Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Paus tegen islam? PDW binnenkort heilig verklaard? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=59623)

ericferemans 15 september 2006 17:30

Paus tegen islam? PDW binnenkort heilig verklaard?

Citaat:

Vaticaan wil fundamentalistisch Europa zonder islam

Al tijdens het 27-jarige bewind van Johannes Paulus II drukte de onlangs tot nieuwe paus Benedictus XVI gekozen Joseph Ratzinger nadrukkelijk zijn stempel op de Vaticaanse politiek. Meer nog dan zijn voorganger dreigt hij de islam en de secularisatie in Europa aan te vallen. Dat continent zou een uitsluitend christelijke identiteit moeten hebben, omdat het "van binnen leeg is geworden" en "etnisch gezien lijkt te gaan verdwijnen".

Onze paus, de Duitser Nazinger, is de Islam al helemaal niet genegen toen hij nog geen hoogste generaal was van de katholieke kerk.
Het ziet er naar uit dat hij steeds fanatieker wordt.
Citaat:

In de hoogste Vaticaanse kringen wordt gefluisterd dat de Heilig Stoel ongeduldig wacht op het overlijden van Phillipe Dewinter teneinde de heiligverklaring te kunnen inzetten!

Wij zijn paraat, mijn zoon!

Bijlage 13438

vercetti 15 september 2006 17:33

Bron?

guerin 15 september 2006 17:35

Lol

Cynical Ice 15 september 2006 17:37

Hij heeft idd een Byzantijnse keizer geciteerd, dat de islam niets anders dan slechte dingen en zeker geen vooruitgang brengt.
Waarop den een of dan andere reageerde met: jamaar, de paus moet het moslimextremisme en het terrorisme niet aanvallen, want christenen hebben toch ook de kruistochten gevoerd?

En toen viel ik achterover van het lachen. Tenzij het mij ontgaan is, dacht ik dat de kruistochten zoiets 14de eeuws waren?

Chipie 15 september 2006 17:39

De Fé heeft wss te veel hamondplant gegeten...

1handclapping 15 september 2006 17:41

Günter Grass en onze Benediktus XVI waren "Alte Kameraden".. op leeftijd zullen ze nu wel kunnen relativeren zeker ? Overigens is het een beetje gek om op "Katholikenjugendtage" waar 1 miljoen jeugdige katholieken uit heel Europa samenstromen te staan verkondigen dat Europa spiritueel "een leegte" zou vormen.. Onze steeds talrijker door mensen bewoonde planeet kan niet zonder een groeiende vreedzame dialoog, de nachtmerrie van alle fundi's

ericferemans 15 september 2006 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 1990305)
Bron?

Citaat:

Niet nader vernoemde getuigen van een jeugdbeweging van het VB hebben bij VTM verklaringen afgelegd dat zij in functie van het Vaticaan opereerden.
De raad van bestuur van VTM wil eerst bevestiging van Kardinaal Daneels om één en ander te verifiëren.
Het katholiek fundamentalistisch complot tegen Dewinter zou niet alleen figuurlijk van hem een martelaar hebben gemaakt: de paus stond garant voor een letterlijke heiligverklaring van PDW als strijder tegen de Islam.
Door de neutraliteispolitiek van het leger werd derhalve niet opgetreden tegen de oefenkampen: men wou geen schisma hebben binnen de legertop tussen loge aanhangers en deze van Opus Deï.
De toekomst van Dewinter ziet er dus kort uit maar de eeuwigheid rooskleurig
.
(agentschap flandria)

Uh-Huh 15 september 2006 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice (Bericht 1990330)
Hij heeft idd een Byzantijnse keizer geciteerd, dat de islam niets anders dan slechte dingen en zeker geen vooruitgang brengt.
Waarop den een of dan andere reageerde met: jamaar, de paus moet het moslimextremisme en het terrorisme niet aanvallen, want christenen hebben toch ook de kruistochten gevoerd?
En toen viel ik achterover van het lachen. Tenzij het mij ontgaan is, dacht ik dat de kruistochten zoiets 14de eeuws waren?

Die Byzantijnse keizer heeft dat gezegd op een moment waar de christenen ook volop bezig waren met kruistochten, m.a.w. de pot die de ketel verwijt.

Als je dat wil doortrekken naar de 21ste eeuw, dan nog is het een grote veralgemening die niet klopt. "God is with America" Bush is even fanatiek bezig als die moslimextremisten/terroristen.

born2bewild 15 september 2006 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1990386)
Die Byzantijnse keizer heeft dat gezegd op een moment waar de christenen ook volop bezig waren met kruistochten, m.a.w. de pot die de ketel verwijt.

Als je dat wil doortrekken naar de 21ste eeuw, dan nog is het een grote veralgemening die niet klopt. "God is with America" Bush is even fanatiek bezig als die moslimextremisten/terroristen.

