eerst al je tegenstanders laat oppakken en opsluiten is het niet moeilijk een referendum te winnen!

alharb 14 september 2006 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR (Bericht 1986728)
Zeker van dat het om een totaale en permanente machtsoverdrage gaat.
En niet gewoon om het afschafen van het beperkt aantal keren dat hij herverkozen kan worden?

Ik heb nog wat opgezocht, en inderdaad, het gaat om een onbeperkt aantal keer herkozen kunnen worden; ik moet mijn woorden dus afzwakken.

Ploertendoder 14 september 2006 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alharb (Bericht 1985981)

Volgens mij zit er in de Latijns Amerikaanse bodem toch een zeker bizar kruid of stof dat de mensen daar allerlei rare dingen doet uithalen. Neem nu die gekke Azteken of wie waren het weer, die levende mensenharten offerden.

En al die rare dictaturen... 'k Weet ni, maar daar is toch wa met da continent ze.

KrisKras 14 september 2006 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder (Bericht 1986860)
Volgens mij zit er in de Latijns Amerikaanse bodem toch een zeker bizar kruid of stof dat de mensen daar allerlei rare dingen doet uithalen. Neem nu die gekke Azteken of wie waren het weer, die levende mensenharten offerden.

En al die rare dictaturen... 'k Weet ni, maar daar is toch wa met da continent ze.

al eens bij stil gestaan dat wij misschien wel even raar zijn in hun ogen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be