![]() |
Afscheuringen van het Vlaams Belang
zonet op het VRT-nieuws: er zijn meerdere afscheuringen van het Vlaams Belang, in Waregem, Deerlijk en Godweetwaarzele. De afscheurders worden ruim aan het woord gelaten: hoe autoritair en onmenselijk de partijleiding van het Vlaams Belang wel niet is.
In mijn dorp zijn er twee afscheuringen van de CD&V, in Eeklo een afscheuring van de VLD, in tientallen Vlaamse gemeenten zijn er afscheuringen van de "democratische partijen". Waarom komen die afscheuringen niet in het VRT-nieuws en die van het Belang wel? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het Belang heeft te weinig valabele kandidaten en dat is de verdienste van de diabolisering door de media. Immers: als je één miljoen kiezers hebt, dan heb je een brede basis, en zou je normaalgezien genoeg kandidaten moeten hebben, maar stemmen is anoniem en als je opkomt, moet je je outen, en stel je je bloot aan het haatklimaat dat grotendeels door de media is gecreëerd. Daarom zijn er zo weinig valabele kandidaten, men dúrft gewoon niet opkomen. |
Citaat:
Daarnaast aan het huidig lijstje parlementsleden te zien kan ik me niet aan de indruk ontdoen dat velen eerder gekozen zijn omwille van andere motieven dan hun politieke vaardigheden. Dit zet mensen ook niet aan om lid te worden van een partij, net als studies die hebben aangetoond dat het VB de minst democratische interne partijwerking heeft van alle traditionele partijen in Vlaanderen, en daar moet men al een inspanning voor doen. Waarom zouden mensen lid worden van een organisatie als ze er niets te zeggen hebben? Let wel dit is ook het geval in andere partijen alleen minder extreem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn waarde Ardennees, U en ik stellen samen vast, dat uit de groep van 1.000.000 kiezers die op het vb stemden, het vb amper kandidaten weet te recruteren, laat staan geschikte. Indien U per sé wil vingerwijzen, richt dan niet op de media. Deze verdienste (sic) kan integraal aan diezelfde 1.000.000 kiezers toegekend worden. Alvast iets om fier op te zijn, virmiljoen |
Citaat:
Belgie is allang geen democratie meer! Het is een particratie met een verzonnen oppositie! |
Citaat:
Wie had dan ook beweerd dat politiek voor sissie's is? Als je al beschaamd moet zijn met je eigen keuze, en als je al niet kan omgaan met een beetje groepsdruk, ... tja... wat kom je dan zoeken in de politiek?! |
Citaat:
|
Citaat:
Normaal laat ik aan mensen die ik niet goed ken nooit mijn politieke voorkeur blijken, één keer had ik laten vallen dat ik tegen het cordon sanitaire ben. De nacht daarop kreeg ik al verschillende anonieme scheldtelefoons waarin me ook werd toegeroepen dat ik ontslag moest nemen als voorzitter van het plaatselijke jeugdhuis, een jeugdhuis waarvoor ik me al jaren onbetaald als vrijwilliger inzet. Wat moet het dan niet zijn voor mensen die opkomen voor de partij? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be