Bush is in zijn recht. Dat is het verschil

born2bewild 15 september 2006 17:55

't zit er weeral aan te komen. Wereldwijd overgekookte pipo's die met hun Kalasjnikovs in het rond staan te zwaaien

Uh-Huh 15 september 2006 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 1990395)
Bush is in zijn recht. Dat is het verschil

Ja, Bush mag liegen en oorlogen beginnen; moslims moeten zwijgen en sterven...

born2bewild 15 september 2006 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1990420)

Als gij't zegt. Ik durf u niet tegen te spreken :lol::lol:

ERLICH 15 september 2006 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans (Bericht 1990298)
Onze paus, de Duitser Nazinger, is de Islam al helemaal niet genegen toen hij nog geen hoogste generaal was van de katholieke kerk.
Het ziet er naar uit dat hij steeds fanatieker wordt.

Wij zijn paraat, mijn zoon!

Bijlage 13438

Nu gaat ge het verschil kunnen zien, tussen mensen met cultuur die voor zulke provocatie van een overtuigde islamiet (geeft het zelf niet graag toe, is er een beetje beschaamd voor)de schouders op halen en zeggen, laten doen weet niet beter. En de cultuur van aanhangers van een soort pedofiel, die voor een tekeningetje een wereldbrand zouden ontketenen. Het verschil is groot feremans, heel groot.

Cynical Ice 15 september 2006 17:59

Bush doet het tenminste openlijk, we weten wie hij is en wat hij doet. Terroristen, wie weet daar nu iets van, behalve dat ze goed gek zijn :twisted:

ERLICH 15 september 2006 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1990386)

Moet er rekening mee houden, amerika is nu één keer ook een volkske van migranten en ge ziet nu zelf wat daar van voort komt, begrijpt ge nu waarom mensen zich hier tegen een multicul afzetten. Komt niets goed van voort. Gij weet toch ook dat uw broeders en zusters niets dan last hebben met die grote migranten staat, dus niet aan meewerken en terug naar "home sweet home" gaan bij de broeders en de zusters ge zult u vele beter voelen. En dat nu nog eens iemand zegt dat ik niet het beste wil voor de allochtonen gemeenschap, bij deze is het tegendeel bewezen.

Bob 15 september 2006 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice (Bericht 1990429)
Bush doet het tenminste openlijk, we weten wie hij is en wat hij doet. Terroristen, wie weet daar nu iets van, behalve dat ze goed gek zijn :twisted:

Mij schijnen ze eerder fundamentalistisch te zijn. Gek is weer wat anders.

Bob 15 september 2006 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 1990420)

...maar niet alvorens 72 maagden verdient te hebben...

Kaffer 15 september 2006 18:28

Tot nader order heeft de katholieke kerk meer doden op zijn geweten ; een slordige 3 miljoen heksen en tovenaars tijdens de inquisitie , en een veelvoud aan joden , om over de kollaboratie met de nazi's maar te zwijgen , dan de islam .
Ik als gelovige durf hier te stellen : het katholiscisme , wat voor een godsdienst is dat ?

ilfalco 15 september 2006 18:57

De inquisitie mar jongen toch? dat waren duizenden ... geen miljoenen.

En het waren de moslims die nog veel enthousiaster collaboreerden met de nazi's dan welke andere godsdienst ook.

Er valt op één dag moslimsgeweld meer doden dan de laatste 50 jaar door geweld tussen christenen.

tsjetjenie, kosovo, sri lanka, de filipijnen, afgahnistan, soedan, oost-timor, thailand , irak, pakistan , indie, china( ook dar heb je moslimrebellen) ....
Elke dag opnieuw en het lijkt helemaal niet te stoppen.

Wie etrugkeert naar de kern van het christendom ziet een man van liefde en
lijden. Wie terugkeert naar de ker van de islam ziet een man van gedwongen bekeringen en eigenhandige onthoofdingen..; iemand ide zich dan nogeens vergreep aan 9 jarige meisjes.

Wie wil leven naar het beeld van mohammed zal sowieso geweld als een legitiem wapen aanzien; Wie wil leven naar het beeld van christus zal eerder zijn andere wang aanbieden.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik een fan ben van de RKK. Maar dat is een
instituut dat de leer van christus gebruikt en misbruikt.

Ik vind die foto overigens smakeloos van feremand... fortuyn werd door de linkse haatzaaiers ook zo afgebeeld en we weten allemaal hoe het hem vergaan is.

UFSIA 15 september 2006 18:58

Citaat:

hoe stellen linksen en moslims het voor ?

De christenen gaan effe Palestina binnenvallen om moslims af te slachten

Hoe is het echt gegaan ?

In 600 NC is het Heilige Land katholiek, dan vallen de moordende benden moslims binnen die de katholieken verplicht bekeren, uitbuiten en als minderwaardigen behandelen (na de meesten van hen af te slachten). De katholieke wereld reageert door de broeders die door moslims verdrukt worden te gaan helpen en zetten de kruistochten op.

De kruistochten waren geen actie maar een REACTIE , en wel op moslimgeweld.

Mohammed heeft - zoals die Byzantijnse Keizer zei idd niks dan miserie en ellende gebracht in de wereld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be